Gå til innhold

Flight Simulator X til Xbox 360?

Dofty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, men det var ekte person... hu tok seg god til å svare, og hu sa at hun skulle spørre noen om Xbox Live, som hun ikke visste...

Skrevet

Flightsim på en konsol er nok ingen super ide nei...

Dagens flysimulatorer er faktisk såpass avanserte at men trenger en helt annen interface en en konsol normalt har. Skal det fungere med en flysimulator må man minimum ha en brukbar joystick og mus/tastatur koblet til, og det trur jeg bli litt for mye for de fleste og kjøpe bare for et spill...

Eneste fly"simmer" som egner seg til konsoll er arkadespill, men typen flightsim x med FMC programering (PMDG737, LEVEL-D), autopiloter, ATC osv osv er nok best egnet på en pc...

Skrevet

en joystiq er jo ikke noe problem, det finnes vel også til både xbox og ps2 om jeg husker rett. Problemet er jo som sleepy21 nevner, at det er mye annet man også trenger knapper til med en skikkelig simulator.

Skrevet
en joystiq er jo ikke noe problem, det finnes vel også til både xbox og ps2 om jeg husker rett. Problemet er jo som sleepy21 nevner, at det er mye annet man også trenger knapper til med en skikkelig simulator.

6158990[/snapback]

Ettersom Xbox 360 har USB2-porter burde jo ikke det være det største problemet å få til. Altså å koble til en joystick og et tastatur. Joda, koster sikkert litt å kjøpe seg et tastatur. Men så kan man jo muligens få brukt det i mmorpg-er der det å skrive mye tekst ofte er viktig.

Skrevet (endret)

qwerty er en vanlig tastatur, sjekk de seks første bokstavene oppe til din andre høyre så skjønner du fort hvor navnet kommer fra.

På bærbare har du også dette tastaturet, men med en del flere funksjoner per knapp.

Qwerty sier egentlig bare noe om bokstavlayouten (du har sikkert merket at alfabetets bokstaver ikke akkurat står etterhverandre på tastaturet)

EDIT:

fikset en liten leif.

Endret av Nazgul
Skrevet
det var jo også planlagt et qwerty keyboard til xbox 360 kontrolleren, så ingenting er umulig:)

6159822[/snapback]

var planlagt, kanskje. Hør på Major Nelsons (fra Xbox Live teamet) siste Podcast der han intervjuer hardware utviklerne hos microsoft. Veldig interessant. De snakker om Force Feedback rattet som kommer, det trådløse headsettet, kameraet og masse. PLUSS, Major Nelson spør han om det kommer tastatur og mus. Svaret som blir gitt "we always look at it...yada... men at det er mye mer komplisert enn hva folk tror... "hard to tune a game both ways". det har med balansering av gameplay å gjøre, noe som virker bra å spille med kontrolleren ville ikke passe med keyboard og mus og vice versa. "we keep looking at it, but right now we are actually pretty happy keeping it sorta gamepad only, so... we don't anticipate doing it any time soon".

Så... ikke umulig. Men virker ikke særlig sannsynlig.

Hør hele podcasten her hvis du overhodet er interessert i 360'n din: Major Nelsons podcast etter E3

Jeg gleder meg veldig til det trådløse Force Feedback rattet og trådløst head set.

Dr Peedee

Skrevet
qwerty er en vanlig tastatur, sjekk de seks første bokstavene oppe til høyre så skjønner du fort hvor navnet kommer fra.

Qwerty sier egentlig bare noe om bokstavlayouten (du har sikkert merket at alfabetets bokstaver ikke akkurat står etterhverandre på tastaturet)

6160563[/snapback]

Min layout er ikke slik.

Jeg har yuiopå opp et til høyre, men det funker fint for det.

Skrevet

Høhø..

Din andre høyre...

Siden vi vet at du egentlig sitter inni Lysboksen på skrivepulten og er vendt mot oss, betyr det at høyre for oss er venstre hos deg og vice versa. ;)

Merker du noe spesielt når du taster qwerty på tastaturet? Hva med asdf?

Mvh

Kjetil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...