Gå til innhold

Stabililt Webhotell, anbefalinger/erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper dette er postet rett.

 

Jeg har for øyeblikket et webhotell med mailserver hos domenetorget.net

Den siste tiden har det vært svært ustabilt, så jeg er på utkikk etter en ny tilbyder. Jeg ønsker å finne noen som har oppetidsgaranti, men ser at de fleste jeg har sett dette hos før har sluttet med det. Er det noen grunn til det?

 

Er det noen her som har et stabilt webhotell med en mailserver som ikke er nede nevneverdig som de kan anbefale?

 

Er det forøvrig noen problem knyttet til å flytte en webhotell med mail og det som er?

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tar sjansen på å ha webhotell med servere i USA vil jeg uten tvil anbefale Globat.com!

De er en av USAs største leverandører og har ekstremt stabile servere og du får mye for penga, og da mener jeg MYE! Til tross for at serverne står i USA er hastigheten super. Jeg har aldri opplevd nedetid hos dem og supporten er absolutt grei.

Anbefales! :yes:

Lenke til kommentar
Enig med de som nevner Globat her, veldig grei leverandør. Masse lagringsplass og båndbredde til en billig penge. :)

6186937[/snapback]

 

men hvordan er nedlastingshastigheten fra globat.com sine servere?

Hadde ett domene fra bluehost.com og hadde skjelden nedlastingshastighet, over 35kb/s :hrm:

Lenke til kommentar

Vi har også brukt servetheworld.com tidligere. FUngerte veldig bra helt til det ble mere enn noen GB trafikk i mnd (husker ikke hvor mye) da skulle de hvertfall ha tusenvis av kroner ekstra!! Ble alt for dyrt. Byttet deretter til cliche, og de var HELT ubrukelige! PASS PÅ, IKKE BRUK CLICHE!

 

Tar gjerne imot anbefalinger av andre leverandører, helst fra folk som har brukt de til litt annet enn bare sin egen hjemmeside.. Gjerne sider med mange sidevisninger om dagen (hundrevis +++)

 

Tim

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar!

 

Jeg kommer primært til å bruke webhotellet til å ha email for familien, men er avhengig av at det ikke er nede.

 

Har i tillegg til de som er nevnt ovenfor sett på store aktører som blant annet Active 24. Disse er vel blant Europas største og må vel derfor være stabile? Er det noen som har erfaring med denne aktøren?

Lenke til kommentar
Enig med de som nevner Globat her, veldig grei leverandør. Masse lagringsplass og båndbredde til en billig penge. :)

6186937[/snapback]

 

men hvordan er nedlastingshastigheten fra globat.com sine servere?

Hadde ett domene fra bluehost.com og hadde skjelden nedlastingshastighet, over 35kb/s :hrm:

6187229[/snapback]

Har merket at det kommer litt an på hvilken ISP du har. Fra noen får du 50 kbyte/s, mens fra andre er det 200-300 kbyte/s. Hvis kjapp responstid/ping og veldig raske overføringshastigheter er viktig så ville jeg vurdert et webhotell med server i norge i stedet.

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt dårlige erfaringer med servetheworld.com, webdeal.no og b-one.net.

 

De jeg har vært fornøyd med er unitedhosting.co.uk og myacen.com. Begge virker veldig profesjonelle og overselger ikke serverne sine slik mange andre leverandører gjør.

 

Ettersom behovet har vokst har jeg nå anskaffet to dedikerte servere fra servermatrix.com...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...