Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blondy lurer stadig på nye ting. Denne gangen er de google maps installert på nokia n80 ie. Har installert prgrammet på telefonen, men når jeg laster det får jeg melding om at det krever dataforbindelse. Har valgt at en alltid skal spør under tjenester og internett i menyen. Når jeg går inn på tjenester eller internett kommer jeg meg ikke inn på noen av bokmerkene, men dersom jeg velger egendefinert under tilgangspunkter kommer jeg inn på mitt tråløse nettverk. Men det ønsker jeg ikke dersom jeg er utenfor mitt hjemsted. Ser du diskuterte dette programmet og lurer på om du vet om det er noe jeg mangler på min tlf eller om det er innstillinger som ikke er rett. Hva skal jeg gjøre for å kunne bruke programmet.

9007173[/snapback]

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt? Innstillingene du har lagt til under web og tjenester har ikke noe med innstillingene til Nokia maps. Hvert program har egne innstillinger.

Selv har jeg innstillt alle programmer til å alltid spørre bortsett fra de programmene som jeg bare bruker hjemme, og dermed kan koble til wlan-nettet mitt automatisk.

Kan du prøve å omformulere spørsmålet ditt?

Forøvrig så porterte jeg til Netcom her forleden dag, og da tok plutselig Netcom gprs tilgangspunktet over og satte seg som default i alle aplikasjoner. Fryktelig irriterende :(

9007389[/snapback]

 

 

Blondy svarer: egentlig kan man si at jeg ikke kommer meg på internett uten at jeg er koblet til et trådløs nettverk. Ble det mer forståelig nå?

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli temmelig lei av alle telefonsalg telefoner jeg mottar. Jeg har innstallert Blacklist, men det tar jo hålpøst lang tid å legge inn hvert nummer hver for seg inn i programmet. Og ukjent nummer, har jo disse selskapene nærmest sluttet med...ellers hadde det jo vært greit.

 

Vel, på telefonterror.no kan man laste ned ferdige lister med de numrene som er registrert. Man kan få de i f.eks .csv og .txt format. Er det noen måte jeg kan legge disse formatene inn i telefonlista på telefonen?

Planen min er å opprette en egen gruppe for disse numrene, for så å kopiere alle numrene inn der, og så legge hele gruppa inn i Blacklist...

 

Dette må vel gå an på et vis? :)

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli temmelig lei av alle telefonsalg telefoner jeg mottar. Jeg har innstallert Blacklist, men det tar jo hålpøst lang tid å legge inn hvert nummer hver for seg inn i programmet. Og ukjent nummer, har jo disse selskapene nærmest sluttet med...ellers hadde det jo vært greit.

 

Vel, på telefonterror.no kan man laste ned ferdige lister med de numrene som er registrert. Man kan få de i f.eks .csv og .txt format. Er det noen måte jeg kan legge disse formatene inn i telefonlista på telefonen?

Planen min er å opprette en egen gruppe for disse numrene, for så å kopiere alle numrene inn der, og så legge hele gruppa inn i Blacklist...

 

Dette må vel gå an på et vis? :)

9010495[/snapback]

De listene på telefonterror.no er jo ûberlange. Har en snikende misstanke om at de listene vil kverke hele programmet på telefonen.

Lenke til kommentar

De listene på telefonterror.no er jo ûberlange. Har en snikende misstanke om at de listene vil kverke hele programmet på telefonen.

9010719[/snapback]

 

Ja, du sier noe....men fra Blacklist sin beskrivelse av programmet finner jeg dette:

 

# Real-time incoming number analysis. When you have an incoming call BlackList application instantly detects incoming number and uses unique algorithm (reverted binary tree) to analyse it and determine if the service has to reject it or not. Regardless of how many numbers/contacts it has to analyse it rejects the call if needed in some microseconds, before your phone starts ringing and disturbs you.

 

Så det virker som om man kan ha ganske mange kontakter listet opp...

