Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen evnt laster man ned ny FW med mobilen? Uten pc liksom.... Har en mac her og pc suite funker ikke akkurat på en mac :) Har en pc og, men den har jeg ikke hjemme for tiden

8815371[/snapback]

_Hvis_ ny Fw er tilgjenglig som FOTA (FW over the air) finner du det slik:

meny-> tilkobling->enhetsbehandling->[valg] "se etter oppdateringer".

 

Det er imidlertid ikke sikkert du vil finne noen ny FW her. Hvilken FW har du? Siste er V4.0707.0.7

 

Edit: forresten, hvis du har litt teknisk innsikt så finner du en hack her, som beskriver hvordan du skal få N80 til å fungere med iSync. iSync er som kjent et prg for å synkronisere s60 mot Mac.

 

Se forøvrig denne artikkelen fra Amobil, så kanskje det løser noen problemer angående Mac.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Går det ann å få andre menyvisninger enn "rutenett" og "liste"? Vil gjerne ha sånn som noen andre Nokia'er har, sånn at man trykker på meny knappen også kommer f.eks meldinger opp over hele skjermen, så kommer anrop, så innstillinger osv... Fant bare de to jeg nevnte, går det ann å laste ned en ny meny visning? Noen som vet hvor jeg kan få det?

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Går det ann å få andre menyvisninger enn "rutenett" og "liste"? Vil gjerne ha sånn som noen andre Nokia'er har, sånn at man trykker på meny knappen også kommer f.eks meldinger opp over hele skjermen, så kommer anrop, så innstillinger osv... Fant bare de to jeg nevnte, går det ann å laste ned en ny meny visning? Noen som vet hvor jeg kan få det?

 

Takker for alle svar :thumbup:

8817240[/snapback]

Har ikke hørt om dette, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener.

Lenke til kommentar
Går det ann å få andre menyvisninger enn "rutenett" og "liste"? Vil gjerne ha sånn som noen andre Nokia'er har, sånn at man trykker på meny knappen også kommer f.eks meldinger opp over hele skjermen, så kommer anrop, så innstillinger osv... Fant bare de to jeg nevnte, går det ann å laste ned en ny meny visning? Noen som vet hvor jeg kan få det?

 

Takker for alle svar :thumbup:

8817240[/snapback]

Du tenker på slik det var på eldre nokia telefoner? Er nok desverre ikke mulig det er jeg redd. Hovedårsaken er at s30 3rd ed inneholder så utrolig mye mer. Det hadde vært svært så inneffektivt å bla seg gjennom en haug med menyer slik.

Lenke til kommentar
Går det ann å få andre menyvisninger enn "rutenett" og "liste"? Vil gjerne ha sånn som noen andre Nokia'er har, sånn at man trykker på meny knappen også kommer f.eks meldinger opp over hele skjermen, så kommer anrop, så innstillinger osv... Fant bare de to jeg nevnte, går det ann å laste ned en ny meny visning? Noen som vet hvor jeg kan få det?

 

Takker for alle svar :thumbup:

8817240[/snapback]

Du tenker på slik det var på eldre nokia telefoner? Er nok desverre ikke mulig det er jeg redd. Hovedårsaken er at s30 3rd ed inneholder så utrolig mye mer. Det hadde vært svært så inneffektivt å bla seg gjennom en haug med menyer slik.

8818308[/snapback]

Ok. Men takk for svaret ;)

 

Men hva er forskjellen på N80 og N80ie? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Men hva er forskjellen på N80 og N80ie? Noen som vet det?

8820630[/snapback]

Dette har nok blitt besvart x antall ganger før her på forumet. Men kort fortalt:

 

IE utgaven gjør det lettere for deg å koble deg opp mot internett blant annet med WLAN veiviser. Ellers er det ikke noen store forskjeller. Det er ingen hardware forskjell på telefonene.

 

Til orientering er alle N80 med FW nyere enn

V 4.0623.0.42 (det vil si V 4.0632.0.38 og V 4.0707.0.7) nå IE utgaver, og Nokia har kun en FW til N80 nå.

 

Med andre ord, N80 = N80ie (hvis du har nyere FW)

Lenke til kommentar
Er det litt seint å vurdere å kjøpe denne telefonen nå? Finnes det noen bedre alternativer? Den er jo tross alt ett år gammel.

 

Hvordan er det generelle inntrykket med nyeste firmware? Fungerer alt (batteriet inkludert)?

 

Daniel :)

8824957[/snapback]

Angående batteri så er det dårlig for alle i N-serien (må lade ca hver 2 dag).

 

Ellers så er N80 fortsatt en glimrende telefon, så du har ikke noe (teknisk) å tape på å kjøpe en N80 idag. Trenger du GPS må du velge en annen (N95).

