Gå til innhold

Hva tjener en søppelmann ca?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg ikke skal jobbe litt som søppelmann selv. Det høres egentlig ganske greit ut. Og at det krever litt fysisk aktivitet er da kun et pluss. Dessuten har jeg ingenting å lukte litt boss. Det er halve kosen det  :dribble: Eeeh. uansett, det virker som en veldig grei jobb. Er det noen som vet hvilke aldersgrenser Bir har på å bli bossmann. Kan man være 17 år og få jobb som medhjelper på en bil? Skulle gjerne likt å prøve å søke som bossmann til sommeren.

 

Snorre :)

6241610[/snapback]

 

Må være 18 år! Har jobbet med gjennvinning ved siden av en parkingsplass for søppelbiler for kommunen, de folka der som fortalte det til meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hei jeg er en jente som vill ta vare på broren sin, dere skjønner han har ikke jobb, han vill jobbe som søppeltømmer, men det er en ting som er problemet :(

Hvor kan man finne denne jobben, vi vet ikke hvilken nettside eller tlf nummer, der man kan sende inn en søknad om å bli søppeltømmerVær så snill hjelp meg (A) :D

Lenke til kommentar
Hei jeg er en jente som vill ta vare på broren sin, dere skjønner han har ikke jobb, han vill jobbe som søppeltømmer, men det er en ting som er problemet :(

Hvor kan man finne denne jobben, vi vet ikke hvilken nettside eller tlf nummer, der man kan sende inn en søknad om å bli søppeltømmerVær så snill hjelp meg (A) :D

AvfallNorge.no, RenoNorge.no og sikkert mange flere hvis du leter litt på google.

Endret av Barely dead
Lenke til kommentar

Det er vanskelig og få fast jobb som søppeltømmer. Utifra arbeidstimene er lønna helt grei.

 

En kompis av meg var vikar nå i sommer. Han fikk vel utbetalt rundt 16 lapper i mnd. Du jobber hardt man,tirs,ons(fra 0600- 1600). På torsdager og fredager har du ekstremt korte dager. Han var ferdig på jobb når jeg begynte. De begynte kl 0600 og var ferdig kl 0800. Han var bare vikar så jeg kan tenke meg at en fast ansatt får litt mer lønn. Han slutta dog etter eget ønske da han ikke orka den harde starten på uka. Du slapper ikke av for og si det sånn.

 

Du kan i tillegg regne med alle julegavene og tilbudene man får om svartjobb... det er mye penger i søppel!

Lenke til kommentar
Jaja... Men husk dette.. Er ikke lønn som tells mest.. Er trivselen...

Jeg hadde heller ville tjent 250 000;- året hvis jeg hadde trives enn og tjene 300 000 - 350 000 tusen og ikke trives...

Det er jeg utrolig enig med, akkurat nå så har jeg en jobb jeg trives godt i, men jeg merker at jeg, selv om jeg er veldig usportslig, har lyst på en utejobb.

Jobbet litt som gartner/altmuligmann der hvor jeg bodde før, i kollektivet til dama, virkelig deilig å hugge ved noen timer :D

 

Hva er faren din?

Men hva driver faren din med da?? Sitte inne på et kotor å slikker på  papirer??

Hva synes han om når det er kall vær ute.. Og han må sitte inne og jobbe, mens du er ute og slikker sol og trener mens du jobber?

Pappa er økonomikonsulent i hotellbransjen.

Primært Hellas og Spania.

 

 

Ja den vil du vi skal tro på. Morrsom du

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Søppeltømmer krever vel førerkort klasse C1? Du tjener da like mye på de andre C1-kjørejobbene.

 

 

En som kjører søppel må ha Klasse C - lastebil, er det større frakt som containerbil så behøver enn Klasse CE – lastebil og vogntog, det for å kjøre med henger i tillegg.

 

Lønna varrierer fra sted til sted, noen tjener dårlig, mens andre tjener svært bra, 400-500K++:)

Lenke til kommentar
Jaja... Men husk dette.. Er ikke lønn som tells mest.. Er trivselen...

Jeg hadde heller ville tjent 250 000;- året hvis jeg hadde trives enn og tjene 300 000 - 350 000 tusen og ikke trives...

