Gå til innhold

Quel'Serrar vs Thunderfury for tanks.


Anbefalte innlegg

Ok, da mitt nye spørsmål: Hvis man kunne velge mellom Bloodlord's Defender og TF, skulle da MT tatt TF? Nå har det jo kommet opp 2 meninger om dette, siden Smeagoldfish nå sier at QS er bedre enn defender, så er det jo logisk at defender også blir dårligere etter Per-Stian sin liste. Så, burde man gi defender eller tf til mt? Hvis man hadde valget der og da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og et spørsmål som går innen nesten det samme som tethrix, er det vært alt strevet for å gi en tank som har QS eller bloodlords defender TF som han senere bytter ut mot blessed Qiraji warhammer, eller burde man heller gi TF til en annen class/en fury warrior?

Lenke til kommentar
og et spørsmål som går innen nesten det samme som tethrix, er det vært alt strevet for å gi en tank som har QS eller bloodlords defender TF som han senere bytter ut mot blessed Qiraji warhammer, eller burde man heller gi TF til en annen class/en fury warrior?

6137186[/snapback]

 

 

Blessed Qiraji Warhammer gir forresten 280 attackpower i bearform og catform så regner med at en del druids vil få prioritet på denne.

Lenke til kommentar
og et spørsmål som går innen nesten det samme som tethrix, er det vært alt strevet for å gi en tank som har QS eller bloodlords defender TF som han senere bytter ut mot blessed Qiraji warhammer, eller burde man heller gi TF til en annen class/en fury warrior?

6137186[/snapback]

 

 

Blessed Qiraji Warhammer gir forresten 280 attackpower i bearform og catform så regner med at en del druids vil få prioritet på denne.

6137202[/snapback]

 

ok men som du kanskje har skjønt nå vet ikke jeg like mye om dette som deg, derfor prøver jeg å få litt ut av denne tråden. Kan du da Svare på det siste spørsmålet mitt om det er verdt å streve med å gi MT et våpen som ikke er så veldig mye bedre enn det han har fra før av eller skal man heller gi TF til en annen class som mest trolig bruker våpnet ut resten av "livet" sitt?

Lenke til kommentar
og et spørsmål som går innen nesten det samme som tethrix, er det vært alt strevet for å gi en tank som har QS eller bloodlords defender TF som han senere bytter ut mot blessed Qiraji warhammer, eller burde man heller gi TF til en annen class/en fury warrior?

6137186[/snapback]

 

 

Blessed Qiraji Warhammer gir forresten 280 attackpower i bearform og catform så regner med at en del druids vil få prioritet på denne.

6137202[/snapback]

 

ok men som du kanskje har skjønt nå vet ikke jeg like mye om dette som deg, derfor prøver jeg å få litt ut av denne tråden. Kan du da Svare på det siste spørsmålet mitt om det er verdt å streve med å gi MT et våpen som ikke er så veldig mye bedre enn det han har fra før av eller skal man heller gi TF til en annen class som mest trolig bruker våpnet ut resten av "livet" sitt?

6137289[/snapback]

 

En annen warrior, ja okey.

Ikke bland en annen class inn i TF diskusjon. Det er ett warrior weapon only atm, "as intended"

Lenke til kommentar

jaja, som jeg har sagt i et tidligere innlegg så har jeg tatt helt feil angående TF og rogues, så prøv å glem det nå :p jeg lurer nå helt enkelt på hvem man skal streve for å equippe med TF. Er det verdt å gi den til MT i en guild hvor man satser på å ha en godt equippet MT (hvor MT får førsterett på blessed quiraji warhammer) eller bør man heller gi den til en Off-tank eller Fury warrior som mest sannsynlig ikke kommer til å bytte den ut ever?

 

men nå tar jeg natta så jeg får lese hva mer som har blitt sagt i morgen tidlig

Endret av Ickz
Lenke til kommentar
Det jeg mente med at det var irriterende var selvfølgelig hvis man hadde andre warrs som tanket også  :blush:

 

De som sier Quel'Serrar er bedre enn Bloodlord's Defender har ikke peiling..  :innocent:

6137362[/snapback]

 

Jeg vil si at Quel'Serrar er bedre, med tanke på at proccen er oppe så og si hele tiden. (300 armor, 13 defense).

Lenke til kommentar

This sword is very, very close to Quel'Serrar, i'd argue better:

For MTs in MC/BWL anyway. In smaller groups Quel might be better. The reason for this is rage generation in high damage boss fights. The reason for this is that the 0.1 attk speed difference between them makes a big difference when your rage generation if high enough to Heroic strike on every hit (as is the case with the tougher boss fights).

The DPS:

 

The difference between their default dps is 52.5-48.2 = 4.3 dps, but after heroic strike:

 

((138+64+138+119)/2)/1.9=120.8 dps

((138+84+138+126)/2)/2=121.5 dps

difference=0.7 dps

 

or... after a dense sharpening stone is applied:

 

((138+64+8+138+119+8)/2)/1.9=125.0 dps

((138+84+8+138+126+8)/2)/2=125.5 dps

difference=0.5 dps

 

After the +dmg from attk power, the dps difference between the two becomes about 1/4%.

 

The Stamina

 

Bloodlord's Defender has 3 more... clear win.

 

The Threat Generation

Since the speed difference is in favor of the Defender, and you get to use more Heroic Strikes (which generates a "High Amount of Threat"), 5% more.

 

At the same time, the dps is a litte higher even after HS on Quel, so depending on exactly how threat works (how much dmg itself deals vs how much the Heroic Strike ability does as an ability), one or the other could be a little better.

