Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal green filter ha filter olje?


Anbefalte innlegg

hei har kjøpt meg green filter til min saab 9000 91 mod 2,0L 16v

bør jeg få på litt olje eller trenger ikke green filteret det, ser mange som skal ha det og noen som det ikke står noe om det?!

eller skal man ha på olje etter du har vaska det?

 

takker for svar :dontgetit:

Endret av andersen106
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I siste nummer av Max Power står det mye om forskjellige luftfiltre. Blant annet at K&N skal oljes, og at filtre som Pipercross og Green også kan renses og brukes på nytt, men ikke oljes.

 

Grunnen til at K&N skal oljes, og ikke de andre, er visst noe med statisk elektrisitet i K&N som ikke de andre har.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Siden det da er opprettet en tråd om dette emnet lurer jeg på hvor mye olje og hvor ofte et K&N filter skal oljes :)

 

Har en av de største filterene som var å få over disk om det har noen betydning (veit jeg ikke trenger et filter som kan mate opp til 600hk, men stort er pent :p )

Lenke til kommentar
I siste nummer av Max Power står det mye om forskjellige luftfiltre. Blant annet at K&N skal oljes, og at filtre som Pipercross og Green også kan renses og brukes på nytt, men ikke oljes.

 

Grunnen til at K&N skal oljes, og ikke de andre, er visst noe med statisk elektrisitet i K&N som ikke de andre har.

6306767[/snapback]

 

 

 

man får kjøpt rensevekse og olje som selges sammen. skal man bruke oljen etter du har rensa det da kanskje? filteret burte komme ferdig olje behandla eller selges sammen så du kan gjøre det selv, er teit å selge et filter som ødlegger motoren, ikke alle veit at man skal ha på olje.. vis dere skjønner :ermm::hmm:

 

 

jeg har kjørt 50 mil med det filteret, er litt dumt å finne ut nå at jeg skal ha på olje

Endret av andersen106
Lenke til kommentar
man får kjøpt rensevekse og olje som selges sammen. skal man bruke oljen etter du har rensa det da kanskje? filteret burte komme ferdig olje behandla eller selges sammen så du  kan gjøre det selv,  er teit å selge et filter som ødlegger motoren, ikke alle veit at man skal ha på olje.. vis dere skjønner  :ermm:  :hmm:

 

 

jeg har kjørt 50 mil med det filteret, er litt dumt å finne ut nå at jeg skal ha på olje

6306855[/snapback]

 

Olja skal på til slutt, ja. Om du kjøpte et nytt filter var det vel olja fra før, var det ikke?

Lenke til kommentar
Jeg har Green filter.

Og det skal renses og oljes, etter at det er tørket, ca hver 10 000 km.

Det finnes rense veske og olje i butikker som selger filteret.

 

Filteret er ferdig oljet når du kjøper det.

(derfor det er pakket inn i plast anntar jeg)

6316985[/snapback]

 

 

min kom ikke i plast,, skal snart rense det uannsett så da får den ny olje.

Lenke til kommentar
hei har kjøpt meg green filter til min saab 9000 91 mod 2,0L 16v

bør jeg få på litt olje eller trenger ikke green filteret det, ser mange som skal ha det  og noen som det ikke står noe om det?!

eller skal man ha på olje etter du har vaska det?

 

takker for svar  :dontgetit:

6305817[/snapback]

 

Som nevnt har både K&N og Green rensekit til sine filtre, hvis det er ferdig oljet, står dette på pakningen som filtret kom i. Din lokale filterpusher burde ha rensekit liggende, bør vel ikke koste mer en 150-200 kroner.

 

Bruksanvisning følger med pakningen, men siden jeg er snill osv...

 

1. Løsne filteret fra brakett/hus

2. Blås bort løs skitt/støv fra utsiden med en trykkluftsboks eller lignende (NB! ikke nærmere en 15 centimeter, da risikerer filteret å revne) Blås også fra innsiden og ut.

3. Fukt filteret godt med rensevæsken og la den virke i ca. 10 minutter.

4. Skyll filteret med lunket rennende vann fra utsiden og så fra innsiden.

5. La filteret lufttørke i romtemperatur (tar ca. 4 timer) VIKTIG: Ikke bruk noen varmekilder da det kan skade filteret.

6. Olje filteret med vedlagte olje. Pass på at det skal dekke godt. Spray både på innsiden og utsiden. Sørg for at alle kriker og kroker er dekket. Filteret skal være vått av olje, men ikke renne.

7. Monter tilbake i bilen og vips; ferdig :thumbup:

Lenke til kommentar
hei har kjøpt meg green filter til min saab 9000 91 mod 2,0L 16v

bør jeg få på litt olje eller trenger ikke green filteret det, ser mange som skal ha det  og noen som det ikke står noe om det?!

eller skal man ha på olje etter du har vaska det?

 

takker for svar  :dontgetit:

6305817[/snapback]

 

Som nevnt har både K&N og Green rensekit til sine filtre, hvis det er ferdig oljet, står dette på pakningen som filtret kom i. Din lokale filterpusher burde ha rensekit liggende, bør vel ikke koste mer en 150-200 kroner.

 

Bruksanvisning følger med pakningen, men siden jeg er snill osv...

 

1. Løsne filteret fra brakett/hus

2. Blås bort løs skitt/støv fra utsiden med en trykkluftsboks eller lignende (NB! ikke nærmere en 15 centimeter, da risikerer filteret å revne) Blås også fra innsiden og ut.

3. Fukt filteret godt med rensevæsken og la den virke i ca. 10 minutter.

4. Skyll filteret med lunket rennende vann fra utsiden og så fra innsiden.

5. La filteret lufttørke i romtemperatur (tar ca. 4 timer) VIKTIG: Ikke bruk noen varmekilder da det kan skade filteret.

6. Olje filteret med vedlagte olje. Pass på at det skal dekke godt. Spray både på innsiden og utsiden. Sørg for at alle kriker og kroker er dekket. Filteret skal være vått av olje, men ikke renne.

7. Monter tilbake i bilen og vips; ferdig :thumbup:

6319821[/snapback]

 

 

 

takker

:w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...