Gå til innhold

Creative X-fi Xtrememusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt hovedkort Asus A8N-SLI Deluxe så funker ikke lydkortet i den nederste PCI porten, men i den nest nederste. Slik er det også på min brors HK av samme type. Du har samme chipsett som det er på vårt HK.

 

Jeg har også før prøvd å installere drivere fra Creative sine sider, men fikk det ikke til å funke slik det skulle, så jeg brukte de som fulgte med, slik at alt ble riktig.

 

Men test i andre PCI porter, og med andre drivere.

 

Husk også å "disable" det interne lydkortet i Bios, da slipper du at det fortsatt brukes selv om du bruker det nye.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
På mitt hovedkort Asus A8N-SLI Deluxe så funker ikke lydkortet i den nederste PCI porten, men i den nest nederste. Slik er det også på min brors HK av samme type. Du har samme chipsett som det er på vårt HK.

 

Jeg har også før prøvd å installere drivere fra Creative sine sider, men fikk det ikke til å funke slik det skulle, så jeg brukte de som fulgte med, slik at alt ble riktig.

 

Men test i andre PCI porter, og med andre drivere.

 

Husk også å "disable" det interne lydkortet i Bios, da slipper du at det fortsatt brukes selv om du bruker det nye.

6197103[/snapback]

Han har da ikke samme chipsett som deg? Det er jo to forskjellige produsender.... Jeg har A8n-sli (ikke deluxe) Og jeg bruker dette lydkortet i den nederste pci porten.

 

Hva problemet kan være er jeg ikke sikker på. Du kan sjekke lydkortet for smuss på pci-connectorene. Eller du kan prøve å innstallere bare drivere og ikke alle de andre programmene som følger med driveren.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Nå har windowsen min problem med å finne ut korsn lydkort jeg har inni pcen.

Kommer opp "Lydkontroller for multimedia",og når jeg skal søke, finner den ingenting.

Noen som veit hvordan jeg kan fixe dette?

 

Skulle liksom teste det dere hadde sagt :p

Endret av Simenaa
Lenke til kommentar

Situasjonen er nå :

 

Installerte driverene på cden, helt i slutten klikka alt, bluescreen kom, pcen rsa seg og ingen drivere var installert. Hadde disabla onboard sound, sletta alle lyddrivere, sletta Quicktime, skifta PCI.

 

Flere ideer?:)

Endret av Simenaa
Lenke til kommentar

Høyreklikk på My Computer på skrivebordet: Properties - Advanced - Startup and Recovery - Settings - huk bort Automatically Restart under System Failure.

 

Da får du mulighet til å skrive ned eksakt hva det står i blåskjermen, og forhåpentligvis hvilken driverfil dette gjelder.

Når du har gjort dette kan vi hjelpe deg å grave fram info fra Microsoft Knowledge Base etc :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Han har da ikke samme chipsett som deg? Det er jo to forskjellige produsender.... Jeg har A8n-sli (ikke deluxe) Og jeg bruker dette lydkortet i den nederste pci porten.

 

Jo det har han. Begge produsentene bruker samme chipsett brikke fra Nvidia: nForce4 SLI. Det er denne som styrer resten. Men det er de andre chippene som sitter på HK som utgjør forskjellen, men det er Nvidas brikke som styrer PCI og PCI-Expess portene, samt minne, USB, S-ATA (4 stykker) og en del annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...