Anders Voldsund Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Hei Når eg spelar Battlefield 2 ligg pingen min på rundt 40. Av og til brukar den å hoppe opp til 250 for så å dale ned att til rundt 40. Eg lurar på kvifor pingen min er såpass høg, når det er folk eg kjenner som har dårlegare maskinvare enn meg og bortimot like rask internettlinje? Eg køyrer det meste på meduim med desse specsa: MSI K8N NEO4, AMD Athlon 64 3200+Socket 939 1 GB Ram Corsair Value S PC3200 Sapphire Radeon X800XL 256MB Breiband: 3 Mbit linje inn, 0,5 Mbit ut. Og nei, det er ikkje nedlastningsprogram som køyrer samtidig som eg spelar. Eg har ein Avast Anti-Virus på dataen og brukar Windows brannmuren... Kanskje er ikkje denne pingen så høg, men skal ikkje det vere mogleg å få den lavare enn 37-38? A.V
AiKi Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Har du forsøkt en annen server? Nettleverandørene har ofte ikke helt god linje mellom seg, så f.eks. har jeg svært lav ping på Battlefield2.nos servere, mens den er høyere på andres. Det er forøvrig kun nettlinjen som innvirker på pingen.
Anders Voldsund Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Har du forsøkt en annen server? Nettleverandørene har ofte ikke helt god linje mellom seg, så f.eks. har jeg svært lav ping på Battlefield2.nos servere, mens den er høyere på andres.Det er forøvrig kun nettlinjen som innvirker på pingen. 6195684[/snapback] Eg har høgare ping på battlefield.no enn på itavisen.no...
warex Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Om du spiller Battlefield 2 med 40 - 50 i ping er ikke dette galt... alldeles ikke galt. Men nårt det gjelder disse tilfellene av at pingen din stiger til 250 og deretter faller ned til normal etterpå er det som kalles "spike-ping". Grunnen for dette kan være ISP'n din og trafikk inn og ut fra ISP'n. Det kan også være en rekke andre grunner for dette, men for din del så er det viktig at du sjekker at det ikke ligger annen programvare i bakgrunnen som bruker "linjen" din. Alle opplever dette før eller siden så det er ikke noe galt med PC'n eller "linjen" din.
Hotel Papa Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 HeiNår eg spelar Battlefield 2 ligg pingen min på rundt 40. Av og til brukar den å hoppe opp til 250 for så å dale ned att til rundt 40. Eg lurar på kvifor pingen min er såpass høg, når det er folk eg kjenner som har dårlegare maskinvare enn meg og bortimot like rask internettlinje? Eg køyrer det meste på meduim med desse specsa: MSI K8N NEO4, AMD Athlon 64 3200+Socket 939 1 GB Ram Corsair Value S PC3200 Sapphire Radeon X800XL 256MB Breiband: 3 Mbit linje inn, 0,5 Mbit ut. Og nei, det er ikkje nedlastningsprogram som køyrer samtidig som eg spelar. Eg har ein Avast Anti-Virus på dataen og brukar Windows brannmuren... Kanskje er ikkje denne pingen så høg, men skal ikkje det vere mogleg å få den lavare enn 37-38? A.V 6195649[/snapback] Jeg har også Avast Antivirus på pcn... kjører uten Windows Firewall, du trenger ikke dette, trust me... Jeg har en ping på sirka 30 når jeg spiller, det er da på tv2 og battlefield.no
Anders Voldsund Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 HeiNår eg spelar Battlefield 2 ligg pingen min på rundt 40. Av og til brukar den å hoppe opp til 250 for så å dale ned att til rundt 40. Eg lurar på kvifor pingen min er såpass høg, når det er folk eg kjenner som har dårlegare maskinvare enn meg og bortimot like rask internettlinje? Eg køyrer det meste på meduim med desse specsa: MSI K8N NEO4, AMD Athlon 64 3200+Socket 939 1 GB Ram Corsair Value S PC3200 Sapphire Radeon X800XL 256MB Breiband: 3 Mbit linje inn, 0,5 Mbit ut. Og nei, det er ikkje nedlastningsprogram som køyrer samtidig som eg spelar. Eg har ein Avast Anti-Virus på dataen og brukar Windows brannmuren... Kanskje er ikkje denne pingen så høg, men skal ikkje det vere mogleg å få den lavare enn 37-38? A.V 6195649[/snapback] Jeg har også Avast Antivirus på pcn... kjører uten Windows Firewall, du trenger ikke dette, trust me... Jeg har en ping på sirka 30 når jeg spiller, det er da på tv2 og battlefield.no 6195769[/snapback] At eg ikkje treng windows firewall; synke pingen visst den er av?
