unleashed Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 er en lvl 38 hunter.. har 170 skill i tailoring.. vurdere og droppe det for skinning eller herbalism.. men er det smart med tanke på at jeg vil tjene penger? ulemper med tailoring er jo at jeg ikke får brukt noe av det jeg lager selv.. det andre yrket mitt er foresten enchanting.. det har jeg 220 skill i og har ikke tenkt og droppe det.. men hva er det mest å tjene på av skinning og herbalism ?
nazrm Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 men hva er det mest å tjene på av skinning og herbalism ? 6248144[/snapback] Jeg vil tippe herbalism.
nazrm Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 skinning er jo det som er lettest og levle opp da . 6248309[/snapback] Tok meg 4-5 timer å levle herbalism fra 1-300. Om du skal levle skinning må du drepe stuff i tillegg, det tar lengre tid.
Poor Leno Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Du tjener mest på Herbalism! Men for deg som fremdeles grinder og levler, må jeg nok si at Skinning er best, ettersom du uansett får XP for å drepe beasts i tillegg
unleashed Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Skrevet 5. juni 2006 men hva tjener jeg på det jeg får av å "herbalisme" å hva er det jeg får? noe jeg kan selge på AH ?
Sigga Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Mye å tjene på herbalism. Farm etter Dreamfoil, Icecap, Mountain Silversage etc. Selger som varmt hvetebrød, greit nok å skaffe (kommer vel litt ann på servern). Tailoring har jeg ingen erfaring med, men de fleste levler vel den opp for å få Robe of the Archmage, RotV etc? Ihvertfall det jeg har inntrykk av.
nazrm Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Mye å tjene på herbalism. Farm etter Dreamfoil, Icecap, Mountain Silversage etc. Selger som varmt hvetebrød, greit nok å skaffe (kommer vel litt ann på servern). Tailoring har jeg ingen erfaring med, men de fleste levler vel den opp for å få Robe of the Archmage, RotV etc? Ihvertfall det jeg har inntrykk av. 6248628[/snapback] Har tailoring selv, og man kan tjene endel om man får tak i sjeldne patterns.. Men ville heller gått for Herbalism om du skal ha penger.
Arinomi Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Herbalism for the win. Skinning er det nesten ikke penger i lenger. Jeg kan kjøpe en stack med light leather for 7s på min server.
Goodie Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 På min server selger jeg en stack med kingsblood for ca 3g50s. Kingsblood bør være greit å skaffe fra lvl 30 og oppover. 1 Icecap går for ca. 1g. En stack med rugged leather ligger som regel på 1g20s - 1g50s.
Pilot_ Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Noen her som vet om en bra plass for å levle herbalism fra 100 og oppover? Har sett på det herb-kartet og Ashenvale ser bra ut, men å gå rundt i hele Ashenvale er bare sløs med tid synes jeg. Noen som vet andre plasser, eventuelt hvor i Ashenvale det vokser mest?
Jørgen Sørheim Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Herbalism for the win. Skinning er det nesten ikke penger i lenger. Jeg kan kjøpe en stack med light leather for 7s på min server. 6249596[/snapback] Bah, det er jo ikke akkurat peacebloom herbalism-folk går rundt og selger på lvl60 heller, da. Fokuserer du på light, medium, heavy, thick og rugged leather, gjør du som absolutt alle andre skinnere, og får konkurranse. Knerter du dragonkin, devilsaur eller andre dyr som dropper spesielle skins (og evt. allierer deg med en leatherworker som kan lage noe ut av dem), så får man gjerne litt mer penger mellom fingrene.
fenris1911 Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Har rekna på at eg tjener ca. 30 gull i timen på å carpet farme Azshara for herbs på min server. Men då heldt eg på i 2-3 timar av gongen. Det handlar litt om å legga ut herbs på AH på rett tidspunkt. Tilbud og etterspørsel. La ver, eller legg lite ut når det er stort tilbud. Pøs på når det er lavt tilbud. Endret 6. juni 2006 av fenris1911
mr. Zilter Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Herbs eier! På to av de serverene jeg har spillt på går 20 dreamfoil for 15g! tjener helt villt på det... Herbs FTW!!
chaoswolf Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 På min snart lvl 60 hunter (57) har jeg både herbalism og skinning, og det skal sies at jeg har skaffet både vanlig mount/epic mount/bow of searing arrows (fra AH) + annet sløseri uten større problemer. Har ingen andre characters enn hunteren, bare gått rundt og plukke herbs mens jeg lvla ^^ herbalism er den virkelige gullgruva, ikke mining, som navnet tilsier dreamfoil/mountain silverage etc. er verdt bra mye ettersom mange guilds trenger de til div. resist potions/flasks. Vet ikke med tailoring men jeg har inntrykket av at det ikke er så mye penger å hente der (?) har aldri trengt noe som en tailorer har kunnet lage (ikke som jeg vet om ihvertfall ) Det du må huske på er at du burde passe mer på professions enn på å lvle raskest mulig, er du raskt i lvl 60 er det utrolig vanskelig å skaffe penger (syntes ihvertfall jeg) spesielt når du har herbalism på 70 og skinning på 5 Tenker du på professions/mount etc. kommer lvlene av seg selv har selv 10 dager /played i lvl 57, kunne nok klart 60 på 8 dager hadde jeg driti i alt annet, men det er så utrolig deilig å dinge lvl 60 for så å bruke mounten med en gang, samtidig som du har 300 herb/skinning/cooking/fishing/first aid...
PC^2020 Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Tjener nok en del på å farme drageskall også, altså skinning. Med mining så kan du tjene litt, men kun endgame. (Arcane crystals). Disse dropper så sjeldent uansett.
Jørgen Sørheim Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Njah, det kommer jo helt an på hva man gjør ut av det. Roguer/druider med mining kan stealthe inn i BRD og farme dark iron til den store gullmedalje. Ett run + reset tar 2-3 minutter, litt mer om man finner en vein ved en gruppe som må patruljere før du får tilgang. Et godt run (2x veins) resulterer gjerne i 5-8 ore, og muligens blood of the mountain eller black diamond (brukes i assorterte arcanums).
Zepticon Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Skal du tjene penger så velg Alch (+ fishing) og lag Stonescale oil... Jeg og en kompis har monopol på Horde siden på vår server og selger 10x Stonescale oil for 25g. 10x Stonecale eel koster 10g (vi kjøper alt som kommer på AH) Stonescale Oil brukes til de forste tier 0.5 questene
Arinomi Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har selv opplevd at det er litt penger å hente i fishing. For eksempel å fiske i WC etter Deviate Fish, en stack der er verd omtrent 6-7g. Om ikke mer. Og så kan man få tak i forskjellige juveler, som også er verdt en del på AH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå