Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i D2h til rimelig penge?


Anbefalte innlegg

Har hoppet frem og tilbake mellom d2h,d2x og d200, men tror jeg like så godt kan ta d2h for mitt bruk. Er stort sett bare den ekstra beskyttelsen jeg mest vil ha, ikke de ekstra mp.

 

Men problemet er at jeg bare finner Foto Video som selger den brukt. Er det andre steder jeg kan finne den?

har søkt på foto.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hoppet frem og tilbake mellom d2h,d2x og d200, men tror jeg like så godt kan ta d2h for mitt bruk. Er stort sett bare den ekstra beskyttelsen jeg mest vil ha, ikke de ekstra mp.

 

Men problemet er at jeg bare finner Foto Video som selger den brukt. Er det andre steder jeg kan finne den?

har søkt på foto.no

6231862[/snapback]

Tror ikke det er veldig mange D2H i Norge, og FotoVideo er neppe billigste kilde. En mulig framgangsmåte kan være å sjekke ut de mediebedriftene som bruker Nikon - eller smøre seg med tålmodighet, og vente ut de få tilbudene som kommer. Jeg ville også lagt ut kjøpe-annonse på f.eks foto.no og antyda omtrentlig pris. Verkstedet på Interfoto får vel sånne til overhaling.. går an å sjekke stoda og spørre om tips der også, kanskje?

 

Når det gjelder beskyttelse, er D200 SÅ mye dårligere, forresten? Noe, ja, klart, men hva for slags panservogn trenger du? (Jeg har D1H sjøl...)

D2H har vel størst fordeler med hastighet og bra høy-ISO? Og til å slå med, sjølsagt :)

Lenke til kommentar
Har hoppet frem og tilbake mellom d2h,d2x og d200, men tror jeg like så godt kan ta d2h for mitt bruk. Er stort sett bare den ekstra beskyttelsen jeg mest vil ha, ikke de ekstra mp.

 

Men problemet er at jeg bare finner Foto Video som selger den brukt. Er det andre steder jeg kan finne den?

har søkt på foto.no

6231862[/snapback]

Tror ikke det er veldig mange D2H i Norge, og FotoVideo er neppe billigste kilde. En mulig framgangsmåte kan være å sjekke ut de mediebedriftene som bruker Nikon - eller smøre seg med tålmodighet, og vente ut de få tilbudene som kommer. Jeg ville også lagt ut kjøpe-annonse på f.eks foto.no og antyda omtrentlig pris. Verkstedet på Interfoto får vel sånne til overhaling.. går an å sjekke stoda og spørre om tips der også, kanskje?

 

Når det gjelder beskyttelse, er D200 SÅ mye dårligere, forresten? Noe, ja, klart, men hva for slags panservogn trenger du? (Jeg har D1H sjøl...)

D2H har vel størst fordeler med hastighet og bra høy-ISO? Og til å slå med, sjølsagt :)

6232371[/snapback]

 

tingen er at dersom jeg kan få en D2h til 9000 eller rundt der, så er det 4000 billigere enn D200, og spørsmålet er da; trenger jeg virkelig D200?

Lenke til kommentar
tingen er at dersom jeg kan få en D2h til 9000 eller rundt der, så er det 4000 billigere enn D200, og spørsmålet er da; trenger jeg virkelig D200?

6233175[/snapback]

Kommer helt an på oppgavene, behovet for utsnitt og hvordan bildene skal brukes. For web-publisering og opptak under brukbare lysforhold, f.eks, holder min "eldgamle" 2.6 MP D1H greit til de fleste formål. Det kan også være ok å starte med et sånt hus, og evt kjøpe til D200 e.l. seinere, etter behov og økonomi. I mitt tilfelle, synes jeg D1H og D50 utfyller hverandre bra, de har så avgjort hver sine sterke sider. D2H/D2Hs og D200 blir ett eller to steg opp, ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Jeg hører du har landet på d2h, hvorfor det? D200 er _nesten_ like "vanntett" og robust som et d2h, bare teknologien er så vanvittig mye bedre! Har en kamerat som hadde d2h, syntes ikke dette funket bra på høy iso, og lysmålingsensoren hadde problemer i dårlig lys. Vurder litt, og les litt hva folk som har eller hadde d2h synes. Sier ikke det er et dårlige kamera, langt ifra, men kanskje en smule utdatert kontra pris?

