Gå til innhold

Netconnection - porto på kabinetter


Anbefalte innlegg

Fikk i forrige uke tilsendt mitt nye kabinett, Thermaltake Xaser II 6000 Plus.

 

Men en liten overraskelse fikk jeg også med, nemligen en liten prisøkning i forhold til leveringsbekreftelsen. Av nevnte bekreftelse fremkom total pris inkludert frakt på i alt 1.650 kroner.

 

Når jeg hentet ut kabinettet, så kostet det meg 1.715 kroner :sad: Av hjemmesida til Netconnection.no, så fremkommer følgende:

 

"Kabinetter sendes som egne kolli, og det tilkommer 175,- i porto for disse"

 

175 kroner i porto? Hvor er det Netconnection får dette tallet fra? Pakker inntil 10 kilo (min veide vel litt i overkant av 8 kan jeg tenke meg) koster 105 kroner jamfør Posten.no. Pakkens størrelse skulle tilsi at det ikke påløpet noe volumtillegg.

 

Etter mine beregninger skulle prisen bli:

 

Kabinett 1.495

+ porto 105

+ oppkravsgebyr 44

Sum 1.644

 

Noelunde lik prisen i den mottatte leveringsbekreftelse.

 

Men Netconnection beregner det slik:

 

Kabinett 1.495

+ "porto" 175

+ oppkravsgebyr 44

Sum 1.714

 

Andre som har noen erfaringer å komme med hva frakt på kabinetter angår? Er "portoen" til Netconnection noelunde likt hva andre web-shopper bruker?

 

Selv om dette dreier seg om småbeløp, for småbeløp er det, så irriterer dette meg noe inn i granskauen.

 

Og kan noen fortelle meg når Netconnection innførte denne "portoen"? For jeg mener at dette er noe de innførte for ikke så lenge siden. Men det kan jo være at jeg er på bærtur i disse gryende nattestimer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en mail fra Netconnection her om dagen, et lite utdrag fra den:

 

"Grunnen til at vi opererer med 175,- i frakt er at de fleste av kabinettene vi selger veier mellom 15-20 kg, og at dette da har blitt en standard fraktrate for kabinetter."

 

Ja, ja. Slik kan det gå. Fordi at de fleste kabinetter veier mellom 15 - 20 kg, så "straffes" vi som kjøper alu kabinetter :sad:

 

Dette er for dårlig spør dere meg.

Lenke til kommentar

Men herregud da ... For å gjøre det enkelt for alle har da sikkert NetConnection tatt et snitt av fraktprisene og laget EN pris på frakt. De som bestiller større og tyngre kabinett betaler da mindre enn det de egentlig skulle da for eksempel. Mens de som bestiller lette små betaler "for mye". At du ikke sjekka prisene før du bestilte er jo litt sløvt av deg, og det får du ta skylden for.

 

Jeg har ikke sjekket i det siste, men jeg mener at fraktprisen på kabinett står rimelig bra tydelig på sidene dems.

 

Btw : er 75kr så mye å lage leven for ? Slutte å handle fra dem pga at du har vært sløv ... ? *fnise*

Lenke til kommentar

Quote:


"Grunnen til at vi opererer med 175,- i frakt er at de fleste av kabinettene vi selger veier mellom 15-20 kg, og at dette da har blitt en standard fraktrate for kabinetter."


 

Priser for servicepakker u/moms. Forutsetter at de bruker servicepakke da.

Hvis kabinettet veier 20 kilo og sendes mellom sone 1 og 5, altså sørnorge og nordnorge vil portoen komme på like i overkant av 175 kroner. I alle andre tilfeller vil portoen bidra med å øke overskuddet til Netc.

Selv om det kun er småpenger det dreier seg om for hver enkelt av oss, er det en sleip og enkel måte tjene mer på.

 

Alt de trenger for å få korrekt pris på portoen er en vekt og et målband. Det tar maks ett minutt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 10:15, skrev psilocybe:

Quote:


Den 2002-10-12 00:03, skrev Pingo68:


Ja, ja. Slik kan det gå. Fordi at de fleste kabinetter veier mellom 15 - 20 kg, så "straffes" vi som kjøper alu kabinetter :sad:



 

huff, ja. de gjør det helt sikkert bare for å være slemme.

 

det er snakk om 75 kroner! dere får såvidt en sjokolade og en brus for den summen nå til dags.

 

 

Det er prinsippet det er snakk om. Kjøper 100 personer det kabinettet så er det 7500 kroner tjent for netconnection, på "porto". Det bidrar også indirekte til å gi et feilt inntrykk av Posten sine fraktpriser, noe Posten sikkert ikke er så fornøyd med... Ikke det at Posten er noe spesielt billig da... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 19:58, skrev Dotten:


Det er prinsippet det er snakk om. Kjøper 100 personer det kabinettet så er det 7500 kroner tjent for netconnection, på "porto".


