Gå til innhold

HVordan lage flashspill?


Anbefalte innlegg

Jeg bare hørte om at k&h læreren min likta å lage flash spill og edt hørtes gøy ut. Gadd ikke spørre henne om noe, men lurte på om dette er slike spill som er på 123spill.no?

Er de enkle å lage for en som ikke kan noe innenfor programmering? Og hvordan lager man det? Finnes det en guide på internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og google litt, så finner du sikkert noe. Du vil sansynlig vis finne ut at det er for vanskelig og kommer til å ta for lang tid å lære seg, og så driter du bare i det etter å ha brukt en times tid. Når du innser hvor mye tid du har sløst bort kommer du til å drikke deg full ..Hver dag i minst tre måneder, før du innser at å spørre folk om hvordan man kan lære seg å lage flash spill ikke var så lurt. Det eneste som da står igjen i hodet ditt er "hevn", du _må_ drepe de motbydelige geekene som har lagd flash. Men siden de sansynligvis ikke bor der du bor er det letteste å drepe seg selv, og det gjør du.

 

Med andre ord, ikke google "flash game tuto"...

 

edit: leif

Endret av att404
Lenke til kommentar
Prøv og google litt, så finner du sikkert noe. Du vil sansynlig vis finne ut at det er for vanskelig og kommer til å ta for lang tid å lære seg, og så driter du bare i det etter å ha brukt en times tid. Når du innser hvor mye tid du har sløst bort kommer du til å drikke deg full ..Hver dag i minst tre måneder, før du innser at å spørre folk om hvordan man kan lære seg å lage flash spill ikke var så lurt. Det eneste som da står igjen i hodet ditt er "hevn", du _må_ drepe de motbydelige geekene som har lagd flash. Men siden de sansynligvis ikke bor der du bor er det letteste å drepe seg selv, og det gjør du.

 

Med andre ord, ikke google "flash game tuto"...

 

edit: leif

6194693[/snapback]

 

ender alt med døden?

 

onT: google er en fin ting

Lenke til kommentar
Jeg bare hørte om at k&h læreren min likta å lage flash spill og edt hørtes gøy ut. Gadd ikke spørre henne om noe, men lurte på om dette er slike spill som er på 123spill.no?

Er de enkle å lage for en som ikke kan noe innenfor programmering? Og hvordan lager man det? Finnes det en guide på internett?

6194499[/snapback]

¨

tror nok du må kunne litt actionscript uansett om man skal lage noe spill...

Endret av fwsotern
Lenke til kommentar

Jeg hadde en utgave av Practical Web Design som tok for seg hvordan du laget figurer og det grafiske til spill selv. De mekket et enkelt "pong" aktig spill der du spiller mot "veggen". (Mener jeg å huske)

 

De brukte noen ferdige actionscript fra Flash 8. Tror de brukte litt "egenkode" og. Er ikke sikker. Dette var et veldig enkelt spill og.

 

Du bør uansett først lære deg the basics, som hvordan lage knapper som endres når du hoovrer dem, få ting til å bevege seg osv. Ting Tar Tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...