Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Vil rett og slett at jeg kan streame dvs spille av .asx/.m3u/.pls filer på telefonen gjennom det trådløse nettet (WLAN) uten hjelp av datamaskin eller noe slikt. Derfor la jeg inn Nokias OpenSource InternetRadio som har mulighet til å streame slike filer, etter det jeg skjønte. Men ingen av de kanalene som ligger inne i programmet virker. Får bare feilmeldinger. Og det ser ikke ut som den vil spille av .pls/m3u eller noen andre filer bortsett fra Real-filer (.ram osv)

7595645[/snapback]

 

 

Jeg får heller ingen av disse kanalene som følgte med til å virke. Jeg har dog editert playlisten, og kanalene jeg har lagt til fungerer flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil rett og slett at jeg kan streame dvs spille av .asx/.m3u/.pls filer på telefonen gjennom det trådløse nettet (WLAN) uten hjelp av datamaskin eller noe slikt. Derfor la jeg inn Nokias OpenSource InternetRadio som har mulighet til å streame slike filer, etter det jeg skjønte. Men ingen av de kanalene som ligger inne i programmet virker. Får bare feilmeldinger. Og det ser ikke ut som den vil spille av .pls/m3u eller noen andre filer bortsett fra Real-filer (.ram osv)

7595645[/snapback]

 

 

Jeg får heller ingen av disse kanalene som følgte med til å virke. Jeg har dog editert playlisten, og kanalene jeg har lagt til fungerer flott.

7596511[/snapback]

 

Gir opp. Har prøvd det nå også, og den vil fremdeles ikke spille av de jeg selv har lagt inn(rett fra shoutcast). Kopierte også over playlisten over på PCen, og den kunne fint spille av halvparten av kanalene...

Lenke til kommentar
Er det berre eg som byrjar å bli gammal, eller er det veldig svak musikklyd i n80?

Har volumet på fullt, brukar koss øyretelefonar, men opplever lyden som ganske puslete. Og adskillig svakare enn i ein gammal og billeg mp3 spelar.

 

Eller finnes det ein metode for å få opp lyden?

7531773[/snapback]

 

Helt riktig.. Det synes jeg også den er, man får ikke så høy lyd ut av den. Det er liksom en ting som har gått igjen på ALLE Nokia telefoner syns jeg. Helt fra den første Nokiaen med radio jeg hadde til denne N80en synes jeg lyden er like lav. At volumet kan settes litt mer opp burde dem vel ha gjort noe med når dem har laget en såpass musikktelefon med så bra lydkvalitet

Lenke til kommentar
Har noen tatt i bruk VOIP på N80??

Jeg kom over denne muligheten for Symbian 3 systemer - men ikke klar for N80 ennå ser det ut til :-((

 

http://www.fring.com/

 

Kanskje blir N80 støttet snart og.....

7436665[/snapback]

 

Eg har fått det til, men det var etter at eg hadde flashet telefonen med nyeste internet edition firmware. Brukte Gizmo project fungerte enormt enkelt og greit.

7439033[/snapback]

Heisann.. Har fått gjort alt klart med Gizmo VoIP nå.. Men så skulle jeg prøve å ringe med det, så skjer det ikke noe.. Kan man bare ringe til fasttelefoner her i Norge? Eller mobil og? Er det helt gratis? Må man skrive 0047 foran nummeret?

7596424[/snapback]

 

Det er ikke gratis å ringe med Gizmo med mindre du ringer til andre som har Gizmo. Her er prisene. Du får 25 US cent når du registrerer ny konto hos Gizmo. Du skriver 0047 foran nummeret, ja.

Endret av eshas
Lenke til kommentar
Er det noen som har flashet N80'en sin til N80 IE her, som kan bekrefte at firmwaren også er på norsk? Altså "EMEA 15.00 Package" som ligger på guiden på AllAboutSymbian.

 

Vil være sikker før jeg gjør noe jeg kan angre på

7599815[/snapback]

Jeg har hvertfall flashet min. Ikke akkuratt derfra men med en EMEA IE FW. Så det skal nok være Norsk ja.. Jeg har det..

Lenke til kommentar

Jeg går i disse dager og lurer på om n80 er noe for meg.

 

Det avgjørende blir nok hvor bra wlan fungerer i praksis. Noen som har noen erfaringer og tanker rundt dette? Jeg bruker ikke penger på wlan hvis det ikke fungerer skikkelig. Kan man for eksempel se web-TV?

 

UnPl er også en funksjon jeg lurer på. Noen som har fått dette til å virke? Hva er best å bruke det til?

 

Takker på forhånd på alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg går i disse dager og lurer på om n80 er noe for meg.

 

Det avgjørende blir nok hvor bra wlan fungerer i praksis. Noen som har noen erfaringer og tanker rundt dette? Jeg bruker ikke penger på wlan hvis det ikke fungerer skikkelig. Kan man for eksempel se web-TV? 

