Gå til innhold

Program til å styr CPU vifta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en medion maskin som cpu-vifta går maks på hele tiden. Når jeg kjøpte maskinen justerte maskinen seg selv, men etter en service begynte vifta å gå på fult hele tiden. Å det irriteret meg noe *****. Så da lurer jeg på om hva jeg kan gjøre for å få den til å justere seg automatisk slik den gjorde eller et program som jeg selv kan regulere vifta med.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm kanskje du finner svaret på dette i BIOS, mulig det resetta/oppgraderte BIOS uten å reaktivere denne funksjonen.

Óg angående program, prøv å google etter SpeedFan.

:)

Endret av chills
Skrevet

Takker for svar.

Ja, de oppgraderte BIOS men har endra alt i BIOS men ikke noe funker, men det gjorde speedfan:D

CPU-Vifta går nå på 30% å CPU'en holder seg på 57-62grader hele tiden. (Vet ikke hvor mange RPM vifta går på nå fordi den går for sakte for å bli lest av:P) Men det merkelige er at CPU'en er like mange grader på 30% som på 100%. det er ikke noe forskjell:S

Men som sagt. Takk for svar. SpeedFan er et nyttigprog sammen med Motherboard Monitor som jeg bruker til å kunne lese av å si ifra hvis CPU'en blir for varm å alt annet MBM kan brukes til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...