Gå til innhold

Musikkhandel på mobilen


Anbefalte innlegg

Personlig kommer jeg sannsynligvis alldri til å laste ned musikk til mobilen uansett hvor det er fra, med mindre det oppstår en musikalsk renessanse eller noe. Dermed er jeg tvungen til å skaffe min egen musikk på CD, for så å rippe den. Men når alt kommer til alt er det kanskje det beste hvis man ikke er en av dem som sammenligner musikk med polyfoniske ringetoner osv. Er latterlig å i det hele tatt kalle det der for musikkhandel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er helt enig med transistorbass her.

 

Problemet med musikken du kan laste ned fra Telenors musikkbutikk, er at det definitivt er musikk for umusikalske folk, i tillegg til at det er alt for lav kvalitet. Så dette kan umulig være et alternativ for musikk-interesserte, hvis det i det hele tatt er meningen...

6328971[/snapback]

 

Dersom du er så himla musikals, kjøp cd'en! Om utvalget er så umusikalsk er jo litt irrelevant egentlig! Hvis man er så musikalsk bruker man ikke en 2grads løsning til å høre på musikk som mobilen uansett.

Greia er jo at man må betale 15 kr for å leie en sang 10000 ganger med x begrensninger og elendig kvalitet, noe som er litt smådyrt

Endret av bglio
Lenke til kommentar
Dersom du er så himla musikals, kjøp cd'en!

Jada, er enig i den, å det gjør jeg og.

 

Hvis man er så musikalsk bruker man ikke en 2grads løsning til å høre på musikk som mobilen uansett.

6343751[/snapback]

 

Mener du at en bærbar løsning for musikk er totalt uhørt hvis man er over middels interessert i musikk? Eller dreier det seg kun om mobil telefoner? Jeg mener det ikke har noe å si uansett, siden mp3-spillere og mobiler glir mer og mer i sammen. Walkman konseptet til Sony Ericsson er jo et bra eksempel på det, så det er jo litt irrelevant det også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan man laste låtene ned via PC'en eller må man betale for brukt båndbredde til teleoperatøren i tillegg til prisen per låt?

6340962[/snapback]

Det var noe som het "PC download", men usikker på om denne lar seg flytte fra PCen til mobilen. :hrm:

6341386[/snapback]

 

Jeg har testa ut dette, og er enig med alle her: elendig kvalitet! Både filene og tjenesten...

 

PC-download: Du får laste ned sangen én gang som en 128kbs WMA med DRM. Skal virke på MP3-spillere som støtter dette. Men jeg får ikke "aktivert" sangen, får bare feilmelding i WMP...

 

Kommer ikke til å handle mer musikk på nettet før man får velge kvaliteten selv (minst 192kbs).

Lenke til kommentar
Kommer ikke til å handle mer musikk på nettet før man får velge kvaliteten selv (minst 192kbs).

6426319[/snapback]

Akkurat. Problemet er ikke (ulovlig) fildeling, men mangelen på et ordentlig tilbud fra bransjen selv. Når en bransje selger søppel kan den også ventet seg at folk heller ønsker det som er bedre og gratis. :roll:
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe når man kan leste ned? :p

6324175[/snapback]

 

Programmer som Limewire og Kazaa er ulovlige nedlastningsprogrammer.

6325667[/snapback]

 

det der er ett heller tynt svar.

 

jeg vil heller svare at så lenge jeg finner musikken jeg vil ha, i det formatet jeg vil har, med den bitrate jeg vil ha så hadde jeg betalt. p2p-systemene sliter med feilmerking av id-tags så det holder.

Lenke til kommentar

Bransjen klager mye på piratkopiering og fildelingsprogrammen, men hvem kan de takke for det? Mye seg selv! 15 kroner for en sang er helt idiotisk!

 

Jeg mener også at 8 kroner (MSN musikk) er mye for en sang. Når en handler musikk på nett trenger en jo ingen penger til produksjon av platene, så da kan det vell tilbys en bedre pris? 3-5 kroner kanskje?

 

Inntil videre laster jeg ned musikken jeg har på PC'en, brenner et par plater i året, men kjøper også noen plater hvis jeg vet det er en plate jeg virkelig vil ha!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...