Gå til innhold

HW-Lan 06: Regler angående høyttalere - hva mener DU?


Dahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke på HW LAN selv, men et lite forslag: Hva med å finne/skrive et lite program hvor folk kan stemme på hvilke låter som til en hver tid skal spilles? Gi allle feks. 100 votes pr. dag, den sangen som til en hver tid har flest votes havner først i playlista. Legg inn en bra samling med sanger i utgangspunktet, og la folk få mulighet til å laste opp egne sanger i tillegg. Så spilles all musikk på et schwææært anlegg. Og ingen kan klage på hva som spilles :)

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke på HW LAN selv, men et lite forslag: Hva med å finne/skrive et lite program hvor folk kan stemme på hvilke låter som til en hver tid skal spilles? Gi allle feks. 100 votes pr. dag, den sangen som til en hver tid har flest votes havner først i playlista. Legg inn en bra samling med sanger i utgangspunktet, og la folk få mulighet til å laste opp egne sanger i tillegg. Så spilles all musikk på et schwææært anlegg. Og ingen kan klage på hva som spilles :)

6231519[/snapback]

Egentlig litt smart. Om det blir satt opp en poll hvor folk kan bestemme hvilken sang som skal være neste, og hvor folk kan legge inn sanger de vil høre.

 

Krever en del teknikk though.

Lenke til kommentar

Det hadde det på Exotic-LAN i hvert fall. Musikk ble spilt på et stort anlegg (dog hele tiden, uff) og man kunne gå inn og stemme på sanger og til med og laste opp sanger selv. Det var noe PartyWEB-greier om jeg ikke husker feil. Det er jo ikke værre enn å sende mail til dem og høre.

Lenke til kommentar
Trist at det motsatte av drittmusikk for deg er stillhet. =( Kom på LAN, så skal jeg introdusere deg til musikk som ikke er laget av deltakere i MGP Jr eller er å finne på samlealbum som inkluderer ordene "Ultimate, "Hardcore" eller "Mania".

6228222[/snapback]

 

Jeg liker ikke din musikk. Og om det er fryktelig for deg (og flere andre) å høre på den dårlige musikken som så mange spiller, så er det en bedre løsning om dere faktisk tar med høyttalere og spiller den gode musikken.

6230229[/snapback]

Slik at vi kan overdøve hverandre? Hvilken herlig løsning, nå må jeg velge mellom høy drittmusikk eller en enda høyere blanding av skikkelig musikk og din musikk. Urk.

Lenke til kommentar

Syns egentlig at lan uten lyd hadde vert kjipt, men i de tidene folk flest sover.. som regel fra ca 3-10 så kan man ha "vanlig" volum, sånn at man hører selv, men ikke så veldig_mye_mer, mens på dagtid syns jeg ikke det trengs begrensninger.

 

Er det ganske stille hele tiden, tror jeg det vil bli skipt.

Eventuelt legge forbud mot "basshunter - botten anna"

 

 

Det er da vertfall min mening :)

Lenke til kommentar
ENIG. Få bort fæl musikk..

 

Men alle har hver sin smak. Men alle trenger ikke dundre løs med hver sin musikk stil på det LAN'et.

6230241[/snapback]

Hva er fæl musikk? Black Metal? Trance?

 

La oss si at du digger trance (som suger), vil du da si at man bare skal spille Trance fordi det vil bli feil å dundre løs med annen musikkstil?

 

Det fins sikkert god techno/trance, men 99% av det man hører på LAN er en gjørme av faka orgasmer, piskeslag og forvrengte stemmer...

6231385[/snapback]

 

Jeg liker nesten alt bortsett fra black metal(eller hva det innebærer)- dimmu borgir,satyricon og sånn skriking klarer jeg nesten ikke.

Metallica går greit.

 

Men On topic:

Jeg syns ihvertfall det burde være lov og ha noen små høytalere som får plass på bordet, Og som ikke er så svære at de må plaseres på gulvet!Headsett er et must!

Lenke til kommentar
Jeg liker nesten alt bortsett fra black metal(eller hva det innebærer)- dimmu borgir,satyricon og sånn skriking klarer jeg nesten ikke.

Metallica går greit.

6232885[/snapback]

Ekko! litt er greit, men skriking 24/7 er ikke greit.. Men jeg syns det burde være litt lyd/liv hele tiden.. Er det som skaper god stemning :)

Lenke til kommentar

Flott at dette blir tatt opp.

 

Jeg er drittlei at all musikken som blir spilt på TG. Noen tar med seg cervin vega høyttlarere.. Det blir rett og slett patetisk, og det er umulig å sove. Greit nok at noen tar med seg pc høyttalere, men ikke "gutterom høyttalere".

 

Mye bedre (etter min mening) at crew stiller med ordentlig anlegg slik at det blir litt orden.

