Gå til innhold

7900GS fra Dell?


Anbefalte innlegg

Får kjøpe ny maskin via jobben, men det må være Dell og kommer vel til å gå for en XPS 700.

 

Grafikkort-oppsett jeg kan velge mellom er:

 

- 256MB nVidia™ GeForce 7900GS

- 256MB nVidia™ GeForce 7900GS i SLI (2000,- ekstra)

- 512MB nVidia™ GeForce™ 7900GTX i SLI (7800,- ekstra)

 

Siste er vel dyrt for meg, skulle ønske de hadde single 7900 GTX eller 7800 GT. Men, hva anbefales? Finner ikke noe info om 7900GS på nett, ikke hos Nvidia engang. Duger det i SLI? Duger det greit nok i single? Er 2000,- verdt det for et SLI-oppsett?

 

Hilfe!

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så klart er den dyreste best.

 

7900GS i SLI er også bruk bart siden du også får 512 MB på den.

6259343[/snapback]

 

Greit nok at det er best, men 8.000,- er mye peng... og det er vel litt overkill kanskje?

6259348[/snapback]

 

Det kan være det viss du ikke er noe spessiell gamer.

 

Men som sagt den med 2000,- ekstra skal også gå an å bruke. Tror GS'en i singel er udugelig, men det skal også holde.

Lenke til kommentar
Det kan være det viss du ikke er noe spessiell gamer.

 

Men som sagt den med 2000,- ekstra skal også gå an å bruke. Tror GS'en i singel er udugelig, men det skal også holde.

 

Tja, spiller noe Oblivion, Red Orchestra, CS:S er jeg altfor god i, noe WoW... Funker ok på min gamle 6600GT, men er jo ok å ha noe som ikke er avleggs altfor snart. I CS:S f.eks. må jeg kjøre laveste oppløsning osv, men det er mye pga dårlig prosessor. Oblivion er noe helt annet, der er det alt på lav... vil ha den litt penere ;)

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Det kan være det viss du ikke er noe spessiell gamer.

 

Men som sagt den med 2000,- ekstra skal også gå an å bruke. Tror GS'en i singel er udugelig, men det skal også holde.

 

Tja, spiller noe Oblivion, Red Orchestra, CS:S er jeg altfor god i, noe WoW... Funker ok på min gamle 6600GT, men er jo ok å ha noe som ikke er avleggs altfor snart. I CS:S f.eks. må jeg kjøre laveste oppløsning osv, men det er mye pga dårlig prosessor. Oblivion er noe helt annet, der er det alt på lav... vil ha den litt penere ;)

6259797[/snapback]

 

Hvis du ikke vil ha noe som er avlegg så må du nok gå for gtx:P (tror det er pci-e), mens gs er agp :p

 

Tror det er slik.

 

*Noen må korrigere meg hvis jeg tar feil*

 

Edit: DU greier ikke å kjøre f.eks. CS:S på full grafikk med gs.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

I følge Dell sin side er det pci-e faktisk, noe annet vil eg ikkje ha! Får ringe og spørre om de kan gi meg single 7800GTX... hadde vore bedre det og så kjøpe ett til senere antar jeg. Dårlige alternativ de har, kunne hatt noe i mellom!

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en PC fra dell med 7900gs som jeg fikk levert igår. Jeg også reagerte på den høye prisen for å oppgradere til bedre kort, men jeg tror kortet er veldig bra. Det er et 7900gt kort med 4 mindre pixelpipelines (20 mot 24)Tror det er minst like bra som 7800gt. Dessuten er det PCIe.

Endret av T-2000
Lenke til kommentar
Jeg bestilte en PC fra dell med 7900gs som jeg fikk levert igår. Jeg også reagerte på den høye prisen for å oppgradere til bedre kort, men jeg tror kortet er veldig bra. Det er et 7900gt kort med 4 mindre pixelpipelines (20 mot 24)Tror det er minst like bra som 7800gt. Dessuten er det PCIe.

6261327[/snapback]

 

Tja, det høres jo ikke altfor gale ut, godt å vite at Dell sin infoside er korrekt i alle fall og at det er pci-e. Er pixelpipelines det eneste som er annerledes i forhold til 7900gt? Ikke at jeg har så peiling, men lurer likevel! Har du noen "hands on" tilbakemeldinger så er det knall, benchmark nummer sier meg intet - forstår bedre oppløsning og FPS ;)

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en PC fra dell med 7900gs som jeg fikk levert igår. Jeg også reagerte på den høye prisen for å oppgradere til bedre kort, men jeg tror kortet er veldig bra. Det er et 7900gt kort med 4 mindre pixelpipelines (20 mot 24)Tror det er minst like bra som 7800gt. Dessuten er det PCIe.

