Gå til innhold

Opprettelse av nytt "høyreside"-parti


Anbefalte innlegg

Takk for innlegget PelsJakob. Det er viktig det du sier.

Vi som har tenkt litt på dette har saker som ikke har fremtid i H/FrP, får drøfte litt med de andre hvilke vi skal gå inn for. Vi er litt radikale. Burde kanskje tenkt utvilket idéen litt mer før jeg spurte her har jeg skjønt.

 

Tar gjerne imot politiske innspill så lenge det innfyller mang en gang nevnte krav. Kun folket representer folket (selvsagt) ;)

Blir nok sittende her en stund til, men skal uansett komme tilbake til dette i høyere grad i morgen, etter å ha drøftet litt med de andre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er selvsagt 100% klar over at det trengs 5000 bekreftbare underskrifter for å danne et parti?

 

Og på hvordan måte vil dere skille dere fra Frp og Høyre? Hvorfor skal folk stemme på dere istedet?

 

Edit: PelsJakob kom meg visst i forkjøpet.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

1. Ja.

2. Som sagt over, skal komme konkret tilbake på dette i morgen. Velger i dette tilfellet å ikke uttale meg. Vi er ikke ekstreme, men som sagt så har vi politikk og strategier som ikke har fremtid i andre partier, eller på annen måte ikke lar seg gjennomføre for får stemmes del.

Lenke til kommentar
Takk for innlegget PelsJakob. Det er viktig det du sier.

Vi som har tenkt litt på dette har saker som ikke har fremtid i H/FrP, får drøfte litt med de andre hvilke vi skal gå inn for. Vi er litt radikale. Burde kanskje tenkt utvilket idéen litt mer før jeg spurte her har jeg skjønt.

 

Tar gjerne imot politiske innspill så lenge det innfyller mang en gang nevnte krav. Kun folket representer folket (selvsagt) ;)

Blir nok sittende her en stund til, men skal uansett komme tilbake til dette i høyere grad i morgen, etter å ha drøftet litt med de andre. :)

6309958[/snapback]

 

Grunnen til at dere ligner på UH og ikke Høyre, er vel at dere for å være ærlig har litt typiske "ungdomsmeninger". Mange er radikale i ungdommen og blir moderate etter hvert, men de som er radikale i ungdommen er ikke nok til å gi de radikale partiene stor støtte.

Lenke til kommentar
Trenger vel bare 300 eller noe for kommunevalg, og 500 for fylkeskommunen

6310001[/snapback]

For å stille lister i ett fylke eller én kommune, ja. For å få registrert et partinavn, må man ha 5000 underskrifter. Da kan man også stille lister i alle fylker. I tillegg har det andre fordeler, for eksempel at man dersom man får 5000 stemmer på landsbasis, slipper å samle inn underskrifter for å stille lister i neste omgang.

Lenke til kommentar
1. Ja.

 

OK, men man får ikke 5000 stemmer over natta fordi noen nykonfirmerte ungdommer har lyst på et eget parti. Bare å få 300 stemmer alene vil være forferdelig mange kalde og sene vinterkvelder.

 

S,

6310064[/snapback]

Ja vi er klar over det. Jeg setter ikke uttalelser om alder for saklig.

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at Norske Regjeringer er mer eller mindre handlings lammet er at det er alt for mange partier i Norge slik at man blir nødt til å sammarbeide og inngå komprimisser for å få flertall (somoftest gjør det at lite egentlig skjer). Å starte ett nytt parti som mener stort sett det samme som et annet prati (ungehøyre/høyre) er derfor bare dumt hvis dere ønsker den ene eller den andre siden frem.

 

Engasjer dere heller i høyre/frp (som dere allerede gjør) og bidra til å gjøre disse partiene sterkere.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Kunne vært fint med et høyreparti som er liberal i verdispørsmål (for homofil adopsjon, for likebehandling (mot kvotering), for skille av stat og kirke, mot kristen formålsparagraf i skolen osv).

6314662[/snapback]

DLF er for alt dette.

6314679[/snapback]

Men DLF vil fjerne alt som finnes av sosialdemokrati...

(Uten at jeg vet hva Dotten synes er haken ved partiet så er det dette som gjør forskjellen for meg. DLF er veldig fine i verdispørsmål, men økonomisk sett så drar de liberalismen sin for langt spør du meg.)

Lenke til kommentar
Kunne vært fint med et høyreparti som er liberal i verdispørsmål (for homofil adopsjon, for likebehandling (mot kvotering), for skille av stat og kirke, mot kristen formålsparagraf i skolen osv).

6314662[/snapback]

Jeg er for alt dette, med unntak av homofil adopsjon, som jeg ikke har tatt standpunkt til enda. Har til nå tenkt nei, men får se hva det blir.. Noen som kan melde interesse for å delta?

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Jeg lurer fortsatt på hva som skiller dette fra UH/FpU...

6314313[/snapback]

Jeg setter UH og FpU i båsen egoister. Vi vil være et parti som i tillegg til å gi lov til å eie, være et parti som bryr seg om samfunnsproblemene våre.

Alt fra personer som kommet skjevt ut til skolesystemet, til adebatten om u-landshjelp. Kommer som sagt mer detaljert ut når vi har sotert oss litt. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg lurer fortsatt på hva som skiller dette fra UH/FpU...

6314313[/snapback]

Jeg setter UH og FpU i båsen egoister. Vi vil være et parti som i tillegg til å gi lov til å eie, være et parti som bryr seg om samfunnsproblemene våre.

Alt fra personer som kommet skjevt ut til skolesystemet, til adebatten om u-landshjelp. Kommer som sagt mer detaljert ut når vi har sotert oss litt. :blush:

6316686[/snapback]

 

Da kan dere nok være mer konstruktive med å melde dere inn i enten FpU eller UH, og forsøke å påvirke de organisasjonene.

 

For å være litt konstruktiv, skal dere ha et eget parti, så burde dere også ha en orginal vinkling, kanskje bruke litt andre teoretikere enn UH og FpU f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...