Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Hva slags kryptering er det du har prøvd med? Jeg hadde mye problemer med wlan og kryptering før jeg oppdatterte firmware på AP.

 

Hva bluetooth angår. Kan det ha noe med avstanden å gjøre? En annen ting. Har du bluetooth og wlan påslått samtidig? Prøv å slå av den ene når du bruker den andre.

Jeg tror nemlig de bruker felles antenne, noe som kan skape masse krøll. F. eks. får man ikke pratet i telefonen via BT handsfree om man prater via ip telefon (samtalen blir fryktelig hakkete).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt. Har du prøvd å passe på at du bare har skrudd på enten bluetooth, eller wlan?

 

En annen ting. 10 cm fra er faktisk kanskje noe for nærme. Jeg har undersøkt en hvor langt unna pc en del av bt utstyret mitt fungerer med et program som måler signalstyrken, og da jeg kom helt nærme hverandre med enhetene, så kom det advarsel om at forbindelsen var dårlig pga for sterkt signal.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Google Maps i stad, men får det bare på tysk. Det skal da finnes på engelsk? Noen som har filen på engelsk eller kan tipse meg om hvordan jeg kan laste det ned på engelsk ved hjelp av wlan.

 

(Eventuelt endre språk til engelsk hvis det er mulig... noen her som har det og som kan tysk? :))

Lenke til kommentar

aulvaer: Eneste måten du får endret språk på google maps til engelsk er å skrifte spåket på telefonen til engelsk (foreløpig i hvertfall).

 

delender: Høres veldig ut som telefonen kanskje må på service. Men det er rart at du finner en. Burde vell vært alle eller ingen.

 

Og problemet med kryptering tviler jeg på skyldes antennen siden du får det til å fungere uten kryptering (men man skal jo aldri si aldri).

Lenke til kommentar
aulvaer: Eneste måten du får endret språk på google maps til engelsk er å skrifte spåket på telefonen til engelsk (foreløpig i hvertfall).

 

8482255[/snapback]

Det funka ja, men må jo ha telefonen på engelsk språk hele tida hvis man vil at Google Maps skal være på engelsk, teit.

 

Nytt problem oppsto da jeg testa dette. I det jeg bytta til engelsk blei wlan-veiviseren borte, var fremdeles borte da jeg skifta til norsk igjen. Av- og reinstallering løste det problemet, men nå vises "tilkoblet via wlan"-symbolet hele tiden, selv når jeg ikke tilkoblet (står i alle fall "ingen aktive tilkoblinger" under Tilkobling - Tilk.beh. - Akt. datatilkobl.). Hvorfor er symbolet med fire små firkanter der da?

Lenke til kommentar

Det er rart. Første delen er tydeligvis en bug i firmware. For jeg opplevde akkurat det samme. Bytta til engelsk og tilbake til norsk og wlan wizard forsvant. Måtte avinstallere og reinstallere. Men det skjedde bare en gang.

Det andre problemet med tilkoblet til wlan ikonet skjedde ikke med meg. Kan det hende at du har skrudd på at den alltid skal søke etter wlan. Da tror jeg nemlig det iconet kommer opp om det er et nettverk tilgjengelig.

 

Edit: Verktøy->Innst.->Tilkobling->Trådløst LAN->Vis tilgjengelighet

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hatt min N80 litt over en uke ennå, ikke prøvd wlan da jeg har hatt litt liten tid til dette, koster det forresten noe å bruke det? El går det under nettverket jeg har hjemme?

Jeg har en N73 ME også, men N80 er raskere i menyene enn N73 og jeg syntes ikke til det normale bruket mitt at batteriet på N73 er noe bedre enn N80, min holdt ca 4 dager føre den så laderen igjen, det syntes jeg er bra...

 

Knall telefon, kan ikke si jeg angrer noen ting

Lenke til kommentar
aulvaer: Eneste måten du får endret språk på google maps til engelsk er å skrifte spåket på telefonen til engelsk (foreløpig i hvertfall).

[

8482430[/snapback]

HÆ?

 

Jeg har Googlemaps på engelsk, og jeg har norsk språk på mobilen. ?

 

Men jeg har ikke siste versjon av Google Maps, kanskje dert er det som er grunnen.

 

Hatt min N80 litt over en uke ennå, ikke prøvd wlan da jeg har hatt litt liten tid til dette, koster det forresten noe å bruke det? El går det under nettverket jeg har hjemme?

det koster ikke noe å bruke WLAN nei.

 

Har nylig fått et stort problem med n80i'en, batteriet blir tomt etter rundt 10 timer i standby modus!?... er batteriet defekt? noen som har opplevd det samme

er du sikker på at ikke BT, og WLAN skanning er på.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
halluen...

Har nylig fått et stort problem med n80i'en, batteriet blir tomt etter rundt 10 timer i standby modus!?... er batteriet defekt? noen som har opplevd det samme?

8484140[/snapback]

Kanskje du har kjørt et pogram som har "hengt seg opp". Om et program henger seg og bruker 100% cpu så tapppes batteriet utrolig raskt.

Ellers, har du kanskje hatt aktivt wlan hele tiden som allerede nevnt.

Lenke til kommentar

Ventemodus er i og for seg ikke et program. Det er ikonet du bruker for å gå tilbake til "standby" (altså skrivebordet) når du veksler mellom program.

 

Om et program har hengt seg opp merker du det som regel siden telefonen blir treigere.

 

Slå avWLAN-skanning i wlan wizard, og slå av denne: Meny->Verktøy->Innstillinger->Trådløst LAN->Vis tilgjengelighet

 

Og hva 10 timer angår, så er jo ikke det så ille om du har brukt telefonen ganske aktivt. Jeg ha klart å tømme den på 3 timer, men det var spesielt tilfelle.

Lenke til kommentar

Wlan wizard ligger på aktiv desktop under kalenderoppføringene.

 

Tviler litt på at det er noe galt med batteriet. N80 er kjent for å være litt rar når det kommer til batterilevetid. Jeg har opplevd 48 timer standby uten noe problemer, men også opplevd 6 timer standby. Begge ytterpunktene var uten at telefonen ble brukt, den var fulladet og ingen programmer kjørte på den.

 

Bare søk litt i tråden her så finner du masse prat om batterilevetid. Selv har jeg kommet til et punkt hvor telefonen alltid ligger på lading så lenge jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Det andre problemet med tilkoblet til wlan ikonet skjedde ikke med meg. Kan det hende at du har skrudd på at den alltid skal søke etter wlan. Da tror jeg nemlig det iconet kommer opp om det er et nettverk tilgjengelig.

 

Edit: Verktøy->Innst.->Tilkobling->Trådløst LAN->Vis tilgjengelighet

8482528[/snapback]

Det kunne hende! ;) Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...