kul_11 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har en medion maskin som cpu-vifta går maks på hele tiden. Når jeg kjøpte maskinen justerte maskinen seg selv, men etter en service begynte vifta å gå på fult hele tiden. Å det irriteret meg noe *****. Så da lurer jeg på om hva jeg kan gjøre for å få den til å justere seg automatisk slik den gjorde eller et program som jeg selv kan regulere vifta med. På forhånd takk
Gjakmarrja Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hmm kanskje du finner svaret på dette i BIOS, mulig det resetta/oppgraderte BIOS uten å reaktivere denne funksjonen. Óg angående program, prøv å google etter SpeedFan. Endret 22. mai 2006 av chills
kul_11 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Takker for svar. Ja, de oppgraderte BIOS men har endra alt i BIOS men ikke noe funker, men det gjorde speedfan:D CPU-Vifta går nå på 30% å CPU'en holder seg på 57-62grader hele tiden. (Vet ikke hvor mange RPM vifta går på nå fordi den går for sakte for å bli lest av:P) Men det merkelige er at CPU'en er like mange grader på 30% som på 100%. det er ikke noe forskjell:S Men som sagt. Takk for svar. SpeedFan er et nyttigprog sammen med Motherboard Monitor som jeg bruker til å kunne lese av å si ifra hvis CPU'en blir for varm å alt annet MBM kan brukes til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå