Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Jeg har nå opplevd 5 ganger at telefonen nekter å gå ut av "slumremodus" på morgenen. Det eneste man kan gjøre er å slå telefonen av og på. Dette skyldes heller ikke nyeste firmware da de første 3 gangene var før jeg oppdatterte.

Uheldigvis har jeg aldri tenkt på å sjekke om den tar imot anrop o.l. i denne tilstanded, for det hadde vært svært uheldig om den ikke gjorde det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei, ser du er aktiv på tråden og lurer på om du kan hjelpe. Har lest at programmet openbit photograher skal være det beste på n80 ie. Lurte på om du har kjennskap til dette og hvor en kan laste det ned. Har lastet ned en gang ,men fikk da beskjed om at det ikke støttet.......

Endret av blondy
Lenke til kommentar
Da er telefonen min smertefritt oppdatert fra v4.0632.0.38 til v5.0719.0.2  :)

 

.......

8943937[/snapback]

 

Jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren.

Jeg tok backup av telefonen, og har nå lagt backupen tilbake. Det viser seg at alt av kontakter og meldinger er borte, selv om content copier rapporterer om at dette bli tatt med :no:

Hadde over 300 numre der, og er nå rimelig forbanna over backup programmet :thumbdown:

 

...vel, jeg fant en gammel backup, så har fått restoret rundt 200 nummer - men savner sårt alle de nye jeg har lagt inn :cry:

 

"¤%&/¤%¤"%#!!!

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket litt nå, og fant et program (Noki v1.3) som klarer å lese backup fila. Det rare er at jeg finner igjen alle numrene i backup fila, så hvorfor klarer da ikke Content Copier å legge de tilbake i telefonen? :hmm: Tenkte jeg skulle klare å lese av de numrene jeg var mest interessert i ved å bruke Noki, men den er kun shareware og viser de 50 første numrene...ergo er jeg like langt :mad:

 

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket litt nå, og fant et program (Noki v1.3) som klarer å lese backup fila. Det rare er at jeg finner igjen alle numrene i backup fila, så hvorfor klarer da ikke Content Copier å legge de tilbake i telefonen?  :hmm:  Tenkte jeg skulle klare å lese av de numrene jeg var mest interessert i ved å bruke Noki, men den er kun shareware og viser de 50 første numrene...ergo er jeg like langt  :mad:

 

Noen som har en løsning?

8948840[/snapback]

Om du hadde valgt å lagre meldinger på minnekortet før oppdateringen, må du velge det igjen på meldingsinstillinger etterpå. Ellers vil den ikke lese meldingene på minnekortet, og det er de ligger hvis de lå der da du tok backup.
Lenke til kommentar
Det viser seg at alt av kontakter og meldinger er borte, selv om content copier rapporterer om at dette bli tatt med  :no:

8948686[/snapback]

Som vanlig er ikke content copier noe å stole på. Dette er et velkjent problem. Jeg løser det med å synkromisere mot Outlook, det fungerer helt glimrende. I tillegg har jeg contacs backup på Shozu.

Lenke til kommentar

Noen som aner hvordan man ser forskjell på om man er i et GPRS- eller EDGE-nett?

 

Når jeg prøver å laste ned Yahoo Go fra "Last ned!" får jeg etter en stund med venting en beskjed som "Feil med element" eller noe lignende. Noen som har vært borti det?

Endret av sindrefj
Lenke til kommentar
Noen ideer på hva jeg kan gjøre for å fikse den? =)

8945241[/snapback]

Det finnes en måte å tilbakestille telefonen på som kan brukes hvis telefonen ikke kan starte opp:

 

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder.

 

 

Prøv dette flere ggr. Du må gjerne holde nede i opptil 10 sek.

 

Hvis ikke dette virker, må du nok levere inn på verksted for å få flashet den. (Er du veeeldig intr og datakyndig, finnes det flashing software du kan prøve selv, men da bør du ha peil)

8946109[/snapback]

 

Prøvd men funker ikke :(

 

Eller tullet du bare? =)

Lenke til kommentar
noen som vet om det er og få lastet ned valuta kurser til n80 eller ett gratis program som fikser det  :)

8942105[/snapback]

Det finnes flere prg som kan dette men jeg vet dessverre ikke om noen som er gratis. Selv bruker jeg World Mate. Finnes mange slike prg.

8943846[/snapback]

 

kom over dette http://www.nokia.no/support/phones/e60/ind...?cat=smartphone

har nå prøvd det på min n80 og det virker fint. virker som om det er gratis også ( enn så lenge :D ) står noe om 3 års gratis oppdatering så det er jo bare og se

Endret av kokk1
Lenke til kommentar
Det viser seg at alt av kontakter og meldinger er borte, selv om content copier rapporterer om at dette bli tatt med  :no:

8948686[/snapback]

Som vanlig er ikke content copier noe å stole på. Dette er et velkjent problem. Jeg løser det med å synkromisere mot Outlook, det fungerer helt glimrende. I tillegg har jeg contacs backup på Shozu.

8950773[/snapback]

 

Skal nok gjøre det annerledes neste gang ja...

 

Jeg løste problemet mitt etterhvert :) Jeg lastet opp backup fila til denne siden her: http://www.tienhuis.nl/nokia-pc-suite-empt...ntact-list-fix/

og fikk tilbake en zip fil med kontaktene mine. Etterpå brukte jeg PC-suite for å overføre de til telefonen min. En stor takk til figuren som har laget dette programmet :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm, hos meg avsluttes samtalene når jeg lukker slideren.

8956672[/snapback]

Hos meg også. Det er da bare når man har handsfree tilkoblet at dette ikke skjer? Og det er jo veldig kjekt, hvis man skal ut av bilen og putter mobilen i lommen.

8956826[/snapback]

Det var rart. Hos meg fortsetter samtalen etter at jeg har lukket den igjen. Jaja si i fra hvis dere kommer på noen innstillinger dere har gjort om på eller noe som kan hjelpe da=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...