Gå til innhold

Spille PC til 13-15 000 kr


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Skal kjøpe ny PC nå til uka og er derfor interessert i et syn på oppsettet jeg har satt opp.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=27505

 

Angående CPU, Opteron er vel sagt å være en knall overklokker, men er usikker på hvor mye jeg kommer til å overklokke. PC'en kommer til å kjøre spill inntil 8 timer daglig hvis det kan være til opplysning hvor mye nytte jeg vil få av overklokking. Er det eventuelt andre bedre CPU alternativer til en PC beregnet til mye spill?

 

Vil jeg få problemer til å få vifta til å passe inn i systemet?

 

Er det katta i sekken å nå gå for et S939 system?

 

Takker for alle innspill. :)

 

EDIT: Hmmm, får ikke til å endre ram i handlevognen. Skal selvfølgelig ikke være DRR2 ram, men snarere OCZ Dual Channel Performance PC-3200 2048MB.

Endret av Gourmeten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei...jeg vil ikke akkuratt si det er "katta i sekken" å gå for et S939 system, men det vil skli sakte ut av markedet innen få år. Socet a kommer til å ta over. Men ver klar over at da kan du ikke oppgradere cpu antageligvis. Da må du ha nytt hk.

Lenke til kommentar

kan likegodt kjøpte 1900xt

25mhz tregere og ha oc på resten, spesielt du som har tenkt på oc i det heletatt

1000kr? spart på komplett iallefall. 200-300kr prisguide forskjell.

ville vurdert am2 4000

som tilsvarer en 170 opteron

så en plass den klarte 2.9ghz

ville gått for mist 600 watt siden den koster kun 100kr mer. hvis det er sli du har tenkt

4x15 Amper rails

1900xt og 1900master kort crossfire

de setter seg til den hastigheten som er orginalt 625mhz så et xtx er ingen vits å betale mer for

så hvis du skal ha sli/crossfire så

husk

sli for nvidia

crossfire for ati

 

ddr1 400mhz ddr2 støtter opptil 800mhz mulig 1066mhz, de koster for mye.

 

så det kan være greiere å kjøpe 667/800mhz ram rimeligst mulig og bare sette divider så det passer en. så lenge en får det en skal ha på 400mhz i cl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...