Det er jeg utrolig enig med, akkurat nå så har jeg en jobb jeg trives godt i, men jeg merker at jeg, selv om jeg er veldig usportslig, har lyst på en utejobb.

Jobbet litt som gartner/altmuligmann der hvor jeg bodde før, i kollektivet til dama, virkelig deilig å hugge ved noen timer :D

 

Hva er faren din?

Men hva driver faren din med da?? Sitte inne på et kotor å slikker på  papirer??

Hva synes han om når det er kall vær ute.. Og han må sitte inne og jobbe, mens du er ute og slikker sol og trener mens du jobber?

Pappa er økonomikonsulent i hotellbransjen.

Primært Hellas og Spania.

 

 

Ja den vil du vi skal tro på. Morrsom du

 

Hvorfor skal han sitte å lyve? Tror på han jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har vært vikar for søppeltømmerne i distriktet her et par år nå, hovedsaklig på sommeren, å da kjørte jeg søppelbilen, og da tjente jeg sånn ca 1200,-kr dagen samme hvor lang tid vi brukte på en dag. En arbeidsdag kan være alt ifra 3-7 timer.

 

Så jeg synes det er ganske bra betalt til å jobbe så "lite" egentlig. Det er også et pluss at du kan bestemme nesten arbeidsdagen din selv, selv om arbeidet må bli gjort i løpet av dagen. ;)

Lenke til kommentar

tviler sterkt på at en søppelmann tjener mer enn en elektriker. vanlig tariff for hele landet er nå på 159kr for de på land og skip, men for de på offshore er det 252kr og dette er bare paragraf 3a ordinær arbeidstid. på veftet jeg jobber så får fagarbeidere fra 185kr til elektriker forman på 220kr i timen. men med de kontraktene for skip no til dags så på et kjemikalietanker så bruker vi fra 5 - 6 måneder per skip. og da blir det mye overtid. så bare med overtid så tjener du over det du tjener på ordinær arbeidstid. på offshore verft då har de lengre leveringstid og. men for det eneste veftet i norge som lager kjemikaleitakere og justankere så har vi stramme leveringstider. de tankerene vi lager har rustfrie tankere og er et av to veft i verden som lager sånt. :thumbup: men den gode utsikten fra brua med lanterene som juletre så er jobben herlig. god lønn og goder. gratis mat ved overtid og.

 

like før oppstart av kraftverket på båten og MSB (main switch board) hovedsikringskapet og generatorene til båten startes opp så blir det mye overtid og. rett før prøveturen til skipene jobber man ofte fra 07.00 til 00.00 ved behov. altid noe som ikke er klart. og hovedmotoren er det alltid problemer med å få starta. tunge motor på flere 100 tonn. ved levering av skipet er det hastverk med å få båten ferdig og så litt slappt med arbeid og da.

 

 

post-149586-1243635429_thumb.jpg dette er Stolt Island 32 m bredd og nesten 200 m lang.

 

post-149586-1243635768_thumb.jpg her er lille Stolt Norland som vi jobber med no. den er liten her men ble stor for noen måneder siden. vi klipper og limer sammen skipene. vi kapper båten i to så sveiser vi inn de rustfri tankene så inn med alt av motorer og hovedmotoren med alt av utstyr så på med taket til maskinrommet. så kommer styrehuset på plass og caisingen og da ble båten så stor som dette her...

 

post-149586-1243636047_thumb.jpg

post-149586-1243636135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan kan man jobbe svart som en søppeltømmer?

regner med noe sånt som dette:

tømme for bedrifter osv som ikke har rett til å få tømt eller betalt for ekstra tømming whatever...

Dersom jeg hadde hatt fjorten bossekker liggende og bilen kom kjørende så hadde jeg lett prøvd meg hvertfall, istedenfor å leie tilhenger og kjøre det til bossplassen selv :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Bruk kjøkkenmaskin. Ha først i egg og sukker. Piskes til eggedosis. Hell oppi margarin og melk + alt det andre og bland godt sammen.
Fylles i papirformer ca halvfulle.
Stek 10-15 minutter på nederste rille ved 200 grader.
Ha på glasur når de er kjølnet ned.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...