Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Skrevet
At jeg får masse fravær pga kjøretimer

%#"%!¤

7782240[/snapback]

Be om kvittering hos kjøreskolen som du legger ved vitnemålet når du søker jobb. Evt. en bekreftelse på at du tok lappen i det og det tidsrommet.

Arbeidssøkere blir vanligvis trodd når de sier at fraværet skyldes kjøretimer, men det tar seg bra ut å dokumentere det. Skade gjør det hvertfall ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De med linux har kanskje ikke virus, men de må nermest svette for å installere et program.

6566615[/snapback]

Jeg vet at denne posten er gammel, og sansynligheten for at noen har svart på den allerede, men jeg orker ikke lete gjennom 50 sider for å finne ut av det.

Jeg irriterer meg usannsynlig grenseløst over folk som tror/mener at linux er så vanskelig uten å vite hva de snakker om, noe som tydeligvis er tilfellet for brukeren Neppe.

Jeg er ikke ute etter å drive propaganda, men la meg gi deg et eksempel på installasjon av f.eks programmet vlc.

I windows må man navigere til videolan.org, klikke på download linken, finne et mirror som funker, laste ned fila, åpne fila, velge next next next next, finish. Så starte programmet.

I linux, f.eks Ubuntu, skriver man "apt-get install vlc" i en terminal. Trykk enter og maskinen laster ned og installerer programmet i løpet av sekunder, uten at du trenger å løfte en finger.

Hvis du mener at det er grunn nok til å svette, tror jeg du er i rimelig dårlig shape.

Jeg respekterer folk som bruker Windows, enten fordi de foretrekker det ovenfor Linux, eller fordi de ikke har interesse av å prøve noe nytt - men jeg respekterer ikke dotter som bruker Windows fordi de mener at Linux er elendig og altfor vanskelig uten å ha noe grunnlag for å si det.

Linux er ikke vanskeligere en Windows, det er annerledes.

Null toleranse for slike folk!

Skrevet (endret)

Ting jeg blir så grensegøst irritert over:

- Folk som alltid tror de har rett

- Folk som må komentere alt du sier

- Folk som står å peller seg i nesa og spiser det de finner der etterpå

- Folk som aldri sier noe( greit og være litt sjenert, men når du har gått i samme klasse som en som ikke har sagt et pip i 2 år, blir du utrolig irritert!)

- Alle barna vitser!!

Dette er ting som går meg på nervene!! :mad:

Endret av moone
Skrevet
Faen, jeg blir så irritert av trege bilister.. i morges da jeg kjørte til jobben, kjørte jeg bak en som kjørte 30-40 i 60 sone og jeg hadde ikke mulighet til å kjøre forbi.. blir så forbanna..
Hadde regjeringen bevilget penger til 4-felts motorvei mellom alle de store byene i Norge hadde det ikke vært noe problem med saktekjørende trafikkanter. Og ikke minst møteulykker... Men neida! Oljenasjonen Norge må spare pengene, mens alle andre land kan bruke dem.

7781907[/snapback]

Det er fordi den norske stat skal kunne late som at de har oljepenger 200år etter at oljen tar slutt! Ved andre ord 400år etter at vi er død :hrm:

Skrevet
I går. Fikk anmerkning for bråk. JEG VAR IKKE PÅ SKOLEN I GÅR FOR HÆLVETE!

7783263[/snapback]

Si ifra til læreren. Hjelper ikke det, sier du ifra til foreldrene dine, så skal nok de få tatt kontakt med læreren.

Skrevet
I går. Fikk anmerkning for bråk. JEG VAR IKKE PÅ SKOLEN I GÅR FOR HÆLVETE!

7783263[/snapback]

Si ifra til læreren. Hjelper ikke det, sier du ifra til foreldrene dine, så skal nok de få tatt kontakt med læreren.

7783423[/snapback]

Lærern så ikke ut til å bry seg så veldig. Mamma og pappa vet det.

Skrevet
Jeg respekterer folk som bruker Windows, enten fordi de foretrekker det ovenfor Linux, eller fordi de ikke har interesse av å prøve noe nytt - men jeg respekterer ikke dotter som bruker Windows fordi de mener at Linux er elendig og altfor vanskelig uten å ha noe grunnlag for å si det.

7782994[/snapback]

Jeg har selv brukt linux en stund, da faren min nermest tvinga meg. Ja det er lett å legge inn programmer, etter du har lastet ned alle bibliotekene som trengs.

F.eks husker jeg at jeg prøve å legge inn Open Civ. Jeg brukte for det første en god del tid på å finne disse bibliotekene, så måtte jeg begynne å sortere (Det var min feil). Så kunne jeg legge inn dem, før jeg kunne starte Open Civ.

Samme skjedde da jeg prøvde å legge in en Linux versjon av Doom.

Slackware ble brukt om det har noe å si.

Så jo, min erfaring tilsier at å legge inn kanskje ikke alle, men iallefall noen programmer, var/er slitsomt. Kan hende dette ikke er tilfelle lengre. Men sånn VAR det når jeg skulle gjøre det.

Skrevet
Jeg tenkte litt mer på de 3000 dvd filmene.

7782389[/snapback]

Hæ? Har ikke kjøpt en dvd på nesten 3 år jeg.

7782474[/snapback]

Ser ut som Neppe glemte å svare på denne.

Skrevet (endret)
Jeg har selv brukt linux en stund, ...

7783590[/snapback]

Høres ut som brukerfeil.

Endret av sim
Skrevet
Jeg har selv brukt linux en stund, ...

7783590[/snapback]

Høres ut som brukerfeil.

7783717[/snapback]

*ironi* "Jeg har selv brukt Linux en stund", jadda Neppe - merker det. *ironi*

Skrevet
Irriterer meg at dagen går så fort, og at eg alltid må utsette ting... :whistle:

7784244[/snapback]

Kanskje du jobber for treigt?

Skrevet

irriterer meg at jeg sovna i sted. To timer borte det, og i tillegg vil jeg få problemer med å sove i natt. Sånn er det når jeg skal slappe av bare 5 min. :(

Skrevet

7782994[/snapback]

Jeg har selv brukt linux en stund, da faren min nermest tvinga meg. Ja det er lett å legge inn programmer, etter du har lastet ned alle bibliotekene som trengs.

F.eks husker jeg at jeg prøve å legge inn Open Civ. Jeg brukte for det første en god del tid på å finne disse bibliotekene, så måtte jeg begynne å sortere (Det var min feil). Så kunne jeg legge inn dem, før jeg kunne starte Open Civ.

Samme skjedde da jeg prøvde å legge in en Linux versjon av Doom.

Slackware ble brukt om det har noe å si.

Så jo, min erfaring tilsier at å legge inn kanskje ikke alle, men iallefall noen programmer, var/er slitsomt. Kan hende dette ikke er tilfelle lengre. Men sånn VAR det når jeg skulle gjøre det.

7783590[/snapback]

Hei. Skjønner hva du sier :)

Slackware er kanskje ikke den letteste distroen å begynne med, jeg vil heller anbefale deg Open Suse eller Ubuntu.

Begge er veldig enkle, spesielt er Ubuntu en utmerket distribusjon for nybegynnere :)

Anser meg selv som ganske fersk når det gjelder Linux enda (brukt det i om lag ett år), men har da fått med meg en del her og der. Har virret rundt med en rekke forskjellige distroer, men alltid endt opp med Ubuntu igjen - veldig enkel, brukervennlig men samtidig kraftig distro! Anbefaler.

Sorry, dette ble kanskje litt OT.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...