Gå til innhold

HW-Lan 06: HW-LAN - hvem, hva, hvor?


Dahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen gode argumenter jeg kan servere mine foreldre får at de skal la deres 14 år gamle sønn dra på HW.no LAN? I Oslo når jeg bor i Kr.Sand.

6208642[/snapback]

 

Du lærer å bruke en datamaskin til annet enn cs/bf2/wow, og skaffer kontakter som kan være VELDIG godt å ha om neon få år når du skal ut i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Vil dere på noen måte overvåke nettverket for å hindre massekopiering?

6207478[/snapback]

Dette har vært et ikke-tema til nå internt. Personlig tror jeg at det er svært lite trolig at vi vil gjøre noe slikt. Men husk på at Norges lover fortsatt gjelder, så ingen kan på noen måte føle at det er en frisone for piratkopiering.

6207493[/snapback]

du tror liksom det blir fritt for piratvirksomhet på HW-LAN?

 

lol

Lenke til kommentar
Vil dere på noen måte overvåke nettverket for å hindre massekopiering?

6207478[/snapback]

Dette har vært et ikke-tema til nå internt. Personlig tror jeg at det er svært lite trolig at vi vil gjøre noe slikt. Men husk på at Norges lover fortsatt gjelder, så ingen kan på noen måte føle at det er en frisone for piratkopiering.

6207493[/snapback]

du tror liksom det blir fritt for piratvirksomhet på HW-LAN?

 

lol

6210646[/snapback]

han sier jo bare det han må si. Hadde han sagt fritt fram for piratvirksomhet, tror du virkelig det hadde blitt lan da?

Lenke til kommentar
Vil dere på noen måte overvåke nettverket for å hindre massekopiering?

6207478[/snapback]

Dette har vært et ikke-tema til nå internt. Personlig tror jeg at det er svært lite trolig at vi vil gjøre noe slikt. Men husk på at Norges lover fortsatt gjelder, så ingen kan på noen måte føle at det er en frisone for piratkopiering.

6207493[/snapback]

du tror liksom det blir fritt for piratvirksomhet på HW-LAN?

 

lol

6210646[/snapback]

 

Tror nok han mente at de ikke vil overvåke nettverket. ;)

Lenke til kommentar
du tror liksom det blir fritt for piratvirksomhet på HW-LAN?

 

lol

6210646[/snapback]

Den tonen kan du legge av deg først som sist.

 

Vi setter en strek for diskusjonen rundt piratkopiering her og nå (med andre ord ingen spørsmål rundt dette). Norges lover gjelder på HW-LAN, og det er derfor ikke lovlig å piratkopiere. Vi vil imidlertid ikke overvåke nettverket for å "ta dere", men bare husk at det fortsatt er ulovlig og straffbart.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
du tror liksom det blir fritt for piratvirksomhet på HW-LAN?

 

lol

6210646[/snapback]

Den tonen kan du legge av deg først som sist.

 

Vi setter en strek for diskusjonen rundt piratkopiering her og nå (med andre ord ingen spørsmål rundt dette). Norges lover gjelder på HW-LAN, og det er derfor ikke lovlig å piratkopiere. Vi vil imidlertid ikke overvåke nettverket for å "ta dere", men bare husk at det fortsatt er ulovlig og straffbart.

6210694[/snapback]

hva var skummelt med den tonen da? synst bare det hørtes litt vel optimistiskt ut å arrangere et lan uten fare for piratvirksomhet.

Lenke til kommentar

Er vel ingen optimistiske syn om null piratvirksomhet fra Dahl slik som du beskriver.

Skjønner ikke helt opstusset rundt piratkopiering hver gang det arrangeres dataparty. Det blir ikke arrangert for å "buste" deltagere. Det er lite eller tilnærmet ingenting som kan gjøres med tanke på ressurser og lover for å sette en effektiv stopper mot det. Til syvende og sist ligger det på dine skuldre å være lovlydig. Arrangører vil såklart gjøre sitt, men stort mer enn å ytre sitt standpunkt om det, og si at norske lover fortsatt fungerer kan man ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg syns dere burde ta kontakt med fettnerd.org. Den nettsiden bodøfolk flest vet om og helt sikkert henger på. Så kan dere eventuelt skrive en litten artikel og høre om de gidder å publisere den. Tipper det er en god del folk fra rundt om bodl området som er intresert hvis de får høre om det og spesielt om det blir satt opp buss.

 

Hvis dere vil kan jeg sikkert tipse en av de som er med i crewet om det ;)

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke sett at Dahl har skrivd noe om at han ikke tror det blir piratkopiering på lanet eller at HW kommer til å stoppe. Han sier det ikke er lovlig i følge norges lover, men ikke vil overvåke nettverket for det. Ser ikke problemet deres.

6210869[/snapback]

Så slutter vi den diskusjonen før verden kollapser i en eneste warn.

 

 

men on topic: Hadde egentlig litt lyst å ta meg friheten å reise til Oslo for å LANe litt, men den gleden blei frastålet for 10 minutt siden. :mad:

 

deles det ut HW t-skjorter på dette LANet også? som på TG?

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Hvordan blir dette ift. lyd? Er det lov å dra med seg et 500w-anlegg eller begrenser dere til hodetelefoner? Personlig stemmer jeg for den siste. Blir mye bråk hvis 2k folk skal sitte der med hvert sitt anlegg.

 

Uansett så kan jeg melde at jeg er intressert. Satser på å få det til, selv om jeg bor noen mil unna :)

Lenke til kommentar
Hvordan blir dette ift. lyd? Er det lov å dra med seg et 500w-anlegg eller begrenser dere til hodetelefoner? Personlig stemmer jeg for den siste. Blir mye bråk hvis 2k folk skal sitte der med hvert sitt anlegg.

 

Uansett så kan jeg melde at jeg er intressert. Satser på å få det til, selv om jeg bor noen mil unna :)

6211404[/snapback]

Vi har ikke bestemt noe rundt det enda, men vi kommer nok med noen begrensninger der både av hensyn til deltakerene og alle de andre arrangementene som vi skal i gang med under "samlingen".

 

Når det gjelder piratkopiering er ikke det noe vi kommer til å bruke ressurser på å "bry oss om". Det eneste jeg kan si er at jeg rekner med at tech vil sette opp sperrer som gjør at diverse virustrafikk blir stoppet. Evnt og at maskiner som sender ut dette blir funnet så vi kan fjernet virusene. Men da jeg ikke er i tech vet jeg ikke så mye om det enda.

Lenke til kommentar
Jeg er interisert. Kan jeg ta med dama?- hun spiller drømmefall, den lengste reisen.. Og til tider BF2 :blush:

Og nei, hun er ikke en stygg feit data nerd-jente. Hun er Smooth.

6211710[/snapback]

Hvorfor skulle det være noe problem? ;) Jenter burde få komme inn billigere, det hadde kanskje trekt flere (synes jeg, men om billettene er ment for å dekke kostnader fullt ut er det noe annet.).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...