Gå til innhold

Pandora - "Din egen" radiostasjon


Anbefalte innlegg

Jeg vil bare anbefale Pandora. Det er en utrolig smart tjeneste som lar deg bestemmer selv hva slags musikktype som spilles på din radiostasjon.

Det fungere på denne måten:

Du taster inn en sang eller en artist når du bruker tjenesten for første gang.

Ut ifra det velger siden ut andre lignende artister og sanger for deg.

Hver gang en sang spilles kan du f.eks gi tilbakemelding om at denne sangen likte du, og at du gjerne vil høre mer av dette. Du kan også si at dette var noe drit, så slipper du å høre mer av det. Du kan også spørre hvorfor akkurat den og den sangen spilles, og siden vil svare deg.

 

Tjenesten er gratis! Jeg anbefaler den på det varmeste.

MERK: Du må registrere deg etter noen sanger, og siden dette er en "USA only"-tjeneste så må du skrive inn et amerikansk postnummer (f.eks 90210), og da fungerer det fett.

 

Prøv det! :thumbup:

 

Edit: Må tilføye at lydkvaliteten er suveren!

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Laste ned -- > prøve*

 

edit: Okay, trenger ikke å laste ned.. *prøver*

edit2: Jeg må virkelig lære meg å sjekke ut ting før jeg skriver inn sånt her.

edit3: Detta har jeg faktisk prøvd før ( :p ), og synes egentlig ikke det er så veldig bra, men skal gi det en sjanse til siden jeg er så snill i dag.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Den fungerte ekstremt dårlig når det kommer til ekstrem metall ihvertfall. Eneste gangene den treffer er det når det kommer en Emperor låt, som var bandet jeg skrev inn til å starte med. :roll:

6203001[/snapback]

Jepp!

Folkemetall er i den i hvert fall ikke spesielt god på. Jeg skriver inn Moonsorrow og får Helloween og Edguy (eller om det var Finntroll jeg skrev).

Lenke til kommentar
Den fungerte ekstremt dårlig når det kommer til ekstrem metall ihvertfall. Eneste gangene den treffer er det når det kommer en Emperor låt, som var bandet jeg skrev inn til å starte med. :roll:

6203001[/snapback]

Jepp!

Folkemetall er i den i hvert fall ikke spesielt god på. Jeg skriver inn Moonsorrow og får Helloween og Edguy (eller om det var Finntroll jeg skrev).

6203073[/snapback]

Fikk bl.a. Deicide (death metal) og noe hardcore tull.

Lenke til kommentar

Mine stasjoner har stort sett funnet lignende musikk.

Jeg har musikk som Darkthrone og Finntroll, Orbital og Fatboy Slim.

 

Husk at når sida finner lignende musikk så ser den på vokalen, riff, hva slags instrumenter som er fremtredende og slike ting. Det er ikke alltid du får det som ligger i eksakt samme kategorien. Men uansett har den vært flink med mine valg. Regelen for å lykkes er å være flink med din egen tilbakemelding til sida når den velger noe for deg.

Lenke til kommentar
Den fungerte ekstremt dårlig når det kommer til ekstrem metall ihvertfall. Eneste gangene den treffer er det når det kommer en Emperor låt, som var bandet jeg skrev inn til å starte med. :roll:

6203001[/snapback]

Jepp!

Folkemetall er i den i hvert fall ikke spesielt god på. Jeg skriver inn Moonsorrow og får Helloween og Edguy (eller om det var Finntroll jeg skrev).

6203073[/snapback]

Fikk bl.a. Deicide (death metal) og noe hardcore tull.

6203126[/snapback]

Fikk Burzum, Satyricon,In Flames og Emperor når jeg skrev inn Finntroll. Er vel ikke akkurat helt det samme, men funker jo.

 

EDIT: La til et par band.

 

EDIT: Begynner å få en del flere band av samme type nå. Ser ut til å virke bra etter å ha gitt feedback på noen sanger.

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Fikk Burzum, Satyricon,In Flames og Emperor når jeg skrev inn Finntroll. Er vel ikke akkurat helt det samme, men funker jo.

6216124[/snapback]

Hmm... jeg fikk ingen av disse da jeg skrev inn Finntroll. Det tyder på at den er litt tilfeldig, ville nå jeg si.

6216338[/snapback]

Er jo veldig tilfeldig, ettersom den velger ut sanger utifra helt merkelige kriterier.

Skrev G-unit, og jeg får noe reggea-lignende shit, og på begrunnelsen var det fordi jeg tydeligvis likte sanger med sexuelt innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...