 

UnPl er også en funksjon jeg lurer på. Noen som har fått dette til å virke? Hva er best å bruke det til?

 

Takker på forhånd på alle svar  :thumbup:

7600666[/snapback]

 

Jeg kjøpte N80 for noen dager siden, og jeg er ikke noe annet enn positivt overrasket over telefonen. Vel og merke "er ikke" dette lenger bare en mobiltelefon, men en avansert datamaskin etter min mening. Den har alt fra MP3-spiller, radio, 3,2 MP kamera, lydopptager, WiFi, en sinnsykt god skjerm ++

 

 

UPnP = Universal Plug and Play. Det funker rimelig bra. Jeg la inn et program som heter "Home Media Server". Dette programmet kunne jeg legge til alle sangene, bildene, filmene osv jeg hadde liggende på maskinen og dele det. Etter det kunne jeg bare minimere programmet og slå på delingsfunksjonen på mobilen. Da kunne jeg få liste over alle låtene på maskinen, spille av, bytte sang, styre volum og alt fra telefonen. Jeg kan f.eks ta et bilde, og velge å vise bildet på datamaskinen. Alt skjer via det trådløse nettverket (Wifi). Jeg kan også overføre låter, bilder osv gjennom det trådløse nettverket, enten om jeg kopierer det fra PCen og over til telefonen, eller omvendt. Det går raskt også, jeg brukte vel under 3-5 minutter på å overføre ca 10 helt standard mp3 filer på 3-5mb hver fra PCen til mobilen via WiFi.

 

Til surfing gikk det også bra. Med den skjermen som N80 har, blir sidene, bilder og alt klart og stort. Å bla gjennom sider og laste dem går forholdsvis fort. Du kan også gå fram og tilbake på sidene ved å få små miniatyrbilder f.eks den forrige siden du var på. Enkelt å koble seg opp mot nettet, men jeg har merka at den fort kan dette ut av nettet hvis det ikke er så sterke signaler.

 

Web-TV er vel det eneste jeg ikke har testa ut, jeg vet ikke helt hvor man skal gå eller trykke på for å få til dette. Har ikke hatt noe behov for det

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Jeg går i disse dager og lurer på om n80 er noe for meg.

 

Det avgjørende blir nok hvor bra wlan fungerer i praksis. Noen som har noen erfaringer og tanker rundt dette? Jeg bruker ikke penger på wlan hvis det ikke fungerer skikkelig. Kan man for eksempel se web-TV? 

 

UnPl er også en funksjon jeg lurer på. Noen som har fått dette til å virke? Hva er best å bruke det til?

 

Takker på forhånd på alle svar  :thumbup:

7600666[/snapback]

 

Jeg kjøpte N80 for noen dager siden, og jeg er ikke noe annet enn positivt overrasket over telefonen. Vel og merke "er ikke" dette lenger bare en mobiltelefon, men en avansert datamaskin etter min mening. Den har alt fra MP3-spiller, radio, 3,2 MP kamera, lydopptager, WiFi, en sinnsykt god skjerm ++

 

 

UPnP = Universal Plug and Play. Det funker rimelig bra. Jeg la inn et program som heter "Home Media Server". Dette programmet kunne jeg legge til alle sangene, bildene, filmene osv jeg hadde liggende på maskinen og dele det. Etter det kunne jeg bare minimere programmet og slå på delingsfunksjonen på mobilen. Da kunne jeg få liste over alle låtene på maskinen, spille av, bytte sang, styre volum og alt fra telefonen. Jeg kan f.eks ta et bilde, og velge å vise bildet på datamaskinen. Alt skjer via det trådløse nettverket (Wifi). Jeg kan også overføre låter, bilder osv gjennom det trådløse nettverket, enten om jeg kopierer det fra PCen og over til telefonen, eller omvendt. Det går raskt også, jeg brukte vel under 3-5 minutter på å overføre ca 10 helt standard mp3 filer på 3-5mb hver fra PCen til mobilen via WiFi.

 

Til surfing gikk det også bra. Med den skjermen som N80 har, blir sidene, bilder og alt klart og stort. Å bla gjennom sider og laste dem går forholdsvis fort. Du kan også gå fram og tilbake på sidene ved å få små miniatyrbilder f.eks den forrige siden du var på. Enkelt å koble seg opp mot nettet, men jeg har merka at den fort kan dette ut av nettet hvis det ikke er så sterke signaler.

 

Web-TV er vel det eneste jeg ikke har testa ut, jeg vet ikke helt hvor man skal gå eller trykke på for å få til dette. Har ikke hatt noe behov for det

7601827[/snapback]

Noe i mot å fortelle oss hvilke "Home Media Server" du bruker? Kunne virkelig tenkt meg å få satt dette opp!

Lenke til kommentar

Jeg hørte snakk om det for lenge siden at d skulle komme, men finnes det skype for symbian? Og finnes d for N80, er vel 3rd d må være da.

 

Har sett bilder av en 6680 som kjører skype, men vet ikke om det er tilgjengelig for alle?

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...