Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen bra anti virus program til N80? Gjerne gratis :p  :yes:

 

EDIT: Og hvordan setter man opp telefonen på WLAN? Har akkurat fått den. Noen som kunne hjelpe meg med dette? :thumbup:

 

EDIT 2 :p : Noen som vet om et fjernkontroll program der man kan styre pc'en fra mobilen? Via Blueetooth. Fint om det kunne styre iTunes også ;)

8834412[/snapback]

* Såvidt jeg vet finnes det ingen gratis antivirus program til N80. Du kan laste ned F-Secure via download katalogen, men det er ikke gratis å bruke prg.

 

* Den enkleste måten å sette opp WLAN på er ved å bruke WLAN wizard. Hvis du ikke finner denne, kan den lastes ned gratis via download katalogen. Dette prg setter opp tilgangspunkter osv av seg selv når du søker og finner et trådløst nettverk.

 

* Siste pkt er blitt diskutert nettopp her i denne tråden, bla litt tilbake så finner du det. Ellers kan du søke etter Bemused eller SallingClikker (skrivefeil?) for eksempel.

 

Er det tilfeldigvis minijack-grensesnitt for tilkobling av ørepropper? Åssen ørepropper følger med - sånne "standard"-saker, eller sånne med gummi/silikon som tetter øregangen?

Det kommer med en overgang til minijack i pakken slik at du kan bruke de headset'ene du selv ønsker.

8837797[/snapback]

WLAN wizard? Download katalogen? Hvor er den? Har du en link eller? :blush::p

Lenke til kommentar
WLAN wizard? Download katalogen? Hvor er den? Har du en link eller? :blush:  :p

8851838[/snapback]

På din N80(ie)

Meny->internett->Last ned.

8852024[/snapback]

Jeg har ikke Internet Edition da, har ikke noe som heter Internet i menyen min ihvertfall

Lenke til kommentar
WLAN wizard? Download katalogen? Hvor er den? Har du en link eller? :blush:  :p

8851838[/snapback]

På din N80(ie)

Meny->internett->Last ned.

8852024[/snapback]

Jeg har ikke Internet Edition da, har ikke noe som heter Internet i menyen min ihvertfall

8852924[/snapback]

OK. Men katalogen er der likevel, men en ligger enten under "mine egne" eller "verktøy" eller "tilkobling". Husker ikke helt. Hadde en std N80 før og vet at den er der.

Uansett så kan alle WLAN wizard lastes ned fra Nokia sine support sider, og installeres via PC Suite. Her er også flere andre prg tilgjengelig.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
WLAN wizard? Download katalogen? Hvor er den? Har du en link eller? :blush:  :p

8851838[/snapback]

På din N80(ie)

Meny->internett->Last ned.

8852024[/snapback]

Jeg har ikke Internet Edition da, har ikke noe som heter Internet i menyen min ihvertfall

8852924[/snapback]

OK. Men katalogen er der likevel, men en ligger enten under "mine egne" eller "verktøy" eller "tilkobling". Husker ikke helt. Hadde en std N80 før og vet at den er der.

Uansett så kan alle WLAN wizard lastes ned fra Nokia sine support sider, og installeres via PC Suite. Her er også flere andre prg tilgjengelig.

8854073[/snapback]

Ok, takk ;)

Men hvis jeg innstallerer den på mobilen, kan jeg da bare velge hvilket nett jeg vil på, og skrive inn koden som kreves for å komme inn på nettverket, også bare surfe? Er det så lett?

Lenke til kommentar

Jeg bruker web-leseren på mobilen for det meste. Vær klar over at det er stor forskjell på web og wap leseren på mobilen. (Wap leseren heter tjenester).

 

Tja. Det finnes vell fortsatt en god del N80 brukere rundtomkring tror jeg. Men de fleste spørsmål har vel blitt spurt og besvart (opptill flere ganger ofte) allerede.

Lenke til kommentar
Bruker dere den nettleseren som er på mobilen eller bruker dere noe annet?

 

Virker ikke som om det er så veeeldig mange med N80 på forumet her, er vi en ut døende rase? Jeg har hatt min i straks 2mnd, kjempe fornøyd. Hvor lenge har dere hatt deres??

8854387[/snapback]

Jeg bruker den integrerte nettleseren. Prøvde meg på Opera Mini 3 en stund og den virket forsåvidt OK. Men jeg syns S60 nettleseren fungerer bedre, og når man bruker WLAN tenker jeg ikke på datatrafikk uansett.

 

Som Cyclo sa, vi er mange med N80, men de fleste problemer er nok løst tenker jeg. Men det betyr _ikke_ at nybegynnere med telefonen ikke er velkommen med spørsmål...

Lenke til kommentar

Alltid fint med nye brukere av denne fantastiske ;) telefonen ja.

 

Det er vell stort sett bare jeg og tulling03 som henger på forumet her lenger kan det virke som ;-) Og uheldigvis er vi enige om det aller meste, så det blir ikke så mye diskusjon.

 

Når det kommer til bruk av nett, vil jeg anbefale deg å ta en titt på widsets, som er en genial widget klient til telefonen. Er en fin måte å holde seg oppdattert på ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...