Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke prøvd dette med spill på mobilen så jeg er ikke heeelt sikker, skal jeg være ærlig. Batteriet mitt holder 3-4 dager, noe som er bedre enn jeg egentlig forventet etter å ha lest mange skrekk historier på denne siden, folk som måtte lade to ganger om dagen osv. Men bruker de wlan hele tiden kan man kanskje ikke forvente annet ;)

8758110[/snapback]

Selv må jeg lade ca hver 22-24 timer, men da står wlan på konstant pga pushmail. Synes egentlig ikke det er så ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk et svar på meldingen jeg sendte der jeg konfronterte med pris osv.

 

Bytter mobil ofte pga at jeg jobber i en mobilforretning.

 

På grunn av den tilstanden den er i, så syns jeg ikke at den er overpriset. Ingen riper eller slitasjeskader. Ser ut som den er rett fra butikken. (mangler bare den plastfilmen på skjermen.)

 

Legger til at den nå er låst opp, samt at det følger med en kvittering fra Januar 2007. Det vil si at du får med 6mnds garanti fra en mobilforretning her på Hamar. :)

 

Ps. Finner mange gode priser på finn/zett. men da har du risikoen for svindel også..

 

Noen som har noe å si?

Lenke til kommentar

Hei, Jeg får meg snart en N80 ;) Men en ting jeg lurer på, er at når man skyver opp eller igjen telefonen, kommer det da sånn lyd som det kommer på noen telefoner? Sånn morsom liten lyd :p Veit ikke åssen jeg skal forklare det, men de som skjønner det, skjønner det :p Men hvis de ikke er sånn lyd på telefonen, kan man da laste det ned fra et sted?

Lenke til kommentar
Hei, Jeg får meg snart en N80 ;)  Men en ting jeg lurer på, er at når man skyver opp eller igjen telefonen, kommer det da sånn lyd som det kommer på noen telefoner? Sånn morsom liten lyd :p  Veit ikke åssen jeg skal forklare det, men de som skjønner det, skjønner det :p  Men hvis de ikke er sånn lyd på telefonen, kan man da laste det ned fra et sted?

8762268[/snapback]

Du kan gjøre dette med programmet Best keylocker

Det er egentlig et automatisk tastelås program, men man kan stille det inn til å låse automatisk når du lukker slider. Deretter legge inn lyder som skal spilles når man låser/låser opp tastelås. Gjør det selv (og spiller ringeklokka fra Enterprise). Programmet støtter bare wav filer. I tillegg er det litt kjipt for den spiller lydene uansett hvilken modus telefonen er stillt til, til og med på lydløs. Men det funker :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig fått satt meg ned og skrevet et perl script som sender push sms til telefonen min når det skjer endringer på funambol serveren min. Det funker da slik:

Outlook synkroniserer automatisk mot serveren hver 15nde minutt. Mobilen synker jeg manuelt mot serveren når jeg gjør endringer. Scriptet som kjører i bakgrunnen sjekker om det har skjedd endringer hver gang outlook synkroniserer, og dersom det er tilfelle sender den melding til telefonen min som oppdatterer seg automatisk.

Med andre ord vil alltid outlook og telefonen alltid ha synkroniserte kontakter og kalender maksimum 15 minutter etter endring har skjedd. (Gjelder ikke mail da jeg bruker imap idle til det i stedet)

 

Jeg kommer etterhvert til å skrive en guide om hvordan dette kan gjøres i bloggen min i tilfelle noen andre er interessert.

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål om FRING og N80:

 

1. Er det noen av dere som har testet dette/bruker det aktivt?

 

2. Kan man kun bruke Fring (VoIP) til å ringe andre Fring (SKype) brukere gratis, eller er det gratis uansett sålenge jeg finner et WLAN?

 

3. Noen kommentarer generelt om dette?

 

Edit:

Fant dette, og det gir vel meg egentlig svar på spm. 2

 

Yes, fring is intended for WLAN and 3G and I can confirm that it works extremely well over WLAN (I couldn’t test 3G due to phone incompatibility with US 3G networks). And yes, that means free VoIP calls to any Skype/GoogleTalk/fring users (and low cost to other destinations with SkypeOut)!

 

Men hvordan bruker man da VoIP til andre med IPtelefon fra f.eks Telenor, BKK e.l?

8022620[/snapback]

 

Hei!

 

Vil gjerne tilføye en erfaring med spørsmål 2....

 

Jeg har to skype kontoer, en med kredit og en uten. Det som er det pussige er at den uten kredit ringer opp til hustelefoner via WLAN, når jeg er logget på fring med min n95. Dette imotsetning til på laptoppen der det kreves kreditt for å ringe med den samme kontoen.

 

Den kontoen med kredit ringer både til mobil og hustelefon uten problem, da jeg enten er logget på mobilen og laptoppen. Noe som ikke er unaturlig siden jeg har kreddit på den.

 

Jeg synest bare det er litt rart at man kan ringe til hustelefon fra fring (skype out) uten å måtte betale for det, når de egentlig krevers betaling når man er logget inn på en laptopp med skype.

 

Dette forstår jeg rett og slett ikke!!

 

Noen med lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Hvorfor N80 når det er kommet så mange fine nye fra Nokia? Bare lurer. Forresten så trenger du overgang, men det følger med i pakken.

8773289[/snapback]

 

N95 er 2000 kr dyrere med mitt abo, utsolgt over alt. feil på mange av dem, bruker ikke gps og kamera som egentlig er det som er mye av grunnen til prisen i forhold til n80, N80 IE er mer en bra nok for mine behov..

Lenke til kommentar
Heisann jeg har fw v 4,0632,0,38, noen grunn til jeg bør oppdatere det??

8785691[/snapback]

Egentlig ikke. Jeg har ikke merket meg noen ytelseforskjell etter nye FW, men noen sier de har det. Det finnes ikke noen offisiell changelog, men noen sier at minneplematikken blir mindre. Ellers mister f. eks Kodak softwaren (er det noen sombruker den?) i den nyeste FW.

 

Du trenger ikke oppdatere hvis du ikke føler at du må ha siste FW..

Lenke til kommentar
Heisann jeg har fw v 4,0632,0,38, noen grunn til jeg bør oppdatere det??

8785691[/snapback]

Dersom du bruker telefonen for å surfe på nettet bør du oppdattere. Minnehåndteringen har blitt vesentlig forbedret med nyeste firmware. Ellers er det såting som er endret slik som skrifttypen i ventemodus o.l. Her kan du lese litt mer om nyeste firmware.

Lenke til kommentar
Finnes det noe måter å se antall sendte sms og antall minutter ringt ut per måned? Har skaffet meg vyke nå, og skal bruke det så fort gratisminuttene/smsene fra onecall er brukt.

8814147[/snapback]

Du kan buke SMS diary selv om dette ikke er selve intensjonene med programmet. Men du får nå i hvertfall vite det du trenger.

 

Ellers så har du jo logg på N80 også da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...