Gå til innhold

Quel'Serrar vs Thunderfury for tanks.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uten og ha godt inn på alle chars i alle svar lurer jeg på om det egentlig er NOEN her som egentlig har erfaring fra såvidt etter ragnaros?

igjen dette er ikke en rogue tråd så samma faan om det er bra eller ikke... (det er ikke det btw)

jeg vil etter min tråd ha svar fra personer som er i guilds med erfaring fra minst hele bwl og helst hele aq. før du uttaler deg.

vår MT bruker TF (brukte spine shatner før) og vi har tatt cthun 3 ganger nå. så siden vi har tilgang på _ALLE_ våpen i spillet men fortsatt bruker TF vil jo det si at den rocker kaka. EOD tanken vår har prøvd alt nå og han sier at thunderfury gjør jobben lettere. ikke spør meg hvorfor for jeg har ingen lvl 60 meele klasse, bare en priest.

6139511[/snapback]

 

Har han prøvd Blessed Qiraji War Hammer? :)

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk den kompisen det er snakk om her :p skal bare korrektere hva jeg syns...

Jeg mener at TF er veldig bra for tanking, men at tanks ikke får like mye ut av den som rogues siden rogues er en ren dmg class og TF er et rent dmg våpen. Jeg mener derfor at TF ikke er så mye bedre enn QS at tanks burde få den istedenfor rogues som er der for damagen...

6136863[/snapback]

 

 

thunderferry er overhode ikke noe bra for rogue,, neste som er bra på det er sverdet er procen.. du burde gå etter noe helt annet

Lenke til kommentar

Er MT i et guild som er på twin emperors.

 

Bruker for tiden Quel'serar, mest av ren latskap siden det er det som er sverdet mitt i "tankeger" på wardrobe, da agro uansett aldri har vært noe problem for meg what so ever. Bestemmer man seg for å holde agro så klarer man dette fint, selv uten våpen! kan holde agro fint med skjoldet ditt om man først vil også. bare si ifra til de andre at du trenger litt mer tid.

 

Men skal man virkelig gå over the top med agro så er helt klart det beste våpenet Eskhandars right claw spør du meg. 1.5 i attackspeed = MANGE HS og en procc som øker attackspeeden med 30% er heller ikke å forakte. Bare last opp med et par mighty rage potions før du starter raidet. I de aller aller fleste tilfeller har man mer enn nok rage og skal det skorte litt på rage mens man pumper ut heroic strikes så er det bare å smette i seg en potion for enda litt mer rage.

 

Til han som mener Blessed Qiraji War Hammer er så bra, kan du fortelle meg hva som er så sinnsykt med den?

 

Attackspeed = 2,10 kan finne mye bedre

 

Strengt 10 = yay, nå kan jeg blocke 0,5 damage mer!

 

stamina 12 = kurant nok, men ikke noe som de andre ikke har, og dessuten har en tank på dette stadiet her tett oppunder 7000HP ubuffet.

 

8 defense = nå snakker vi om noe som kan være bra, men nok engang, en tank på dette stadiet her har 420-430 defense og dermed er ikke det noe man burde basere gearvalget sitt på lengre.

Endret av Champ
Lenke til kommentar

Tok å spurte en av de beste tankene på serveren vår om det :p :

 

'Excuse me, but can i ask why you are using your mace over Quel'Serrar and/or Bloodlord's Defender?'

'Because it's better?'

 

'In which way?'

'All ways?'

'Doesnt faster weapons build aggro faster?'

 

'No'

'Ah, ok, have you ever had Quel'Serrar?'

'Yes'

'Does it procc often?'

'It's decent, but id take the static +4 from bloodlord or this one over it any day'

Lenke til kommentar
Tok å spurte en av de beste tankene på serveren vår om det :p :

 

'Excuse me, but can i ask why you are using your mace over Quel'Serrar and/or Bloodlord's Defender?'

'Because it's better?'

 

'In which way?'

'All ways?'

'Doesnt faster weapons build aggro faster?'

 

'No'

'Ah, ok, have you ever had Quel'Serrar?'

'Yes'

'Does it procc often?'

'It's decent, but id take the static +4 from bloodlord or this one over it any day'

6141245[/snapback]

Eh, selv om han er "en av de beste tankene på serveren" betyr ikke det at han nødvendigvis har rett. Supre svar også, f.eks. "In which way? All ways?" :roll: Flott.

Lenke til kommentar
Tankevåpen:

 

1. Blessed Qiraji War Hammer

2. Bloodlord's Defender

3. Thunderfury

4. Quel'Serrar

 

Enkelt og greit.