Lenke til kommentar

tingen er at hvis jeg kunne få en brukt d2h for 9000 eller rundt der, så kunne jeg forsvare det i forhold til andre utgifter jeg har i sommer.

Kan jeg ikke det, så venter jeg heller et år, og kjøper eventuelt D2xs eller d200. Er jo bare å spare og trene seg litt i mellomtiden :)

 

ps! økonomien er ikke problemet, det er heller det å legitimere en slik lyst når d70en bare! er 1 år gammelt.

Lenke til kommentar

For 2 måneder siden kostet jo et nytt D2H litt over 10tusen, jeg hadde selv veldig lyst å kjøpe det, men da jeg omtrent hadde bestemt meg så gikk prisen opp til 17tusen brukt, og da ble jeg forskrekket...

 

Men uansett, jeg ville klart heller spart pengene og kjøpt D2x, da du har alle de samme mulighetene som D2H, også muligheten for 8bilder sek!

 

Og i tilleg har den bedre buffer osv.

Lenke til kommentar

D2H har egentlig ikke bedre buffer enn D2x, den takler kanskje flere bilder, men bildene har langt i fra samme kvaliteten da!

D2H oppererer med 4mp, og kan ha 48 bilder i buffer, mens D2X kan ha rundt 30-40 bilder i buffer, men dette er med fullkvalitet, med 6mp som er andre alternativet skal det klare en hel del flere

Lenke til kommentar

Spar penger til en D200 eller D2x, og bruk noen av pengene på å reise til et sted der du kan ta flotte bilder. Hvis du trenger rettferdiggjøring av nye innkjøp av leketøy, så er en portfolio med gode bilder den beste rettferdiggjøring du kan få.

Ellers synes jeg det er lettere å rettferdiggjøre innkjøp av ny optikk. Du har jo et godt hus allerede.

Lenke til kommentar
ser ut til å bli planen nå. Drømmen er å dra til New Zealand, med et D2xs hus da :)

Økonomien tillater det om jeg jobber bra i sommer, noe det ser ut til å bli. Skal oppdatere portfolioen i løpet av natten :)

6236539[/snapback]

Jeg ville oppfyllt drømmen om New Zealand med D70 som partner. Det er et glimrende reisekamera. Et proffkamera er tungt å dra på, selv om det er drømmen. Jeg ville ikke reist med et kamera som er større enn D200. Det er nok heller ingen hemmelighet at jeg bruker pengene mine på å reise, og ikke på kamera.

Derfor blir det kanskje mer om mine prioriteringer, når jeg mener at D70 holder til den turen.

Jeg vil forøvrig nevne at i min siste tur til Roma så følte jeg mer og mer behov for et lett normalobjektiv, for den ekstra vekten til zoomen plaget meg litt i lengden. Det førte til at det ble fere kule mobilbilder fra denne turen.

Lenke til kommentar

Hvis du egentlig kan tenke deg D2Xs, føler jeg iallfall D2H blir litt avsporing - hvis du ikke skal fotografere masse sport eller situasjoner der et kjapt kamera er vesentlig. D2Hs gir deg visstnok ca ett steg ekstra på ISOen i forhold til D2H - det kan være et poeng, men D200 er en mye mer naturlig oppgraderingsvei i retning D2Xs. I løpet av 2007 vil etter alt å dømme den første FF proff-modellen til Nikon bli lansert, da kan det hende D2X blir endel billigere også :)

Endret av capricorny
Lenke til kommentar
Hvis du egentlig kan tenke deg D2Xs, føler jeg iallfall D2H blir litt avsporing - ...

6238558[/snapback]

Det er i hvertfall helt sikkert. De er to vidt forskjellige kameraer, og er ikke beregnet på samme kundegruppe/behov. For en som ikke har som hovedsyssel å dokumenter idrett og krig, så er D2H helt feil kamera, siden D2X gir klart bedre bilder i de fleste tilfellene. For oss her på bruket er nok D200 et klart bedre kamera enn D2H. Er derfor helt enig med capri.

Ps: Hvorfor ikke kikke på det forkledde Nikon-kameraet Fujifilm S3 Pro, når man skal oppgraderer fra D70/D50. Mange mener (med god grunn) at det det det kameraet som gir beste bildekvalitet innen "Nikon"-familien. I GB er prisen for et S3 Pro hus nå under 700 pund, og bildekvaliteten er helt annerledes de fleste APS-C kameraer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...