Lenke til kommentar
Hmm? Ingen som kunne svare meg på om det fantes en måte å få skrudd på telefonen, powerknappen fungerer ikke!

8991410[/snapback]

 

Mulig du kan prøve en hard reset:

 

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder.

 

Ellers kanskje du skal skru opp telefonen, og finne ut om det er noen grunn til at power knapp ikke funker...?

8994967[/snapback]

 

Funker nok ikke med hardreset, fordi PWR knappen fungerer ikke :)

9002504[/snapback]

 

Stemmer det ja, hehe ;)

 

Tror nesten du må skru den opp :hmm:

 

Er du sikker på at det er strøm på den, eller at den tar til seg strøm? Kan være at batteriet eller lading rett og slett er ødelagt?

 

Kanskje det også er mulig med reset hvis man kortslutter to av kontaktpunktene under? Husker det funka fint med gode gamle Commodore 64 :D

9002652[/snapback]

 

Joda, når jeg plugger inn laderen så kommer lysene på også begynner den å lade. Når lysene slukker så har jeg prøvd å trykke på pwr knappen men ingenting skjer, men trykker jeg på noen andre knapper så kommer lysene på igjen, men tlfen er ikke på, bare i "lade modus".

Skal prøve å kortslutte.

Takk for hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar
[....lurer på om du vet om det er noe jeg mangler på min tlf eller om det er innstillinger som ikke er rett. Hva skal jeg gjøre for å kunne bruke programmet.

9007173[/snapback]

Du må sette innstillinger for tilgangspunkter til "alltid spør".

9008421[/snapback]

Jeg har prøvd det og får da tilkobling til server kreves.koble til. velger da ja, og får tilkobling ikke tilgjengelig. ??

Lenke til kommentar

Blondy svarer: egentlig kan man si at jeg ikke kommer meg på internett uten at jeg er koblet til et trådløs nettverk. Ble det mer forståelig nå?

9010428[/snapback]

 

Prøv:

 

Meny - Tjenester - Valg - Innstillinger - Tilgangspunkt - Alltid spør

9010556[/snapback]

 

Jeg har prøvd det og får da tilkobling til server kreves. Velger da ja, og får tilkobling ikke tilgjengelig. Forstå det den som kan.....

Lenke til kommentar

Blondy svarer: egentlig kan man si at jeg ikke kommer meg på internett uten at jeg er koblet til et trådløs nettverk. Ble det mer forståelig nå?

9010428[/snapback]

 

Prøv:

 

Meny - Tjenester - Valg - Innstillinger - Tilgangspunkt - Alltid spør

9010556[/snapback]

 

Jeg har prøvd det og får da tilkobling til server kreves. Velger da ja, og får tilkobling ikke tilgjengelig. Forstå det den som kan.....

9011026[/snapback]

 

:hmm: hos meg får jeg 'leter etter tilgjengelige tilgangspunkter' etter at jeg har trykket ja. Merkelig ja...er det andre steder dette kan stilles inn? Har du rett og slett prøvd å oppgradere firmware, slik at du får en "ny" telefon...evt. tatt en reset av tlf.?

Lenke til kommentar

Blondy svarer: egentlig kan man si at jeg ikke kommer meg på internett uten at jeg er koblet til et trådløs nettverk. Ble det mer forståelig nå?

9010428[/snapback]

 

Prøv:

 

Meny - Tjenester - Valg - Innstillinger - Tilgangspunkt - Alltid spør

9010556[/snapback]

 

Jeg har prøvd det og får da tilkobling til server kreves. Velger da ja, og får tilkobling ikke tilgjengelig. Forstå det den som kan.....

9011026[/snapback]

 

Ja, rare greier. Har firmware v. 5.0710.0.2 så tlf skulle være oppdatert. Har ikke prøvd noe restart. Hva skjer da? blir allt slettet og må jeg legge inn firmvare på nytt. Kan det ha noe med konfiguering som er lastet til tlf. tenker da på mms, wap innstillinger. Det er Kun det jeg har under tilkoblinger- tilkoblingspunkter. Mangler jeg noe her?

