Gå til innhold

Vil ikke stryke


Anbefalte innlegg

går på Salg & Service GK, men det er en viss fare for at jeg må ta GK om igjen hvis jeg stryker i fire fag. Jeg er meget nervøs, og vil ikke gå GK igjen. 1.Termin hadde jeg stryk i tre dag, dette terminet har jeg fått varsler i tre fag. Vi nærmer oss eksamen snart, har dere noen tips for at jeg skal overleve :blush:

?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynne å gjøre noe? Om en stryker i fire fag så fortjener en ikke annet enn å gå om igjen. Ta deg nå sammen og gjør det du skal. Det er en del av det å bli voksen: en må ta ansvar om en vil komme seg videre. Det enkle er ikke ofte det beste, noen ganger må en faktisk bare hoppe i det.

 

(Beklager om jeg svarte noe du ikke ville høre)

Lenke til kommentar
går på Salg & Service GK, men det er en viss fare for at jeg må ta GK om igjen hvis jeg stryker i fire fag. Jeg er meget nervøs, og vil ikke gå GK igjen. 1.Termin hadde jeg stryk i tre dag, dette terminet har jeg fått varsler i tre fag. Vi nærmer oss eksamen snart, har dere noen tips for at jeg skal overleve  :blush:

?

6160315[/snapback]

 

Åssen i HULESTE klarer du å stryke i 4 fag ?

 

Om du ikke gjør noe innsats i det hele tatt, så fortjener du å stryke. Det er en grunn til at stryk karakter er der.

Lenke til kommentar

Har du snakket med lærer om dette slik at du vet hva som skal til for å unngå stryk? Hvis du viser at du virkelig prøver er det også større sjanse for at de er litt snillere med deg. Hvis du står på og alikevel ikke får det til kan det være at du har krav på ekstra hjelp.

 

Ellers er det lesing og jobbing med oppgaver som gjelder. Stå på og tenk på at snart er det sommerferie.

Lenke til kommentar
Å stryke i fag på vgs er godt gjort, og særlig salg og service, som jo er lagt opp ganske slapt (Skal faktisk ta et salg og service-fag som studieretningsfag, rett og slett fordi det er kjempeenkelt).

 

Et tips:

 

Skjerp deg! :)

6169087[/snapback]

 

Alle fag på videregåene er slappe.

 

Det er litt sånn som du gjør det til.

 

Men ja, service og samferdsel er bare basis kunnskaper på MANGE fag.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid motsagt og diskutert med lærerne, og jeg gikk ut med 5.1 i snitt....

6240086[/snapback]

 

En må huske på at det er forskjell på om en motsier og diskuterer med lærerene på et fagelig nivå, eller om man bare er dum. Ikke dermed sagt at trådstarter er dum da... Mitt tips til trådstarter; les og gjør oppgaver!

Endret av abrj
Lenke til kommentar
Jeg har alltid motsagt og diskutert med lærerne, og jeg gikk ut med 5.1 i snitt....

6240086[/snapback]

 

En må huske på at det er forskjell på om en motsier og diskuterer med lærerene på et fagelig nivå, eller om man bare er dum. Ikke dermed sagt at trådstarter er dum da... Mitt tips til trådstarter; les og gjør oppgaver!

6240140[/snapback]

Takk for at du sa det for meg :D

Lenke til kommentar

I ditt tilfelle hadde det ikke vært en dårlig idé å gå det året om igjen. Hvis du holder på å stryke i fire fag så kan du ikke ha lært det du skulle. Derfor vil et år ekstra forbedre både karekterene og kunnskapen din, hvis du satser sikkelig.

 

Hva er egentlig grunnen at du holder på å stryke i fire fag? Dårlige karakterer, for mye borte fra skolen?

Lenke til kommentar
I ditt tilfelle hadde det ikke vært en dårlig idé å gå det året om igjen. Hvis du holder på å stryke i fire fag så kan du ikke ha lært det du skulle. Derfor vil et år ekstra forbedre både karekterene og kunnskapen din, hvis du satser sikkelig.

 

Hva er egentlig grunnen at du holder på å stryke i fire fag? Dårlige karakterer, for mye borte fra skolen?

6251585[/snapback]

Må jo være for liten innsats på prøver og slikt for har man for mye fravær får man jo ikke karakter i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...