 

The Defense

 

The most important thing that Defense is for is prevention of spike damage (crits). The great thing about this sword is that it stays constant. It is silly to have (sorry if this makes your brain hurt) spike-spike damage prevention. It leaves room for unwanted death-touches.

 

Now even if you ignore the inconsistant defense, if you average it out 13 for 10 sec proc vs 4 permanently means that the proc will have to happen once every 32.5 seconds to be better on average.

 

The Armor

 

Although steadily high armor is important at the high numbers, It does not matter much when the difference is so small. All it really does is change the overall amount of healing needed throughout the fight. Because of this you can just use the average value for the the armor on the proc. As such, if it procs more than once every 37.5 seconds, Quel is the better choice, otherwise, it is the Defender.

 

Conclusion

 

They are darn close. Personally I have been farming Forors for the past 2.5 months without luck and am now going into ZG as much as I can on top of farming DM... whichever drops first wins in my book.

 

Noe jeg fant kjappt på Thottbot... :)

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk den kompisen det er snakk om her :p skal bare korrektere hva jeg syns...

Jeg mener at TF er veldig bra for tanking, men at tanks ikke får like mye ut av den som rogues siden rogues er en ren dmg class og TF er et rent dmg våpen. Jeg mener derfor at TF ikke er så mye bedre enn QS at tanks burde få den istedenfor rogues som er der for damagen...

6136863[/snapback]

Men du får jo lavere SS damage enn med Thrash Blade. OK, så kan du eie hvit damagemeters, men sverdet suger til rogues.

 

Argumentet "warriors har QS" holder ikke.. Rogues har både Vis'kag og Brutality blade, og jeg vil påstå at begge to er bedre i MH.

 

Proccen har jeg hørt at bare puller aggro uansett, og det vil du ikke ha som rogue, men main tanken vil ha aggro.

 

Jeg er rogue btw. Sword rogue.

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk den kompisen det er snakk om her :p skal bare korrektere hva jeg syns...

Jeg mener at TF er veldig bra for tanking, men at tanks ikke får like mye ut av den som rogues siden rogues er en ren dmg class og TF er et rent dmg våpen. Jeg mener derfor at TF ikke er så mye bedre enn QS at tanks burde få den istedenfor rogues som er der for damagen...

6136863[/snapback]

Men du får jo lavere SS damage enn med Thrash Blade. OK, så kan du eie hvit damagemeters, men sverdet suger til rogues.

 

Argumentet "warriors har QS" holder ikke.. Rogues har både Vis'kag og Brutality blade, og jeg vil påstå at begge to er bedre i MH.

 

Proccen har jeg hørt at bare puller aggro uansett, og det vil du ikke ha som rogue, men main tanken vil ha aggro.

 

Jeg er rogue btw. Sword rogue.

6138766[/snapback]

 

les hele tråden før du poster...

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk den kompisen det er snakk om her :p skal bare korrektere hva jeg syns...

Jeg mener at TF er veldig bra for tanking, men at tanks ikke får like mye ut av den som rogues siden rogues er en ren dmg class og TF er et rent dmg våpen. Jeg mener derfor at TF ikke er så mye bedre enn QS at tanks burde få den istedenfor rogues som er der for damagen...

6136863[/snapback]

Men du får jo lavere SS damage enn med Thrash Blade. OK, så kan du eie hvit damagemeters, men sverdet suger til rogues.

 

Argumentet "warriors har QS" holder ikke.. Rogues har både Vis'kag og Brutality blade, og jeg vil påstå at begge to er bedre i MH.

 

Proccen har jeg hørt at bare puller aggro uansett, og det vil du ikke ha som rogue, men main tanken vil ha aggro.

 

Jeg er rogue btw. Sword rogue.

6138766[/snapback]

Flott, nok en rogue som ikke vet hva han snakker om.

 

Grunnen til at TF ble sett på som imba til sword rogues før nerfen var ikke pga. at det ga så høy SS damage. Det var fordi at rogues har SnD og Blade Flurry, som sammen gir 50% increased attack speed. Dette gjør at TF proccer mye mer, og dermed kunne rogues få TF til å procce sinnsykt mye. Det var dermed ikke max/min damagen fra sverdet, og heller ikke DPS'en som gjorde TF imba for rogues. Det var proccen som gjorde at sverdet var så sinnsykt bra til rogues før.

 

Men så nerfet Blizzard proc-raten sykt mye, og dermed sto man igjen med et sverd som suger til SS og som proccet veldig sjeldent sammenlignet med før. Dermed mistet man mye av det som gjorde TF så bra. TF er fortsatt et bra sverd, men det er ikke uber-imba for rogues lenger. Det er bedre enn Vis'Kag/Brut Blade (har jeg lest), men det er ikke snakk om mye. Det er ca. like bra som CTS, altså ikke verdt å gi til rogues lenger.

Lenke til kommentar

uten og ha godt inn på alle chars i alle svar lurer jeg på om det egentlig er NOEN her som egentlig har erfaring fra såvidt etter ragnaros?

igjen dette er ikke en rogue tråd så samma faan om det er bra eller ikke... (det er ikke det btw)

jeg vil etter min tråd ha svar fra personer som er i guilds med erfaring fra minst hele bwl og helst hele aq. før du uttaler deg.

vår MT bruker TF (brukte spine shatner før) og vi har tatt cthun 3 ganger nå. så siden vi har tilgang på _ALLE_ våpen i spillet men fortsatt bruker TF vil jo det si at den rocker kaka. EOD tanken vår har prøvd alt nå og han sier at thunderfury gjør jobben lettere. ikke spør meg hvorfor for jeg har ingen lvl 60 meele klasse, bare en priest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...