Gå til innhold

Noen spørsmål ang. Office 2007


Anbefalte innlegg

1. Hva vil de forskjellige Office pakkene hete og hvilke programmer inneholder de?

 

2. Hvordan vil MS FrontPage 2007 bli? (noen bilder?) og vil den inkludere i Office 2007 som den gjør i Office 2000?

 

3. Ville det lønne seg for meg å vente til lansering av 2007 med å kjøpe, eller burde jeg kjøpe 2003 nå.

 

Har nå kjøpt ny maskin, å mistet derfor Office2003 som jeg fikk av en kamerat.

Sitter derfor nå med Office2000 (som jeg eier), men synes ikke den er like tilfredstillende.

Tenkte jeg skulle kjøpe Office2003 pakken selv nå, men kanskje det er lurere å vente til Office2007 ettersom den er rundt hjørne og heller bruke Office2000 frem til da?

 

Office programmer som jeg bruker daglig er: Outlook, Word, FrontPage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to første spørsmålene finner du nok svar på i diverse tester som er kommet de siste dagene, så jeg tillater meg å forbigå dem i stillhet.

 

Men tenkte jeg skulle komme med et lite innspill til om du skulle kjøpe 2003 å, eller vente. Tidligere i måneden var jeg på et Microsoft-seminar, og der kom det frem at Office 2007 i norsk språkdrakt ikke blir tilgjengelig for vanlig forbruker før omtrent mars 2007. I november kommer 2007 på engelsk for oss som har tilgang på volumlisenser.

 

Så det hele koker vel ned til hvor lenge du har mulighet til å vente.

Lenke til kommentar

Siden du er mer fornøyd med 2003 enn 2000, så må du jo vurdere selv om en oppgradering er verd det. Outlook er det eneste programmet som er radikalt endret mellom disse versjonene. Når det gjelder Excel, mitt program, så er 2000 langt å foretrekke fremfor senere ferdige versjoner.

 

Men det jeg egentlig skulle si er at FrontPage ikke er en del av Office nå heller, den må du kjøpe separat også hvis du kjøper 2003.

http://www.microsoft.com/office/editions/h...uy/compare.mspx

 

Hvorfor ikke teste 2007 selv ? En ny maskin trenger både friskt blod og litt juling. Du får Betaversjonen her:

http://www.microsoft.com/office/preview/beta/getthebeta.mspx

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Har testet Office2007 snart en uke og vil kjøpe den når den kommer i salg.

Men spørsmålet er: Hva hadde dere gjort inntill da? (programmene er ikke akkurat gratis heller.)

 

Har noen brukt disse oppgraderings pakkene?

Hadde kanskje vært en mulighet for å kjøpe Office2003 og oppgradere til Office2007.

Av en eller annen grunn liker jeg ikke oppgraderings pakker, har alltid kjøpt fullversjon.

Lenke til kommentar
OT: For en som jobber med og kurser i grunnleggende Excel daglig, hva gjør 2000 bedre enn senere versjoner? Bortsett fra "eye-candy" og småtteri ser jeg ikke de helt store forskjellene?

 

Hei Kjeklulf

 

Dette blir høyst personlig og udokumentert, men jeg har erfart de senere versjonene som mindre stabile; Excel XP som "litt verre" og Excel 2003 som fullstendig upålitelig.

 

Jeg bruker Excel blant annet til en del "mission critical" arbeid i direktesendt Tv. Da er det et stort poeng at programmet aldri krangler eller krasjer, virkelig aldri. Excel 2003 havarerte aldeles grusomt for meg 50 minutter før vi skulle sende forrige års Melodi Grand Prix Junior -og den tok med seg fila vi skulle bruke i fallet. Den lille timen ble mildest talt interessant. Etter det bruker jeg Excel 2003 bare til testing og leking og tull, og aller mest til å høre på internettradio. Alt ordentlig arbeid foregår utelukkende i Excel 2000. Microsoft er heldigvis flinkest i klassen med oppover-kompatibilitet.

 

Nå er VBA en viktig bestanddel i nesten alt jeg gjør. Kolleger som utelukkende jobber med regnearkformler i store, tunge regneark, lovpriser Excel XP, og jeg betviler ikke at den versjonen er riktig bra til akkurat det.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så god i Engelsk, men stemmer dette:

 

Microsoft FrontPage 2003 skifter navnt til Microsoft SharePoint Designer 2007 og vil bestå av tre programmer?

6194200[/snapback]

FrontPage går ut av produksjon/utvikling, og Microsoft leverer tre-fire programmer man kan bruke til webutvikling.

 

- Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007 er for bedrifter og store systemer der man skal bringe (store mengder) informasjon ut til (store deler av) verden.

- Microsoft® Expression™ webdesigner er et verktøy for profesjonelle webdesignere.

- Microsoft® Visual Studio 2005 er et programmeringsverktøy for mange programmeringsspråk, og kan brukes til f.eks webutvikling.

- Visual Web Developer 2005 Express Edition er for hobbybrukeren som vil ha sin egen hjemmeside på nettet, og er en liten (og gratis?) del av Microsoft® Visual Studio 2005. http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/download/

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Jeg synes det ser ut som at Visual Web Developer 2005 Express Edition bringer videre FrontPage-prinsippet.

Jeg ser her at SharePoint vil koste $300, altså ca. 2000 kr.

 

Visual Web Developer 2005 Express Edition er jo gratis, så det kan du prøve ut i dag og se om du liker. :)

6205344[/snapback]

Om prisen blir ca.2000kr. på SharePoint, stemmer prisen godt mot dagens FrontPage2003.

 

Men jeg skal ta en titt på: Visual Web Developer

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gidde å installere Office 2007 jeg.

Sitter selv med OfficeXP Pro Eng her og jeg synes den er bedre enn 2003. Har brukt Office2000 også, men finner ikke igjen cd`en for øyeblikket.

Har aldri likt Office 2003 selv jeg heller.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...