 

fett nok for meg. netconnection er den beste butikken når det kommer til support og kjapp kundeservice, så om jeg betaler 75kr ekstra sånn at de kan kjøpe seg en bolle og en brus, eller kjøpe inn mer nye, gøye dippedutter som vi kan stappe i pc'ene våre, helt fint. jeg unner dem det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 22:11, skrev psilocybe:

Quote:


Den 2002-10-13 19:58, skrev Dotten:


Det er prinsippet det er snakk om. Kjøper 100 personer det kabinettet så er det 7500 kroner tjent for netconnection, på "porto".


 

fett nok for meg. netconnection er den beste butikken når det kommer til support og kjapp kundeservice, så om jeg betaler 75kr ekstra sånn at de kan kjøpe seg en bolle og en brus, eller kjøpe inn mer nye, gøye dippedutter som vi kan stappe i pc'ene våre, helt fint. jeg unner dem det.

 

 

greit nok om de fortjener noen boller og brus. Det er ikke en diskusjon jeg vil delta i (ikke hvet eg om de fortjener det :wink: )

 

Poenget er måten de skaffer seg de 75 kronene fra deg. Det er direkte dårlig forretnigsskikk når man gir misvisende innformasjon.

 

Og hvis det er mange som er i samme situasjon som han som startet tråden så blir det VELDIG mange boller og brus på de ansatte i Netconnection :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 15:53, skrev Dotten:


Poenget er måten de skaffer seg de 75 kronene fra deg. Det er direkte dårlig forretnigsskikk når man gir misvisende innformasjon.



 

Nåja ... han som startet tråden her, fortalte jo selv i hovedposten at han fant forklaringa på nettet. For de av dere som gidder så kan dere selv bare klikke dere inn på http://www.netconnection.no og se på Kabinetter->Alu og selv se at fraktprisen står VELDIG tydelig. Du må være blind for å ikke legge merke til at fraktprisen på kabinett er 175,-. Jeg vil si det er et minstekrav at man veit hva man klikker på, når man er ute og handler på nettet...

 

Også 3Dfxcool har spesielle fraktpriser på kabinett. Hos dem står det spesifisert i vareteksten at det er 149,- i frakt på kabinetter. Og så lenge det er opplyst tydelig, kan folk bare whine så mye de vil... det blir bare dumt å høre på / lese. (mener ikke å tråkke noen på tærne, men sånne tråder blir litt for dumt) Er du ikke fornøyd med tilbudet, så får du handle et annet sted...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 16:38, skrev ufo:

Quote:


Den 2002-10-14 15:53, skrev Dotten:


Poenget er måten de skaffer seg de 75 kronene fra deg. Det er direkte dårlig forretnigsskikk når man gir misvisende innformasjon.



 

Nåja ... han som startet tråden her, fortalte jo selv i hovedposten at han fant forklaringa på nettet. For de av dere som gidder så kan dere selv bare klikke dere inn på
og se på Kabinetter->Alu og selv se at fraktprisen står VELDIG tydelig. Du må være blind for å ikke legge merke til at fraktprisen på kabinett er 175,-. Jeg vil si det er et minstekrav at man veit hva man klikker på, når man er ute og handler på nettet...

 

Også 3Dfxcool har spesielle fraktpriser på kabinett. Hos dem står det spesifisert i vareteksten at det er 149,- i frakt på kabinetter. Og så lenge det er opplyst tydelig, kan folk bare whine så mye de vil... det blir bare dumt å høre på / lese. (mener ikke å tråkke noen på tærne, men sånne tråder blir litt for dumt) Er du ikke fornøyd med tilbudet, så får du handle et annet sted...

 

 

 

Neida du tråkker ingen på tærne, ihvertfall ikke meg :smile:

 

Men å oppgi porto på 175.- når det ikke er det som er vil bli portoen på det nevnt kabinettet så er det uriktige opplysninger. Det er misvisende innformasjon om hvilken priser Posten opererer med, noe som er en fortjeneste for Netconnection, men det rammer Posten ved at man gir inntrykk av at det er slike priser de opererer med når sannheten er at Netconnection tar en del av penga og stikker dem i egen lomme. Det rammer også kunden som betaler en ekstrapris som blir "kamuflert" som porto. Man kan lure på lovligheten av dette. Det burde ikke være noe problem for Netconnection å bruke den reelle portoen for varen.

Lenke til kommentar

Huff, nå syns jeg det begynner å bli litt flisespikking her. Hadde det vært noe bedre om de hadde kalt det for "Porto og ekspedisjonsgebyr" da ? Sånn bare for å kamuflere ...

 

Jeg sjekka siden dems nå, og der sto det porto. Jeg ville kanskje kalt det for "frakt", men men ... det er ikke mitt bord. Hva veit dere om kanskje NetConnection tegner ekstra forsikring på ting de sender ? Mye det der kan være ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...