OnetroM Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Pingen er avhengig av hvilken server du spiller på. Avstanden fra der du sitter og til serveren, hvilke linjer nettleverandøren har i forhold til leverandørern serveren sitter på osv. MAO, det er ikke noe særlig du får gjort hjemme i din egen stue annet enn å velge en server med lav ping. Når det er sagt er en server med 40-50 i ping ikke noe problem å spille på, så det er lite å bry seg om.
Anders Voldsund Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Pingen er avhengig av hvilken server du spiller på. Avstanden fra der du sitter og til serveren, hvilke linjer nettleverandøren har i forhold til leverandørern serveren sitter på osv. MAO, det er ikke noe særlig du får gjort hjemme i din egen stue annet enn å velge en server med lav ping.Når det er sagt er en server med 40-50 i ping ikke noe problem å spille på, så det er lite å bry seg om. 6195811[/snapback] Det er da ikkje serveren som har 40-50 ping, det er vel eg det...
PsychoDevil98 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg velger konsekvent servere under 100 i ping (skriv 100 i klammen der hvor det står ping). Da får jeg lite problemer med pingen på disse serverne Konklusjon: velg server med så lav ping som mulig.
OnetroM Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det er da ikkje serveren som har 40-50 ping, det er vel eg det... 6195815[/snapback] Pingen du får opp hjemme på din skjerm er tiden det tar fra du sender en PING til serveren og får PONG tilbake. Du har mao ikke noe ping hjemme, med mindre du tenker på 1 eller 2ms til routeren din.
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Heisnip 6195649[/snapback] snap 6195769[/snapback] snute 6195793[/snapback] Jeg hadde mye høyere ping på Css og Bf2 før da jeg hadde Windows firewall på ivertfall...
Anders Voldsund Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Heisnip 6195649[/snapback] snap 6195769[/snapback] snute 6195793[/snapback] Jeg hadde mye høyere ping på Css og Bf2 før da jeg hadde Windows firewall på ivertfall... 6199771[/snapback] Kan vel prøve utan windows firewall på da...men då er dataen vel ikkje beskytta da?
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Joda, tar jeg ikke feil så er det firewall i Avast...
MrLee Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 det er IKKE firewall i avast nei. Og du BØR ha firewall+antivirus hvis du har tenkt å være tilkoblet internett i disse dager. Om du velger en annen firewall en den skrøpelige Windows veggen er bare positivt, men om du ikke gidder det, så ha ialllefall windows firewall aktiv! "bittelitt" bedre ping er ikke værd å få hele pc'en infisert med alskens ekkle ormer og slikt, tro meg.
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 det er IKKE firewall i avast nei. Og du BØR ha firewall+antivirus hvis du har tenkt å være tilkoblet internett i disse dager. Om du velger en annen firewall en den skrøpelige Windows veggen er bare positivt, men om du ikke gidder det, så ha ialllefall windows firewall aktiv! "bittelitt" bedre ping er ikke værd å få hele pc'en infisert med alskens ekkle ormer og slikt, tro meg. 6202191[/snapback] Hva er nettverks skjold, Web skjold og p2p skjold da? Trodde det var noe som "beskyttet" pcn jeg... Uansett, har vært uten Windows Firewall helt siden jeg formaterte (TG tid), 0 virus eller problemer her, og er laster jevnlig ned ting...
