Gå til innhold

Klare min maskin vista?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har en pc med følgende komponenter:

AMD Athlon 64 3200+ (2.01 GHz)

GeForce 7800GT 256

1024 (2x512) TwinMOS PC3200 DDR-dimm CL2.5

totalt 464 gig (2X232) HDD

DVD brenner type samsung

Asus A8N SLI premium

Bzerk 500W strømforsyning

(ingen pci lydkort)

Creative inspire p-580 (surround)

Temperaturene er på under 30*C

 

Vil denne maskinen klare vista på det beste? Finnes det noe program som kan fortelle meg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
steike... kjøpepress dette. hva er minimumskravene?

6180218[/snapback]

 

minimunskravene sier ikke nødvendigvis hva slags maskinvare du faktisk bør ha for å kjøre os'et... feks har Microsoft satt Pentium 133 som minimunskrav til Windows 2000, men du burde ha minimun 300-400 mhz for at det ikke skulle være helt sirup....

Lenke til kommentar

Tror nok det går helt smertefritt.

Kan ikke tenke meg at du ikke kan bruke selv de mest avanserte funksjonene (3d-skrivebordet går finfint med et 7800gt!!).

 

2gb ram er greit å ha hvis du spiller uansett, på nye spill ihvertfall.

Vista skal vistnok bruke ram'en på en god måte, så 2 gb vil nok gjør ting raskere, men burde gå greit med 1gb altså.

Lenke til kommentar

Godt og se folk har peiling paa hva de snakker om naar de svarer paa spoersmaal. Hver gang jeg ser folk snakke om Vista saa hoeres det ut som man maa kjoepe en ny supercomputer ala Deep Blue bare for aa starte selv uten Aero Glass paa.

 

Jeg testet Vista build 5308 paa min Thinkpad, og det gikk meget rent og pent for seg. I en opploesning av 1400x1050, Aero Glass var _meget_ pent og se paa, og oppfoerte seg glatt og fint saa lenge som jeg hadde Vista installert. Man kan jo ogsaa tenke over at det var en beta versjon fra februar, saa ytelsen kan egentlig bare gaa en vei... Mot det bedre.

 

Thinkpaden min foeroevring et utstyrt med en Pentium M 1.86GHz, 1GB RAM og Radeon 9600 Mobility med 64MB RAM.

 

Kort oppsummert: Ja du vil greie og kjoere Vista helt supert med alle gadgets paa din PC. Blackninja sier at "2GB er greit og ha", noe han foroevring har rett i, men du trenger absolutt ikke oppgradere RAM for og ha glede av Vista.

 

Edit: Kan jo ogsaa legge til at minimum kravene til Vista (uten Aero Glass) er som foelger:

 

A Windows Vista Capable PC includes at least:

 

A modern processor (at least 800MHz).

512 MB of system memory.

A graphics processor that is DirectX 9 capable.

 

http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/capable.mspx

Endret av frodeaa
Lenke til kommentar
Blackninja sier at "2GB er greit og ha", noe han foroevring har rett i, men du trenger absolutt ikke oppgradere RAM for og ha glede av Vista.

ram skal jeg ha uansett for jeg spiller tyngre spill som oblivion osv...

 

ellers. takk for at du fortalte meg minstekravene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...