 

Alternativer til N80 kan være N73, E61i, N95, E65 for eksempel. Men uansett så har ikke disse telefonene noen finesser som N80 ikke har, bortsett fra GPS på N95.

 

Du må netsen vurdere hva som er viktigst for deg, med tanke på design, kamera, WLAN, multimediemuligheter osv..

 

Uansett så er N80 et trygt kjøp. (..og nå prøver jeg virkelig å være objektiv her)

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bra anti virus program til N80? Gjerne gratis :p:yes:

 

EDIT: Og hvordan setter man opp telefonen på WLAN? Har akkurat fått den. Noen som kunne hjelpe meg med dette? :thumbup:

 

EDIT 2 :p : Noen som vet om et fjernkontroll program der man kan styre pc'en fra mobilen? Via Blueetooth. Fint om det kunne styre iTunes også ;)

Endret av aXXo
Lenke til kommentar
Noen som vet om noen bra anti virus program til N80? Gjerne gratis :p  :yes:

 

EDIT: Og hvordan setter man opp telefonen på WLAN? Har akkurat fått den. Noen som kunne hjelpe meg med dette? :thumbup:

 

EDIT 2 :p : Noen som vet om et fjernkontroll program der man kan styre pc'en fra mobilen? Via Blueetooth. Fint om det kunne styre iTunes også ;)

8834412[/snapback]

* Såvidt jeg vet finnes det ingen gratis antivirus program til N80. Du kan laste ned F-Secure via download katalogen, men det er ikke gratis å bruke prg.

 

* Den enkleste måten å sette opp WLAN på er ved å bruke WLAN wizard. Hvis du ikke finner denne, kan den lastes ned gratis via download katalogen. Dette prg setter opp tilgangspunkter osv av seg selv når du søker og finner et trådløst nettverk.

 

* Siste pkt er blitt diskutert nettopp her i denne tråden, bla litt tilbake så finner du det. Ellers kan du søke etter Bemused eller SallingClikker (skrivefeil?) for eksempel.

 

Er det tilfeldigvis minijack-grensesnitt for tilkobling av ørepropper? Åssen ørepropper følger med - sånne "standard"-saker, eller sånne med gummi/silikon som tetter øregangen?

Det kommer med en overgang til minijack i pakken slik at du kan bruke de headset'ene du selv ønsker.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Er det tilfeldigvis minijack-grensesnitt for tilkobling av ørepropper? Åssen ørepropper følger med - sånne "standard"-saker, eller sånne med gummi/silikon som tetter øregangen?

Det kommer med en overgang til minijack i pakken slik at du kan bruke de headset'ene du selv ønsker.

8837797[/snapback]

Tror du tar feil der tulling03 er jeg redd. Det fulgte med overgang på N80, men da N80ie kom var det slutt på det. Min N80ie kom uten, og jeg undersøkte litt, og det viste seg at Nokia hadde sluttet å legge ved overgangen etter at de lanserte ie versjonen :(

Lenke til kommentar

pop-port. og det er av typen uten skumgummi (heldigvis), men det er ikke akkurat avanserte greier, så om jeg skulle brukt telefonen til musikk ville jeg lagt ut et par kr ekstra for overgangen. (personlig har bruker jeg nesten aldri telefonen til det, så jeg har ikke sett vitsen). Dessuten er nokias pop-port egentlig ganske dårlig, og man vil oppleve at lyden faller ut og inn om man dunker litt i telefonen eller røsker forsiktig i kabelen.

Lenke til kommentar
Tror du tar feil der tulling03 er jeg redd. Det fulgte med overgang på N80, men da N80ie kom var det slutt på det. Min N80ie kom uten, og jeg undersøkte litt, og det viste seg at Nokia hadde sluttet å legge ved overgangen etter at de lanserte ie versjonen :(

8838169[/snapback]

OK da er jeg glad jeg kjøpte vanlig N80 og flashet den selv...

 

Men til orientering så står det at det følger med et audio adapter (komplett.no), hva er i såfall det?

Lenke til kommentar
OK da er jeg glad jeg kjøpte vanlig N80 og flashet den selv...

 

Men til orientering så står det at det følger med et audio adapter (komplett.no), hva er i såfall det?

8839643[/snapback]

Kan det tenkes at komplett ikke har oppdattert produktdataen sin? På nokias sider står det at innholdet i salgspakken er:

 

Nokia N80, farger: Patina Bronze, Pearl Black

Lader (AC-4)

Batteri (BL-5B)

Stereo-headset (HS-23)

Tilkoblingskabel (CA-53)

128 MB miniSD-minnekort

 

og det stemmer med det jeg fikk før jul i hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...