Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg leste i forbindelse med N80 på forumet her, at det var en kode som satte telefonen tilbake til slik den ble levert fra fabrikken. Noen som vet hva koden er? Skulle fungere på alle smarttelefoner ettersom jeg forsto

7635404[/snapback]

 

*#0000# - Viser firmware (software) versjonen på mobilen din, datoen for når denne ble utgitt og hvilken modell du har. For eksempel har N80 koden RM 92.

 

*#06# - Viser mobilens serienummer eller IMEI (International Mobile Equipment Identify).

 

*#2820# (*#BTA0#) - Viser bluetooth adressen til mobilen din.

 

*#62209526# (*#MAC0WLAN) - Viser MAC addressen for mobilen hvis den støtter WLAN.

 

*#7370# (*#RES0#)- Tilbakestiller telefonen til fabrikk innstillinger, altså slik den var når du mottok den. Du blir pgså spurt om en sikkerhetskode, den er som standard 12345. Advarsel: Før du tilbakestiller mobilen husk at alle data i telefonminnet vil bli slettet.

(Tips: Nederst på siden står det hvordan du kan gjøre dette hvis mobilen din ikke vil starte opp.)

 

*#92702689# (*#war0anty#) - Viser mobilens "lifetimer", det vil si total telefontid i minutter.

 

*#7780# (*#rst0*) - Dette er en såkalt "soft-reset" av telefonen. I motsetning til *#7370# vil ikke data som kontakter, kalenderdata osv, bli slettet. Det eneste som blir tilbakestilt er telefonoppsettet, som temaer og profiler. Standard sikkerhetskode er også her 12345.

 

Det finnes også en annen måte å tilbakestille telefonen på (som *#7370#), som også kan brukes hvis telefonen ikke kan starte opp:

 

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*#92702689# (*#war0anty#) - Viser mobilens "lifetimer", det vil si total telefontid i minutter.

 

Viser det hvor mye jeg har ringt ut og inn tilsammen? Eller bare ut lr hva?

 

Å det er vel i timer? Greit nok telefonen min er relativt ny, men har no snakka i mer enn 200 min lissom.

Lenke til kommentar
Den viser ingen av delene som jeg kan se.

Men om du går til Meny --> Mine Egne --> Logg --> Varighet

Så får du vite alt det der.

7644055[/snapback]

 

Den blir jo nullstilt når du resetter telefonen. Hos meg viser den litt over 200.

 

Kommer opp Levetidstidtaker: 0002XX,XX husker ikke helt, ikke telefonen her.

Lenke til kommentar
Har fått et irriterende lite problem med min N80. Når jeg mottar en melding vises det i skjermbeskytteren, men ikke i hovedmenyen. Da må jeg gå inn i innboksen for å se om jeg har mottatt en melding.

 

Noen som har opplevd samme problem?

7648450[/snapback]

 

har akkurat samme problemet, hatt det i 1 mnd. nå ca. ganske irriterende ja..

leverte inn tlf til oppdatering, da virket det heilt til jeg gjenoppretta sikkerhetskopieringa fra minnekortet...

noen som har noen gode idea ?

Lenke til kommentar
Merkelig. Har tenkt å ta meg en tur ned på serviceverksted idag, og få N80IE FW i samme slengen :)

7670024[/snapback]

 

 

var innom serviceverksted i dag, og dei sa dei hadde aldri høyrt om denne oppdateringa, og kor eg hadde fått tak i denne informasjonen. Merkelig synst no eg, var det ikkje nokon av dykk her på forumet som hadde fått mail frå kundeservice til nokia om at det berre var å besøke serviceverksted, så skulle dei oppdatere denne?? Beste serviceverksted i Norge - yeah right!! :p

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg litt her? Får faen meg ikke WLAN til å fungere. For opp "Kan ikke koble til gateway" Har prøvd både på sikret og usikret nettverk :(

7661029[/snapback]

 

Tror jeg har hatt dette problemet tidligere. Fikset det ved å endre WLAN-nettverksmodus fra "Ad-Hoc" til "Infrastruktur".

 

Ikke sikkert det er det som er problemet ditt, dog...

Lenke til kommentar
Merkelig. Har tenkt å ta meg en tur ned på serviceverksted idag, og få N80IE FW i samme slengen :)

7670024[/snapback]

 

 

var innom serviceverksted i dag, og dei sa dei hadde aldri høyrt om denne oppdateringa, og kor eg hadde fått tak i denne informasjonen. Merkelig synst no eg, var det ikkje nokon av dykk her på forumet som hadde fått mail frå kundeservice til nokia om at det berre var å besøke serviceverksted, så skulle dei oppdatere denne?? Beste serviceverksted i Norge - yeah right!! :p

7672377[/snapback]

 

 

Høh? Hvor var du da? Noen som vet hva den sjappa ved Byporten heter? Vil sende dem en mail og spørre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...