-Teddy- Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Også fant jeg jo ut at bilder i raw formatet er mye kulere. Dermed hater jo Windows meg, for rawbilder kan jo ikke forhåndsvises på en enkel måte. Finnes det et plugin (e.l.) som lar meg forhåndsvise raw på samme måte som andre bildefiler i Windows?
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 RAW Image Thumbnailer and viewer, eit Power Toy. Du finn det i lista til høgre på denne sida: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx
-Teddy- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Skrevet 18. juni 2006 RAW Image Thumbnailer and viewer, eit Power Toy. Du finn det i lista til høgre på denne sida:http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx 6327877[/snapback] Funka ikke. Når jeg innstallerer sier den at det er en "webleser plugin-modul". Ikke noe forskjell på bildefremvisning i Explorer slik den lover. Ikke i webleseren heller for den saks skyld.
-Teddy- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg har Irfanview. Det liker ikke rawbilder. Skal laste ned siste versjon.. Det jeg egentlig vil ha er noe som er like enkelt som Windows' bildefremviser. Bla til høyre og venstre i biler med piltastene uten å måtte slite seg igjennom det å markere alle bildene jeg vil se for så å åpne de i et annet program som jeg må sitte og bla i med musepekeren. Eller fungerer Irfanview slik som jeg vil? Bruker Irfanview bare til resizing av enkeltbilder jeg. EDIT: leif. Endret 18. juni 2006 av -Teddy-
Torbjørn T. Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Kva kamera har du? Den PowerToyen støtter berre "dei fleste" kameraa frå Canon og Nikon. Andre produsentar har sine eigne versjonar av RAW-formatet, som då sikkert ikkje fungerer med den. Edit: I Word-dokumentet du kan laste ned her finn du ein god del meir informasjon om programmet, inkludert kva kamera og filtyper den støtter. Legg det med i spoiler. Supported Image Types and Cameras This release of the RAW Image Thumbnailer and Viewer supports most models of Canon and Nikon cameras capable of RAW capture, including the latest professional models such as the Canon EOS 1Ds Mark II and Nikon D2x. A complete list of supported cameras is provided in the The software supports the following image types: Canon EOS RAW images (.crw, .cr2, .tif) Nikon Electronic Format images (.nef) Bitmap images (.bmp) JPEG images (.jpg, .jpe, .jpeg) Windows Metafile images (.wmf) Tagged Image File Format images (.tif, .tiff) Graphics Interchange Format images (.gif) Portable Network Graphics images (.png) Supported camera models include the following: Canon EOS 1D Canon EOS 1D Mark II Canon EOS 1D Mark IIn Canon EOS 1Ds Canon EOS 1Ds Mark II Canon EOS 5D Canon EOS D30 Canon EOS D60 Canon EOS 10D Canon EOS 20D Canon EOS Digital Rebel (300D) Canon EOS Digital Rebel XT Canon PowerShot G2 Canon PowerShot G3 Canon PowerShot G5 Canon PowerShot G6 Canon PowerShot Pro1 Canon PowerShot s30 Canon PowerShot s50 Canon PowerShot s70 Nikon D1 Nikon D1x Nikon D2H Nikon D2Hs Nikon D2x Nikon D70 Nikon D70s Nikon D50 Nikon D100 Nikon D2001 Nikon Coolpix 8800 Nikon Coolpix 5700 Note that other models of cameras may work, but have not been explicitly tested by Microsoft. Endret 18. juni 2006 av incanus
-Teddy- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Skrevet 18. juni 2006 Jeg har D50. Sjekket at det stod på listen når jeg lastet ned.
NitRam Den Gale Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg har Irfanview. Det liker ikke rawbilder.Skal laste ned siste versjon.. Det jeg egentlig vil ha er noe som er like enkelt som Windows' bildefremviser. Bla til høyre og venstre i biler med piltastene uten å måtte slite seg igjennom det å markere alle bildene jeg vil se for så å åpne de i et annet program som jeg må sitte og bla i med musepekeren. Eller fungerer Irfanview slik som jeg vil? Bruker Irfanview bare til resizing av enkeltbilder jeg. EDIT: leif. 6329593[/snapback] IrdanView fungerer på en måte akkurat som Windows bildefremviser, i det minste de eldste versjonene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå