Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er i Canada og har i et canadisk SIM-kort. Når jeg skal ringe for å booke om flybilletten min kommer jeg til en typisk svarer med altfor lang intro. På samme tidspunkt hver gang blir jeg brutt og det står "Ikke svar - Frakoblet" i telefondisplayet. Jeg har ikke noen annen telefon tilgjengelig for øyeblikket, så får ikke testet om det er tlf det er noe galt med. Det samme skjer på to forskjellige nummer til flyselskapet, men på litt forskjellige tidspunkt.

 

Uansett, tenkte kanskje det er en innstilling eller noe på telefonen som gjør at det blir lagt på sånn automatisk... Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

Tulling03 (og de som skal installere): Angående mobile search. Jeg så du sukket deg litt over at det var mye pes å avinstallere search for å få installert nyeste versjon. Det er mye lettere å laste den ned fra denne siden. Da installerer du som en vanlig applikasjon, og du slipper å avinstallere først, den legger seg automatisk over den gamle.

Det var 5 min. av livet spart ;-)

Lenke til kommentar

Forresten så opplevde jeg en ganske alvorlig bug i search applikasjonen. (muligens derfor jeg trodde jeg ikke hadde fått lokalt søk). Da jeg skrev inn en søketekst i feltet så forsvant teksten over begge valgtastene, og jeg fikk ikke brukt tastene. Måtte avslutte programmet via task-list. Og da jeg startet det igjen var hele lokal søk saken sporløst forsvunnet. Prøver nå å installere på ny, og se om den kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Forresten så opplevde jeg en ganske alvorlig bug i search applikasjonen. (muligens derfor jeg trodde jeg ikke hadde fått lokalt søk). Da jeg skrev inn en søketekst i feltet så forsvant teksten over begge valgtastene, og jeg fikk ikke brukt tastene. Måtte avslutte programmet via task-list. Og da jeg startet det igjen var hele lokal søk saken sporløst forsvunnet.

8418812[/snapback]

Rare greier, dette har jeg ikke opplevd.

Lenke til kommentar

Ja det er V 4.0632.0.38 Jeg har på mobilen nå, saver en vekkeklokke på mobilen, litt rart Nokia ikke har dette på avanserte mobiler :)

 

 

 

 

Har ikke den nye oppdateringen da men er dette noe jeg MÅ ha?? Lest noen får litt kluss med mobilen etter å ha lagt det inn...

8413058[/snapback]

Kommer an på hvilken FW du har nå.

Hvis du har V 4.0632.0.38 trenger du egentlig ikke noen oppdatering, da det bare er noen minre endringer.

 

Har du V 4.0623.0.42 eller lavere bør du oppdatere.

 

Firmware versjoner for N80 N80 Fantomet bloggen.

8413630[/snapback]

Lenke til kommentar
Forresten så opplevde jeg en ganske alvorlig bug i search applikasjonen. (muligens derfor jeg trodde jeg ikke hadde fått lokalt søk). Da jeg skrev inn en søketekst i feltet så forsvant teksten over begge valgtastene, og jeg fikk ikke brukt tastene. Måtte avslutte programmet via task-list. Og da jeg startet det igjen var hele lokal søk saken sporløst forsvunnet.

8418812[/snapback]

Rare greier, dette har jeg ikke opplevd.

8419043[/snapback]

Det har skjedd to ganger nå. Hver gang måtte jeg installere search helt på ny. Jeg aner rett og slett ikke hva bugen består av siden det har skjedd helt tilfeldig, og jeg klarer ikke gjenskape problemet.

Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn Y-Browser på mobilen, finner C: --> SYSTEM --> DATA men ikke noe mer etter det. Hm. Noen forslag?

8404826[/snapback]

Hos meg lå ikke "predic" under data mappen, men i system mappen.

8406394[/snapback]

 

Stemmer. Fant den nå. Hvilket program åpnet du fila i? Har prøvd Word, WordPad og Notisblokk.. Men det blir litt rart på en måte.

8411061[/snapback]

 

Prøver igjen jeg :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg er i Canada og har i et canadisk SIM-kort. Når jeg skal ringe for å booke om flybilletten min kommer jeg til en typisk svarer med altfor lang intro. På samme tidspunkt hver gang blir jeg brutt og det står "Ikke svar - Frakoblet" i telefondisplayet. Jeg har ikke noen annen telefon tilgjengelig for øyeblikket, så får ikke testet om det er tlf det er noe galt med. Det samme skjer på to forskjellige nummer til flyselskapet, men på litt forskjellige tidspunkt.

 

Uansett, tenkte kanskje det er en innstilling eller noe på telefonen som gjør at det blir lagt på sånn automatisk... Noen som vet noe om det?

8417359[/snapback]

Jeg fikk ringt fra en vanlig telefon uten problemer, så må være noe med at N80'n ikke skjønner at de har tatt den i andre enden... noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg har 3 spørsmål:

 

1. Er det noen som vet om man kan få SMS lest opp med tale på N80?

 

2. Jeg vet at vi kan talestyre telefonen, og på den måten åpne kalender, profiler, kamera, SMS etc.. Men noen programmer er ikke tilgjengelige. For eksempel kan man ikke starte egeninstallerte prg (som for eksempel Gmail app, ) ved talestyring. I hvertfall får jeg det ikke til. Noen som har en løsning, eller vet om det går an?

 

3. Er det noen som vet hva symbolet markert i bildet under betyr?

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Ja den var ikke gratis. , men den var ikke dyr. Hvordan gjør man det om man vil kjøpe den og legge inn på mobilen?

Du følger bare instruksjonene på skjermen, fyller inn nødvendig data og laster ned programmet. Filen overfører du deretter til mobilen via PC-Suite.

 

Det anbefales å laste ned en prøveutgave først. Klikk på "Try it!".

Lenke til kommentar
Jeg har 3 spørsmål:

 

1. Er det noen som vet om man kan få SMS lest opp med tale på N80?

 

2. Jeg vet at vi kan talestyre telefonen, og på den måten åpne kalender, profiler, kamera, SMS etc.. Men noen programmer er ikke tilgjengelige. For eksempel kan man ikke starte egeninstallerte prg (som for eksempel Gmail app, ) ved talestyring. I hvertfall får jeg det ikke til. Noen som har en løsning, eller vet om det går an?

 

3. Er det noen som vet hva symbolet markert i bildet under betyr?

8426271[/snapback]

 

1. Jeg vet jeg har sett 3dje parts programvare for dette på N80. Men den støttet jo selvfølgelig bare engelsk, og da er du vel ikke interessert?

 

2. Sånn har det vært på alle symbian telefonene jeg har hatt. Og det irriterer meg grenseløst. Har aldri klart å få det til på noen av dem.

 

3. Jeg er ikke sikker, men jeg vil tippe at det betyr at du spiller av en drm beskyttet fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...