Gå til innhold

Og der er det bestemt - gud finnes ikke


smeboe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"For å redde seg fra et synkende skip tok mannskapet og alle andre, unntatt den kristne kapteinen livbåtene. Mannskapet spurte hvorfor kapteinen ikke ville bli med. "Jeg har stor tro på Herren. Han vil redde meg", svarte kapteinen. "Jaja", tenkte de andre.

Da skipet var halveis sunket kom det redningmannskap fra en kystvaktbåt. De forlanget at kapteinen skulle komme til dem. Kapteinen nektet, og redningsmannskapet gav opp. Til slutt fløy et helikopter bort til kapteinen og prøvde å redde ham. "Nei, Herren skal redde meg!", sa kapteinen.

 

Skipet sank, kapteinen druknet. Da han traff Gud i himmelen spurte han hvorfor han ikke reddet han. Gud svarte: "Wtf? Kom ikke kystvakten og helikopteret jeg sendte?"

Lenke til kommentar
"For å redde seg fra et synkende skip tok mannskapet og alle andre, unntatt den kristne kapteinen livbåtene. Mannskapet spurte hvorfor kapteinen ikke ville bli med. "Jeg har stor tro på Herren. Han vil redde meg", svarte kapteinen. "Jaja", tenkte de andre.

Da skipet var halveis sunket kom det redningmannskap fra en kystvaktbåt. De forlanget at kapteinen skulle komme til dem. Kapteinen nektet, og redningsmannskapet gav opp. Til slutt fløy et helikopter bort til kapteinen og prøvde å redde ham. "Nei, Herren skal redde meg!", sa kapteinen.

 

Skipet sank, kapteinen druknet. Da han traff Gud i himmelen spurte han hvorfor han ikke reddet han. Gud svarte: "Wtf? Kom ikke kystvakten og helikopteret jeg sendte?"

6247587[/snapback]

:thumbup:

 

Uansett så innså nok vårt kjære offer i dyreparken i Kiev til slutt at han hadde tatt feil.

Lenke til kommentar
http://bash.org/?431987

6247717[/snapback]

Gear Grinder X: once, we had these total freak seventh day advenist (or whatever) freak ass neighbors

Gear Grinder X: and this girl Lanna was a little younger than me

Gear Grinder X: she was a bitch, and they were all totally religious

Gear Grinder X: she threw rocks at me once on my bike, and so I turned around, and went to run over here

Gear Grinder X: I was hauling ASS, and you know what she did?

Gear Grinder X: put her hands on her hips, and stood there and said "The lord will protect me"

Gear Grinder X: well.... he didn't

Lenke til kommentar

Gud støtter nok ikke selvmord, som det der akkurat er :p Det er det samme som å si "hvis Gud eksisterer så sender han en ørn som redder meg fra dette 500 meter høye stupet!" Så hopper man. Han der er (var) bare stokk dum. Idiot. Man skal, som sagt over, ikke sette Gud på prøve.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Jeg tviler på at Gud, dersom han finnes, har så god reaksjonstid at han fikser et mirakel så fort.

Jeg tviler på at Gud, som det allmektige og logiske vesenet han er, ville brukt krefter på å redde et så idiotisk menneske.

Er det ikke idiotene han lever på?

Idioter finnes overalt. Se bare på antall ateister.

 

In the first place, God made idiots. That was for practice. Then he made school boards

6247126[/snapback]

Mark Twains bøker har nesten like mange gode sitater som Bibelen. Selv i ordets strengeste definisjon, så var han et geni.

Hehe, menneske, kreativ selvmordmåte da. "Gud" fikk seg sikkert en god latter.¨  :devil:

6246225[/snapback]

Våger du å påstå at gud er sadistisk? :ohmy:

6247166[/snapback]

God is a comedian playing to an audience too scared to laugh. Det er godt at vi kan le av denne mannen.

 

Gud syns sikkert at siden han var så dum kunne han bare ha det sågodt..

6247100[/snapback]

ellers så syns han sikkert ingen ting da han ikke finnes

6247181[/snapback]

Bevis at Gud ikke finnes, så skal jeg bevise at han finnes. Dere ateister, altså...

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
det var på tide, tror jeg tar å samler alle bibler, tora'r og koraner og stater et fint bokbål på akerbrygge

6246299[/snapback]

 

Akerbrygge nei, gjør det heller på grønnland og få med deg OJ. ;)

6247373[/snapback]

Å brenne bøker er å gå i helt feil retning, det er å følge kirkens anti-kristne budskap. Skal vi bevege oss fremover, må vi brenne det ufornuftige. Jeg anbefaler tidligere nevnte OJ.