 

:hmm: hos meg får jeg 'leter etter tilgjengelige tilgangspunkter' etter at jeg har trykket ja. Merkelig ja...er det andre steder dette kan stilles inn? Har du rett og slett prøvd å oppgradere firmware, slik at du får en "ny" telefon...evt. tatt en reset av tlf.?

9011089[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd det og får da tilkobling til server kreves.koble til. velger da ja, og får tilkobling ikke tilgjengelig. ??

9010994[/snapback]

Har du definert noen andre tilgangspunkter da?

 

Har du for eksempel Netcom kan du laste ned fra deres hjemmeside (gjelder sikkert de fleste leverandører). Da får du alle innstillinger til SMS, MMS, Internett osv. Du må ha disse hvis du ikke bruker WLAN.

Lenke til kommentar
Da er telefonen min smertefritt oppdatert fra v4.0632.0.38 til v5.0719.0.2  :)

 

Og, jeg slapp problemet noen opplever med tastetonen  :yes:

...

8943937[/snapback]

 

Jeg tok visst feil der. Tastelyden er faktisk til stede når man skal taste inn telefonnummer. Man hører en svak lyd hvis man hører godt etter, eller legger øret inntil. Dette må være den nye firmwaren, for kan ikke huske at det var slik tidligere - og samme problemet rapporter andre om :( ...tastelyden er derimot ikke til stede ved meldingskriving.

Lenke til kommentar

heppsann. akkurat fått meg N80n nå. etter at jeg fiksa seneste FW (vet ikke om det er problemet) går det ikke å sende SMS lenger. Jeg kan motta meldinger, men det går ikke å sende.

 

Vet noe hva som er problemet?

 

Noen innstillinger jeg må forandre på eller noe?

 

Håper noen kan svare!

Lenke til kommentar
Shot_at_dawn: Vi trenger litt mer info. Får du noen feilmelding? Blir meldingen bare liggende i utboks? Hva er det egentlig som skjer når du prøver å sende sms?

9035022[/snapback]

 

Sorry. Jeg får feilmelding, står at jeg skal sjekke nettverkstjenester. Men jeg får sendt MMS og ringt ut med mobilen.

(jeg har tele 2 kompis)

Endret av Shot_at_dawn
Lenke til kommentar
Shot_at_dawn: Vi trenger litt mer info. Får du noen feilmelding? Blir meldingen bare liggende i utboks? Hva er det egentlig som skjer når du prøver å sende sms?

9035022[/snapback]

 

Sorry. Jeg får feilmelding, står at jeg skal sjekke nettverkstjenester. Men jeg får sendt MMS og ringt ut med mobilen.

(jeg har tele 2 kompis)

9035732[/snapback]

Prøv å last ned innstillingene fra Tele 2 en gang til.

Lenke til kommentar
Shot_at_dawn: Vi trenger litt mer info. Får du noen feilmelding? Blir meldingen bare liggende i utboks? Hva er det egentlig som skjer når du prøver å sende sms?

9035022[/snapback]

 

Sorry. Jeg får feilmelding, står at jeg skal sjekke nettverkstjenester. Men jeg får sendt MMS og ringt ut med mobilen.

(jeg har tele 2 kompis)

9035732[/snapback]

Prøv å last ned innstillingene fra Tele 2 en gang til.

9036807[/snapback]

 

Jeg gjorde det. men det hjalp ikke. (det er vel uansett bare for MMS og wap/gprs ?

Lenke til kommentar

Shot_at_dawn: To ting jeg kommer på i farten:

 

-Sjekk at du har rett meldingssentral. Meny->Meldinger->Valg->Innstillinger->Tekstmelding->Meldsingssentral (Skal være +46707990076)

 

-Sjekk at du har rett tilkoblingstype. Meny->Meldinger->Valg->Innstillinger->Tekstmelding->Ønsket tilkobling (Skal være GSM/UMTS ikke pakkedata)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...