Lenke til kommentar

La folk ta med det rælet de vil av høytalere, men sett et max dB nivå...

 

Ta med dere en dB måler og ta stikkprøver hos folk som spiller høyt...

 

Og kanskje ha "stilleperiode" på minst 4timer med headsett og normalt lydnivå fra anlegg på senen mellom foreksempel 03:00-08:00.......

 

Skal ikke dit så bare skyt meg for forslaget... :p

Lenke til kommentar
La folk ta med det rælet de vil av høytalere, men sett et max dB nivå...

 

Ta med dere en dB måler og ta stikkprøver hos folk som spiller høyt...

 

Og kanskje ha "stilleperiode" på minst 4timer med headsett og normalt lydnivå fra anlegg på senen mellom foreksempel 03:00-08:00.......

 

Skal ikke dit så bare skyt meg for forslaget... :p

6238443[/snapback]

Nei, forslaget ditt er genialt og du skal alldeles ikke skytes! Det å ha en stilleperiode i 4 timer av døgnet er greit for dem som ønsker å sove. Dette med å ha dB-restriksjoner er også genialt. på den måten sikrer man at volumet holdes nede. Jeg har aldri vært på storlan selv, så vet ikke hvordan det er med disse gutteromshøytaler-menneskene. Men jeg kan forestille meg at de lager mye unødvendig bråk.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Slik at vi kan overdøve hverandre? Hvilken herlig løsning, nå må jeg velge mellom høy drittmusikk eller en enda høyere blanding av skikkelig musikk og din musikk. Urk.

6232526[/snapback]

 

Og der sa du det på en måte som fungerer for alle. Vi har forskjellig smak, og for noen vil alltid den musikken som spilles være dårlig.

Lenke til kommentar
Slik at vi kan overdøve hverandre? Hvilken herlig løsning, nå må jeg velge mellom høy drittmusikk eller en enda høyere blanding av skikkelig musikk og din musikk. Urk.

6232526[/snapback]

 

Og der sa du det på en måte som fungerer for alle. Vi har forskjellig smak, og for noen vil alltid den musikken som spilles være dårlig.

6240054[/snapback]

Derfor bør vi prioritere meg og min smak. Det er vel rimelig enkelt å forstå?

Lenke til kommentar
Slik at vi kan overdøve hverandre? Hvilken herlig løsning, nå må jeg velge mellom høy drittmusikk eller en enda høyere blanding av skikkelig musikk og din musikk. Urk.

6232526[/snapback]

 

Og der sa du det på en måte som fungerer for alle. Vi har forskjellig smak, og for noen vil alltid den musikken som spilles være dårlig.

6240054[/snapback]

Derfor bør vi prioritere meg og min smak. Det er vel rimelig enkelt å forstå?

6240172[/snapback]

Uff, jeg blir sliten av dere to. Kan ikke dere fortsette med å ikke skjønne at dere aldri blir enige over PM? :)

Lenke til kommentar
La folk ta med det rælet de vil av høytalere, men sett et max dB nivå...

 

Ta med dere en dB måler og ta stikkprøver hos folk som spiller høyt...

 

Og kanskje ha "stilleperiode" på minst 4timer med headsett og normalt lydnivå fra anlegg på senen mellom foreksempel 03:00-08:00.......

 

Skal ikke dit så bare skyt meg for forslaget... :p

6238443[/snapback]

Nei, forslaget ditt er genialt og du skal alldeles ikke skytes! Det å ha en stilleperiode i 4 timer av døgnet er greit for dem som ønsker å sove. Dette med å ha dB-restriksjoner er også genialt. på den måten sikrer man at volumet holdes nede. Jeg har aldri vært på storlan selv, så vet ikke hvordan det er med disse gutteromshøytaler-menneskene. Men jeg kan forestille meg at de lager mye unødvendig bråk.

 

Snorre :)

6240048[/snapback]

Takktakk, trolig hva man kommer på klokken halv fire om natten... :p

 

Ingen som taper på at dere setter max 10/12" bass/subb element heller...

Å ta med seg 2x 15" vega høytalere og stor forsterker osv er bare idiotisk og tar opp alt for mye plass...

Noen nevnte begrensning på antall watt/ampere, det kan være en ide også, ikke noe mere irri en sikkringskurser som går hele tiden på lan... :nei:

(ikke at middels anlegg skal være noestort problem, sammenlignet med GF-7900GTX, kanskje heller sette grense på skjermkortet... "nei du har for bra skjermkort, her har du et MX440 du kan bruke under lanet..." :!: )

 

Jeg har heller ikke vært på noe STOR lan, men ser for meg at man blir ganske lei på kvelden av 3.dagen om det er fritt frem...

 

Tips til de som vegrer seg å dra pga støy er å ta med Ørepropper, gule industripropper, da blir det rimelig stille.... ;) (ser ikke dumt ut heller..)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...