Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som om det er flere rundt om i verden som lurer på dette. Og det burde absolutt vært et program som var designet for dette.

Jeg har kikket litt rundt, og fant dette på en side:

---

if you use an app such as Y!-Browser and look in C:\system\Data\Predic you should find the file containing your custom words you have added to the dictionary (on my phone the file was named "101F8615_F.dat")

 

!Make a copy of this file to another location (i.e to memory card) before you start playing about with this file!

 

You could try editing the file on your PC to remove the words you dont want, although i dont know if this would work or not as there seem to be random characters in the file

---

 

Jeg har innstallert Y!-Browser og funnet denne filen, samt kopiert den over på minnekort.

Etterpå åpnet jeg fila i Notepad på pc'en, men det viste seg at den kun inneholder ord som jeg selv har lagt i ordboka, og ikke de som opprinnelig ligger der...det virker ihvertfall sånn.

Så konklusjonen må være at dette ser ut til å funke hvis du vil endre/slette ord som du har lagt i ordboka, og som ikke skulle vært der jeg har ikke testet det så langt, dog).

 

Egentlig merkelig hvis det ikke finnes et program som kan fikse_hele_ordboka  :hmm:  ...det er ihvertfall en ting jeg har savnet på alle mine telefoner.

7169548[/snapback]

 

Jeg har lagt inn Y-Browser på mobilen, finner C: --> SYSTEM --> DATA men ikke noe mer etter det. Hm. Noen forslag?

Lenke til kommentar
En annen ting, jeg får ikke lastet ned pc suite fra nettet jeg har Windows Vista er det derfor? får beskjed om det er ett operativsystem som ikke støttes

 

Har en mac også, noen som vet om denne støtter det?

8404364[/snapback]

Hei

Kan nok være det,flere programmer som ikke vil fungere sammen med Vista ennå

8404421[/snapback]

 

Siste PC suite skal støtte vista.

 

Beklager ser at det er flere som har svart på dette allerede...

Endret av margido
Lenke til kommentar

2 ting;

- Det er ikke mulig å få webbrowseren til å legge tempfilene sine på minnekortet? Evt. andre løsninger for å sikre muligheten til å surfe på et par vg-artikkler uten å måtte starte browsern på nytt hele tiden.

 

- Er litt plaget med at programmer lukker seg av seg selv, antar det er lite minne som også her er plager.. Noen forslag?

Lenke til kommentar
2 ting;

- Det er ikke mulig å få webbrowseren til å legge tempfilene sine på minnekortet? Evt. andre løsninger for å sikre muligheten til å surfe på et par vg-artikkler uten å måtte starte browsern på nytt hele tiden.

 

- Er litt plaget med at programmer lukker seg av seg selv, antar det er lite minne som også her er plager.. Noen forslag?

8406405[/snapback]

Har du siste FW?

Lenke til kommentar

Problemet er jo ikke at temp filene tar for stor plass, men at rendring prosessen bruker opp minnet. Nokias browser er bassert på KHTML og Konqueror og har derfor ikke innebygd out of memory protection slik som andre f. eks. opera har. Siste fw har fikset dette til en viss grad (jeg får nå åpnet vg uten problemer), men browseren er fortsatt ikke out of memory safe (og vil nok aldri bli det heller)

 

Det at andre programmer lukker seg av seg selv kan jo ha noe med minnet å gjøre (har du mange programmer som starter automatisk?), men jeg har aldri hatt problemer med dette. Det kan jo også være feil med selve programmene, eller så kan det også være at ram på telefonen er skadet. Mange ting dette kan være er jeg redd.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd autolockén? El er det andre og, som eks setter tastelås på når man skyver igjen dekslet

8407094[/snapback]

Autolock fungerer ypperlig. Di kan konfigurerer hvor mange sekunder det skal ta før mobilen låses. Er usikekr på om den setter tastelås på automatisk når du lukker slideren. Det kommer jo opp ? om det da, men jeg antar du vil ha vekk dette mellomleddet.

Lenke til kommentar
Hvordan få avansert E-series lokal søk på din N80. Få muligheten til å søke gjennom meldinger, e-post, kalender, kontakter, to-dos, notater og filer på samme måte som på en E-series telefon på din N80. (Skal fungere på alle 3rd edition telefoner). Jeg vet dette er nevnt før i forbifarten her på forumet, men dette er jo omtrent den viktigte programvaren man kan installere på telefonen sin.
Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn Y-Browser på mobilen, finner C: --> SYSTEM --> DATA men ikke noe mer etter det. Hm. Noen forslag?

8404826[/snapback]

Hos meg lå ikke "predic" under data mappen, men i system mappen.

8406394[/snapback]

 

Stemmer. Fant den nå. Hvilket program åpnet du fila i? Har prøvd Word, WordPad og Notisblokk.. Men det blir litt rart på en måte.

Lenke til kommentar
Hvordan få avansert E-series lokal søk på din N80. Få muligheten til å søke gjennom meldinger, e-post, kalender, kontakter, to-dos, notater og filer på samme måte som på en E-series telefon på din N80. (Skal fungere på alle 3rd edition telefoner). Jeg vet dette er nevnt før i forbifarten her på forumet, men dette er jo omtrent den viktigte programvaren man kan installere på telefonen sin.

8409933[/snapback]

Dette kan man også med nyeste versjonen av Nokia Mobile Search, i tillegg til søk på gule sider, Yahoo, Windows Live etc.....

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Hatt min N80 en dag nå, virker som en knall mobil da syntes jeg, gleder meg til å bli mer kjent med den ihvertfall. Litt slark i slideren men det må nesten være der skal den fungere tror jeg, bare den ikke blir veldig mye værre så er det ok for min del.. Har ikke den nye oppdateringen da men er dette noe jeg MÅ ha?? Lest noen får litt kluss med mobilen etter å ha lagt det inn...

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Har ikke den nye oppdateringen da men er dette noe jeg MÅ ha?? Lest noen får litt kluss med mobilen etter å ha lagt det inn...

8413058[/snapback]

Kommer an på hvilken FW du har nå.

Hvis du har V 4.0632.0.38 trenger du egentlig ikke noen oppdatering, da det bare er noen minre endringer.

 

Har du V 4.0623.0.42 eller lavere bør du oppdatere.

 

Firmware versjoner for N80 N80 Fantomet bloggen.

Lenke til kommentar
Hvordan få avansert E-series lokal søk på din N80. Få muligheten til å søke gjennom meldinger, e-post, kalender, kontakter, to-dos, notater og filer på samme måte som på en E-series telefon på din N80. (Skal fungere på alle 3rd edition telefoner). Jeg vet dette er nevnt før i forbifarten her på forumet, men dette er jo omtrent den viktigte programvaren man kan installere på telefonen sin.

8409933[/snapback]

Dette kan man også med nyeste versjonen av Nokia Mobile Search, i tillegg til søk på gule sider, Yahoo, Windows Live etc.....

8411174[/snapback]

Hvor da? Jeg finner det ikke hos meg i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...