6261327[/snapback]

 

Tja, det høres jo ikke altfor gale ut, godt å vite at Dell sin infoside er korrekt i alle fall og at det er pci-e. Er pixelpipelines det eneste som er annerledes i forhold til 7900gt? Ikke at jeg har så peiling, men lurer likevel! Har du noen "hands on" tilbakemeldinger så er det knall, benchmark nummer sier meg intet - forstår bedre oppløsning og FPS ;)

6266451[/snapback]

 

Tror at den eneste forskjellen er at de har skrudd av 4 pipes. Har søkt litt på nettet om kortet, men har ikke funnet så mye. Fant imidlertid denne siden der det står en del om de forskjellige kortene:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...rocessing_Units

 

Det selges ikke i butikkene enda, og det er vistnok bare Dell som har tatt det ibruk. Da jeg bestilte var det standardkonfigurasjon, men ser nå at de har byttet det ut med et elendig 7300LE og man må punge ut med 1875 kroner for å få et 7900GS. Ser også at å oppgradere til et X1900XTX 512MB koster 5387, det er jo svindyrt. Ser ingen grunn til å betale så mye ekstra for et kort siden det kommer nye og bedre kort flere ganger i året. Hvis du kjøper et 7900GS kort og senere kjøper et bedre kort kan du bruke de i SLI.

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsdimen_9150_1

Endret av T-2000
Lenke til kommentar

Jeg har både 7800 og 7900GS-kort til min Insp9400 og jeg kan skrive under på at det flyter flott i alle spill _DERSOM_ en skrur opp klokkefrekvensen noen MHz. 7800Go m. max overklokking er like raskt som 7900GS på "stock" harstigheter (får ca 3800 poeng i 3DM06), 7900GS er vesentlig raskere.

Lenke til kommentar
Dell er det onde, Dell er fælt, grøss og gru.

 

Vær litt seriøs eller la være å poste, Hellriser...

6266827[/snapback]

 

mente faktisk d jeg sa... en kamerat av meg har en dell og den kosta ca 3000-4000kr og klarer så vidt å drive cs1.3 og d blei no sinnsykt dyrt å oppgradere den for d måtte tydeligvis kjøpes hos dell...

 

også var d no feil med den berbare til morra hannes...trur jeg huske ikke helt...

 

d beste er å bygge PC'n sjøl eller få en eller annen nettbutikk til å bygge en med komponenter man har valgt sjøl, f.eks. komplett.no sin PC bygger...

Lenke til kommentar

Har funnet 1 god grunn til aa gaa for kjente merker. Om kona/dama lar deg bruke x kroner paa data etter lange forhandlinger.

- Om du bygger maskina selv og den ikke funker eller du oedelegger noe og faar ekstrautgifter saa ligger du tynt ann.

- Om du handler en Dell/HP/Sony/<merke> og den ikke funker saa er det ikke (like mye) din feil.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Aah, det gamle balletak-syndromet, ja. :devil:

 

Men for å ta opp poenget ditt: hvis man (f.eks.) kjøper en Dell-maskin med "neste dag på stedet"-service, så er man garantert en PC som funker uten at det koster noe særlig tid. Serviceavtalen i seg selv er ikke helt billig, men det blir en prioriteringssak...

Lenke til kommentar
Dell er det onde, Dell er fælt, grøss og gru.

 

Vær litt seriøs eller la være å poste, Hellriser...

6266827[/snapback]

 

mente faktisk d jeg sa... en kamerat av meg har en dell og den kosta ca 3000-4000kr og klarer så vidt å drive cs1.3 og d blei no sinnsykt dyrt å oppgradere den for d måtte tydeligvis kjøpes hos dell...

 

også var d no feil med den berbare til morra hannes...trur jeg huske ikke helt...

 

d beste er å bygge PC'n sjøl eller få en eller annen nettbutikk til å bygge en med komponenter man har valgt sjøl, f.eks. komplett.no sin PC bygger...

6268362[/snapback]

Dell bruker i dag standard deler i de stasjonære PCene. Kan han bygge selv, så er det bare å åpne den og sette i ett bedre skjermkort(AGP eller PCI-e, alt etter hva HKet støtter). Dog bryter han antageligvis garantien når han åpner kabinettet.

 

Mht kvaliteten på Dell, så er den jevnt over god(erfaring med bærbare hjemme og PCer på jobb) og ettersom Dell stort sett bruker de samme delene som alle andre, så er det lite som skulle tilsi at kvaliteten skulle bli stort dårligere enn noe du bygger selv. For noen år siden hadde jeg vært 100% enig med at det beste var å bygge selv, men jeg mener situasjonen har endret seg og at prisforskjellen for den mer bevisste kunden ikke nødvendigvis er like stor lengre. Jeg har også mindre tro på det mange av disse netbutikkene smeller sammen enn det Dell tilbyr, Dell(og andre større produsenter) tester gjerne systemene i mye større grad enn f.eks Komplett for bla kompatibilitetsproblemer.

Lenke til kommentar

Så konklusjonen er at jeg uten mye visvas kan godt kjøpe fra Dell og få et ok skjermkort, 7900GS, som funker fint med litt klokking? Er vel bedre enn gamle 6600GT traveren uansett. På gamlemaskinen er vel CPU'en det største problemet uansett. Er ikke SÅ nødvendig å kjøre alle nye spill på max med 1600x1200 for meg, men det er jo stas og. Takker for innspill, har bestemt meg. Og som det ble sagt, de bruker jo standard komponenter som kan oppgraderes.

 

Danke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...