Gå til innhold

Savner du et produkt i prisguiden? Post her!


Aalton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel hvis dere mangler noe å gjøre så kan du jo vurdere de to siste postene mine i denne tråden. jeg kom med et par forslag som jeg verken fikk tilbakemelding på eller ser at har blitt gjort noe med, så en form for respons hadde jo vært fint. :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jeg la merke til at det ikke finnes "frem" og "tilbake" knapper når du søker i prisguiden og det kommer opp produkter over flere sider. dette kunne kanskje vært lagt til for å slippe å trykke på de betraktelig mindre sidetall linkene?

 

 

Hei!

 

Det er tatt videre til drifts-avdelingen. :)

 

 

Marius

Lenke til kommentar
I kategorien prosessorer, kan posten antall kjerner endres til minimum antall kjerner? Sånn at man også får opp trippelkjerner og firekjerner når man søker på dobbeltkjerner.

er det noe kjekt da? dersom jeg vil søke på 2 kjerner så ønsker jeg ikke å få opp trippel og quad core cpuer.

 

da er det vel bedre om du lager et eget valg for det søket du nevner?

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å sortere på andre kriterier om man vil ha 2 kjerner? F.eks fordi man får dobbeltkjerner med 65W mens man må opp i 95W for å få 3 eller 4 kjerner.

 

Evt. sortere på klokkehastighet. Setter man f.eks 3,0 GHz og minimum dobbeltkjerne som krav så får man opp 18 dobbeltkjerner i prisklassen 974 til 5680 kr før man kommer til den første firekjernen til 5981 kr.

 

Sorterer man på f.eks minimum dobbeltkjerner, maks 65W og minimum 3 GHz så får man kun opp dobbeltkjerner. Dersom det i framtiden dukker opp firekjerner innenfor det søket så skader det jo ikke med et par ekstra kjerner.

Lenke til kommentar

akkurat det med watt som en mulighet i søkinga kan være fint, men kanskje vanskelig å få til skikkerlig? nettbutikkene er jo ikke flinke til å informere om sånt. dog så vet jeg ikke hvordan søkinga funker, så det er kanskje enkelt å få til. om den søker på varenr så burde det jo være enkelt å luke ut de forskjellige wattnivåene.

 

men jeg ser ikke helt hvorfor du trenger valget minimum. jeg synes det er mye bedre å kun få dobeltkjerner når jeg faktisk ber om det.

 

det at den første 4 kjernen ikke kommer på lista føre ved 5981kr når du velger 3ghz og dual core er irrelevant i mine øyne. ønsker jeg å finne en 4 kjerner på 3ghz så velger jeg bare det med en gang.

 

jeg støtter forslaget om å kunne søke på wattforbruk, men resten synes jeg litt unødvendig.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
akkurat det med watt som en mulighet i søkinga kan være fint, men kanskje vanskelig å få til skikkerlig? nettbutikkene er jo ikke flinke til å informere om sånt. dog så vet jeg ikke hvordan søkinga funker, så det er kanskje enkelt å få til. om den søker på varenr så burde det jo være enkelt å luke ut de forskjellige wattnivåene.

Det er allerede et sånt søk og det fungerer greit etter min mening. Bare velg "avansert søk" og velg maks effektforbruk. Her er f.eks et søk på 65W.

Lenke til kommentar

Jeg har et par andre forslag til endringer i CPU-søket:

 

- Boksen L3 cache kan gjerne fylles ut med 2 MiB. Det er kun AMD firekjerner som har L3 cache for tida og de har 2 MiB.

 

- L2 cache kan oversettes fra KiB til MiB (sikkert litt krevende da man må gå gjennom alle prosessorene). F.eks å bytte ut 256 KiB med 1/4 MiB osv.

 

- I boksen FSB er det et noe merkelig valg: 1666 FSB. Det bør være 1600 FSB.

Lenke til kommentar
I kategorien prosessorer, kan posten antall kjerner endres til minimum antall kjerner? Sånn at man også får opp trippelkjerner og firekjerner når man søker på dobbeltkjerner.

 

Det er dessverre litt vanskelig å få til. Fordi systemet ligger inne med valgene "Enkeltkjerne, dobbeltkjerne, trekjerne, firkjerne" . Hvis det skulle ha fungert måtte det ha ligget inne en tallvariabel for antall kjerner, omtrent slik som det gjør i kategorien servere. Systemet klarer ikke sortere på den måte du spør om dersom det ikke er tall i dette tilfellet. Vi skal forsøke å løse problemet i eventuelle nye versjoner av prisguiden :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...