MrLee Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Web shield sjekker for virus fortløpende når du surfer, P2P shield sjekker for virus på p2p software fortløpende, o.s.v. firewallen er et annet verktøy for å begrense trafikk. Antivirus er ikke foolproof. Det finnes alltid virus AV programmene ikke finner. Med Firewall begrenser du trafikken til og fra maskinen (bare til maskinen med Windows Firewall, den er åpen ut fra maskinen - eller har de fikset det?).
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Har vi Firewall i rutern da? Syns det er merklig at jeg ikke får mer dritt på pcn da... sjekker nesten hver dag med Spybot, Ad-aware osv.. Og Windows Firewall har vært av så lenge jeg kan huske jeg har hatt maskina
Aak1 Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 HeiNår eg spelar Battlefield 2 ligg pingen min på rundt 40. Av og til brukar den å hoppe opp til 250 for så å dale ned att til rundt 40. Eg lurar på kvifor pingen min er såpass høg, når det er folk eg kjenner som har dårlegare maskinvare enn meg og bortimot like rask internettlinje? Eg køyrer det meste på meduim med desse specsa: MSI K8N NEO4, AMD Athlon 64 3200+Socket 939 1 GB Ram Corsair Value S PC3200 Sapphire Radeon X800XL 256MB Breiband: 3 Mbit linje inn, 0,5 Mbit ut. Og nei, det er ikkje nedlastningsprogram som køyrer samtidig som eg spelar. Eg har ein Avast Anti-Virus på dataen og brukar Windows brannmuren... Kanskje er ikkje denne pingen så høg, men skal ikkje det vere mogleg å få den lavare enn 37-38? A.V 6195649[/snapback] erm, 40-50 ping? Ikke får å være respektløs, men nå må du sjerpe deg, det er ingen verdens ting å klage på. Min favoritt server har jeg 120 ping på, og jeg lagger fortsatt ikke. Lagger du`? har du dorlig fps? Er det noen problemer i det hele tatt med den pingen du har? Tror nok ikke det. Går du ned til 30 i ping, tror jeg fremdeles ikke at du kommer til å kjenne/se noen forskjell i det hele tatt. Og mozze har rett. Det er nok ikke så mye du kan gjøre hjemme får å få ned den gode pingen du egentlig har. Kansje du kan få den ned 5-10, men det gjør vel igen forskjel? Det er serveren og din avstand til serveren som avgjør det meste av din ping. Den serveren jeg spiller på, med 120 ping. Det er sikkert en bra server, som sitter på god linje, men den ligger i USA, som gjør at jeg får såpass høy ping. Men som jeg like vel klarer å spille på uten problemer.
Echeron Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 (endret) snip A.V 6195649[/snapback] erm, 40-50 ping? Ikke får å være respektløs, men nå må du sjerpe deg, det er ingen verdens ting å klage på. Min favoritt server har jeg 120 ping på, og jeg lagger fortsatt ikke. Lagger du`? har du dorlig fps? Er det noen problemer i det hele tatt med den pingen du har? Tror nok ikke det. Går du ned til 30 i ping, tror jeg fremdeles ikke at du kommer til å kjenne/se noen forskjell i det hele tatt. Og mozze har rett. Det er nok ikke så mye du kan gjøre hjemme får å få ned den gode pingen du egentlig har. Kansje du kan få den ned 5-10, men det gjør vel igen forskjel? Det er serveren og din avstand til serveren som avgjør det meste av din ping. Den serveren jeg spiller på, med 120 ping. Det er sikkert en bra server, som sitter på god linje, men den ligger i USA, som gjør at jeg får såpass høy ping. Men som jeg like vel klarer å spille på uten problemer. 6212410[/snapback] Husk å lese første post før du skriver da mann, han sier jo at pingen hopper opp til 250 og går sakte ned igjen. Dette kan jo være temmelig plagsomt om det skjer i en intens situasjon som for eksempel mano a mano. *edit* kommaregler Endret 30. mai 2006 av Echeron
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå