Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsellampe lyser, hvilken? (AUDI 80)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 1989 Audi 80 1.8s.

 

I dashbordet blinker det nå en rød varsellampe med et utropstegn i [!].

Manualen jeg har er på tysk, som jeg ikke forstår så godt, men etter alt jeg kan skjønne så har det noe med bremsene og gjøre. Jeg har bremsebelegg foran og bremsevæskenivået er ikke på minimumsmerket. Noen som vet hva det er? Finner ikke forklaring på varsellamper i Haynesboken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper at det er at håndbrekke er på.

6308768[/snapback]

 

Haha, neida... Er en [P] det.

 

Det lyset jeg snakker om startet å blinke av og til i sving før, nå blinker det mer eller mindre hele tiden.

 

EDIT: Kjølevæsken trur jeg heller ikke det er, for det masse væske på.

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar
Tipper at det er at håndbrekke er på.

6308768[/snapback]

 

Haha, neida... Er en [P] det.

 

Det lyset jeg snakker om startet å blinke av og til i sving før, nå blinker det mer eller mindre hele tiden.

 

EDIT: Kjølevæsken trur jeg heller ikke det er, for det masse væske på.

6309004[/snapback]

 

Er nok en bremsefeil. Kanskje føleren i bremsevæskebeholderen har hengt seg fast, eller bare den ene :dontgetit: kretsen virker. Bremser den rett?

Lenke til kommentar

Da er det en B3, right...

 

Sikker på at det ikke er oljenivå? Orihime her på forumet sin bil, når hu hadde lite olje på, så begynte ei lampe å lyse i svinger :p Men det er vel ikke ei lampe med uttropstegn..

 

Skal få henne til å svare her, jeg.. Tror nok hu veit det og har engelsk manual. Norsk tilogmed.

Lenke til kommentar

Hmm, var ikke identisk dashbord det der... Det der er vel med kjørekomputer(?). Kjølevæskenivået på bilen min blir ikke målt, ingenting som indikterte på at det var for lavt ellerno når det var lekkasje og det var helt tomt. Får en temperaturblink på nær 120 grader, det er ikke den. Da må det nesten være bremsevæskenivå.

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar
Hmm, var ikke identisk dashbord det der... Kjølevæskenivået på bilen min blir ikke målt, ingenting som indikterte på at det var for lavt ellerno når det var lekkasje og det var helt tomt. Får en temperaturblink på nær 120 grader, det er ikke den. Da må det nesten være bremsevæskenivå.

6319676[/snapback]

 

Merkelig at den ikke begynte å blinke når det var tomt for kjølevæske. Den skal si ifra hvis kjølevæskenivået er for lavt. Hvis bilen din går opp til 120 grader så er det noe rart. Vifta skal slå inn på 90 grader. Hvis den ikke gjør det så er det en føler som har takka for seg. Regner med at du også har el.vifte på din? Min vifte slår inn på 92 grader og stopper når den har kommet ned på 87 grader. Vifta fortsetter å gå selv om jeg har stoppa. Dette er seff for å kjøle ned motoren. Jeg har en 2.0E motor. Mulig det ikke er likt opplegg for 1.8S og 2.0E. Synes i allefall det er veldig rart i såfall hvis det er ulikt.

 

Er det noe mer du lurer på så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan :) Kan studere manualen til bilen min litt å se om jeg finner enda mere info om detta.

Lenke til kommentar
Sjekk om klossene ikke er nedslitte. Pleier å sitte sensorer i klossene som aktiverer lampen når belegget blir slitt ned en viss mengde.

6319768[/snapback]

 

Er ikke noe sensor på klossene på disse bilene. Jeg har i allefall ikke noe sensor på mine klosser.

Lenke til kommentar
Hmm, var ikke identisk dashbord det der... Kjølevæskenivået på bilen min blir ikke målt, ingenting som indikterte på at det var for lavt ellerno når det var lekkasje og det var helt tomt. Får en temperaturblink på nær 120 grader, det er ikke den. Da må det nesten være bremsevæskenivå.

6319676[/snapback]

 

Merkelig at den ikke begynte å blinke når det var tomt for kjølevæske. Den skal si ifra hvis kjølevæskenivået er for lavt. Hvis bilen din går opp til 120 grader så er det noe rart. Vifta skal slå inn på 90 grader. Hvis den ikke gjør det så er det en føler som har takka for seg. Regner med at du også har el.vifte på din? Min vifte slår inn på 92 grader og stopper når den har kommet ned på 87 grader. Vifta fortsetter å gå selv om jeg har stoppa. Dette er seff for å kjøle ned motoren. Jeg har en 2.0E motor. Mulig det ikke er likt opplegg for 1.8S og 2.0E. Synes i allefall det er veldig rart i såfall hvis det er ulikt.

 

Er det noe mer du lurer på så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan :) Kan studere manualen til bilen min litt å se om jeg finner enda mere info om detta.

6319761[/snapback]

 

Heihei. Jeg hadde en dårlig kontakt på radiatorføleren som gjorde at vifta ikke slo inn, er i orden nå. Dette var samtidig som kjølevæska randt ut, så jeg hadde en luftkjølt motor en liten periode. Kobla ut varmeregisteret fra kjølevæskekretsen nå midlertidlig slik at væsken ikke renner ut da det er registeret som er lekk. ( Folk trodde det brant i bilen når jeg satte den fra meg, røyk opp fra alle åpninger som var :p)

 

Bremsevæskenivået syns jeg ser helt fint ut i grunn. Lekkasje er det hvertfall ikke. Takker for at dere tar dere tid til å hjelpe :D:D Setter stor pris på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...