 

Quel'Serrar suger, nok sagt. Oppskrytte saker dessverre. Kanskje greit å ha om du ikke har ''mulighet'' for å få tak i Bloodlord.

 

De som sier Quel'Serrar er bedre enn Bloodlord's Defender har ikke peiling..

 

Ser ut som plata har hakk.

 

Men så plutselig sniker det seg inn en selvmotsigelse:

 

Smaken er som baken

 

Og så kommer det for en dag at du egentlig ikke vet helt hva du snakker om:

 

Skjønner iallefall ikke hva folk synest er så bra med Quel'Serrar?

 

Og til slutt en legendarisk kommentar:

 

Tror han vet egentlig hva han snakker om, guildet han er i har tatt alt.

 

Bottom line. Du uttaler deg utrolig skråsikkert til tider om noe som er rimelig nyansert og langt fra så svart hvitt som du vil ha det til. Og om denne karen er MT i et guild som har "tatt alt" så er han vel ikke nødvendigvis noe levende orakel som besitter sannheten og fasitsvar på alt mellom himmel og jord. Faktisk så er et vellykket raid avhengig av 39 andre enn MT, og man kan faktisk komme utrolig langt med å spamme Sunder Armor som om det ikke er noen morgendag og slenge på en Thunder Clap og noen shouts i ny og ned.

Lenke til kommentar

Kan skrive litt om mine erfaringer med de forskjellige våpnene det er snakk om.

 

 

Quel'Serrar:

 

Har denne på min warrior. Proccen er nesten konstant oppe. Sammen med +15 agility som gir mer crit er dette er relativt godt våpen og har enda ikke opplevd å miste aggro der jeg har tanket til nå ( MC / ZG )

 

I stratholme osv der det gjerne er en del mobs om ganger har jeg til tider hatt små problemer ved bruk av Quel'Serrar, rett og slett fordi det blir for mange mobs til at jeg effektivt kan holde alle sammen på plass kun med sunderspam.

 

 

 

 

Thunderfury:

 

Har tanka i stratholme med denne og vil si den er konge for å holde aggro med. Som regel mister jeg aggro når jeg spiller på min egen warrior, mens med TF holder jeg aggro på alle mobsa lett som fy. Har desverre ikke tanka i MC / BWL eller noen andre instancer med denne, men vil da tro at den funker ganske mye bedre der også rett og slett fordi den er raskere enn Quel for HS-spam og har Proccen.

 

 

 

 

Bloodlords Defender:

 

Har testa denne også, synes den er marginalt dårligere enn Quel for aggro, særlig siden jeg har en fury / prot build der mye av aggroen min kommer gjennom høyere damage fra Quel kombinert med flurry.

 

 

 

 

Blessed Qiraji Warhammer har jeg ikke prøvd så kan ikke uttale meg.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Tror han vet egentlig hva han snakker om, guildet han er i har tatt alt.

6141379[/snapback]

 

Det har jo ikke noe å si.. stå og spamme sunder/hs =/= skill.

 

Var en mt som hadde tatt nef (8/8 wrath quelserrar etc...) og greier som tanka scholo i en pug jeg var i. Vi whipa 3 ganger fordi han ikke var istand til å holde aggro på flere enn 1 mob (ja vi focusa fire, det var healeren som fikk deng med følgelig whipe).

 

(nathie fra definition chromaggus btw)

 

Etter den tredje whipen gidda han ikke emr (OMG ITZ LEIK 5 GOLDZ EACH TEIM I WHIPE LOL FUK DIZ), summona en kar med bare blues som tanka resten uten en eneste whipe.

 

Det fikk meg til å tenke litt..

Endret av Coaxmetal
Lenke til kommentar
Tror han vet egentlig hva han snakker om, guildet han er i har tatt alt.

6141379[/snapback]

 

Det har jo ikke noe å si.. stå og spamme sunder/hs =/= skill.

 

Var en mt som hadde tatt nef (8/8 wrath quelserrar etc...) og greier som tanka scholo i en pug jeg var i. Vi whipa 3 ganger fordi han ikke var istand til å holde aggro på flere enn 1 mob (ja vi focusa fire, det var healeren som fikk deng med følgelig whipe).

 

(nathie fra definition chromaggus btw)

 

Etter den tredje whipen gidda han ikke emr (OMG ITZ LEIK 5 GOLDZ EACH TEIM I WHIPE LOL FUK DIZ), summona en kar med bare blues som tanka resten uten en eneste whipe.

 

Det fikk meg til å tenke litt..

6142974[/snapback]

 

ja det er ikke noe rart, med det utstyret tar du nesten ikke skade i blue-instances, så du får nesten ikke rage.

 

no rage=no aggro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...