Lenke til kommentar
Bevis at Gud ikke finnes, så skal jeg bevise at han finnes. Dere ateister, altså...

Regner med at du også tror på Usynnlige Rosa Elefanter som dreper deg hvis du ikke tror på de siden det ikke finnes motbevis for det.

 

Forøvrig vil jeg si at det er såpass mange logiske brister ved den guden Bibelen beskriver at det i seg selv kan regnes som motbevis. Vil en allmektig, allvitende og ikke minst SNILL gud skape folk(og en omgivelse som former dem til å bli) ateister slik at han kan se dem brenne i helvete selv om han ikke vil at de skal det?

 

 

For en teit gud som skaper idioter, hva er poenget? Sadistisk humor? (Trodde gud var snill?) :shrug:

 

Forøvrig, hvorfor skapte han ateister? Kjedet seg for tiden og ville ha litt motstand?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Bevis at Gud ikke finnes, så skal jeg bevise at han finnes. Dere ateister, altså...

Vil en allmektig, allvitende og ikke minst SNILL gud skape folk(og en omgivelse som former dem til å bli) ateister slik at han kan se dem brenne i helvete selv om han ikke vil at de skal det?

6250340[/snapback]

 

Jeg mener vi er til med fri vilje. Om vi vil bli ateister, kristne eller djeveldyrkere er opp til oss selv. Min teori: Gud er godhjertet. Han skapte Adam og Eva for å ha selskap. De sviktet og såret han dypt, og han bestemte seg for å kaste de ut av "paradis" og la de få fri vilje til å bestemme seg om de ville være trofaste og komme inn igjen eller ikke. Kan kanskje sammenlignes med mannen som har blitt kastet ut på gata av kona si og fått valget. "Kom inn igjen når du har bestemt deg, eller så vil jeg aldri se deg igjen. Far vel."

 

Jeg er flink til å få meg selv misforstått. Så konklusjonen er: vi er til med fri vilje til og bli den vi selv vil bli.

Lenke til kommentar

mennesker har til alle tider hatt fri vilje.. forøvrig ser jeg på dette spørsmålet som viktig og eksistentielt for meg.. men jeg tror kanskje ikke det er meningen at vi skal forstå det fullt ut,.. allikevel prøver jeg å tolke det..

dette og at folk dør i katastrofer og sult osv er faktorer som får meg til å tvile..

 

edit: likte sammenligningen din Steffenm..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Hva er da fri vilje? Noe som plutselig får lyst til ditten eller datten?

 

Valg er en mekanisme der vi velger hva som vi ser som mest optimalt og best. (Og nei: tro er IKKE et valg. I hvertfall ikke for en som på forhånd har bestemt seg for å såfremt det er mulig tro på det som han er sant og søke ettersannheten. Jeg BESTEMMER meg ikke for hva som er sant, jeg analyserer og blir overbevist om ting.)

 

Siden valg er et resultat av oss selv og omgivelsene våres(begge ting gud har skapt) og siden gud er allmektig og allvitende(mao. vet konsekvensen av det han foretar seg) så har han på forhånd bestemt alt som skal skje, valgt, overbevist om, osv...

 

(Rart at jeg må nevne dette da jeg strengt tatt i en annen, mindre utfoldet formulering sa det samme...)

Lenke til kommentar
Dette beviser jo ikke at Gud ikke finnes...

 

Hvorfor skulle Gud redde akkurat denne personen og ikke alle som ber om hans hjelp? En mann som klatrer ned til noen løver og forlanger å bli reddet. Hvem ville redde en sånn person?

 

Når et familiemedlem dør, så skylder alle på Gud. Hvorfor gjorde han ikke noe osv. Trist og leit det. Men når man vinner i Lotto, nei, da priser man Gud og hans velsignelse.

 

Mennesker er rare.

6247401[/snapback]

 

Ok. Greit poeng, men så ikke gud sjangsen for enorm PR her? Skulle gjerne ha akseptert at gud fantes hvist løvene hadde sovnet i det de angrep han eller lignende. Hvis gud finnes, har han lite eller ingen aktiv kraft spør du meg. Forblir lykkelig "ikketropånoemenneske" intill videre jeg.

 

 

Ang. å brenne alt av religiøse bøker. Det er ren idioti. Selv om det er en sjangse for at det er oppspinn, er det også veldig spennende fortellinger. Også litt spennende å se på hvordan en eller annen prøvde å lage lover for samfunnet etc.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...