Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.

Merkelig. Jeg syns faktisk batterielvetiden er blitt forverret med ny firmware. Skal teste ytterligere.

8336765[/snapback]

Angående batterilevetiden, så skulle dette bli bedre med ny FW så det var rart...?

8337024[/snapback]

Har nå testet batterilevetiden over et par dager, og må innrømme jeg er forvirret. Vet ærlig talt ikke om den lever lengre, kortere eller ikke (mulig konklusjonen blir at den er ganske lik).

Men grunnen til at jeg postet så raskt at batterilevetiden var blitt værre tror jeg er følgende: Det kan virke som om de har endret funksjonen som regner ut gjenstående tid. Før viste batteriet fortsatt fullt etter ca et døgn, for deretter å gå nedover. Nå viser den bare fullt i ca et halvt døgn, og virker deretter som om den går nedover saktere.

 

Blir nok et rush av N80`er for salg i tiden fremover mot levering av N95, så det er bare til å få de unna....  :yes:

8353701[/snapback]

Det kan sikkert stemme det kanskje. Men jeg skal personlig _ikke_ bytte til N95 med det første. Den er sikkert full av feil i starten. Og jeg må ærlig innrømme at jeg har totalt forelsket meg i min N80. Jeg har bare et ønske, nemlig at den ikke hadde kamera, og at plassen som kameraet tar opp heller ble brukt til å gjøre den litt tynnere.

Det eneste som frister med N95 er integrert GPS, men jeg har jo en bluetooth gps, så det holder for meg. (bortsett fra at jeg i helgen klarte å herpe billaderen, så nå må jeg prøve å få tak i en ny)

Dessuten tror jeg at N95 vil skuffe meg. En av årsakene til at jeg er blitt så glad i N80 er nettopp den ekstreme oppløsningen (352 x 416) mens N95 har bare lusne (240 x 320), og for min del vil det være et stort skritt bakover.

Uff. Litt offtopic kanskje. Men det er "my two cents".

 

Oppsummering:

N80 :love::love::love:

N95 :hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Hei, der ute. Er det noen som kan hjelpe meg med oppgradering av min nye N80. Har version 4.0623.0.42 nå og lenger kommer jeg ikke. Når jeg laster ned siste versin over Nokias side får jeg bare den samme versionen som jeg allerede har. Når jeg søker etter ny firmware på selve tlf får jeg beskjed om at det ikke er noe nye progravare tilgjengelig. Er det noen som har gode tips. Har det noe å si at tlf er operatørlåst hos tele2.

Lenke til kommentar

Nyeste versjon er 4.0707.0.7 og den skal være både for ie og vanlig. Jeg har installert den på ie.

Jeg installerte fra denne hos europe.nokia.com (du får norsk versjon automatisk). Prøv å se om det funker for deg og meld tilbake.

 

Edit: fikset fucked up bbcode

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Nyeste versjon er 4.0707.0.7 og den skal være både for ie og vanlig. Jeg har installert den på ie.

Jeg installerte fra denne hos europe.nokia.com (du får norsk versjon automatisk). Prøv å se om det funker for deg og meld tilbake.

 

Edit: fikset fucked up bbcode

8361093[/snapback]

 

 

takk, for raskt svar. Forstår jeg deg rett at jeg ikke skal velge den norske versionen når jeg får valg av land opp

Lenke til kommentar

Det valget for språk har ikke noe å gjøre med hvilket språk det er på telefonen din. Du skal velge samme språk som din windows har. Om du har norsk windows velger du norsk, om du har engelsk velger du engelsk.

Programmet finner automatisk ut hvilket språk telefonen din har ut fra den product code tingen du skal skrive inn.

Lenke til kommentar
Det valget for språk har ikke noe å gjøre med hvilket språk det er på telefonen din. Du skal velge samme språk som din windows har. Om du har norsk windows velger du norsk, om du har engelsk velger du engelsk.

Programmet finner automatisk ut hvilket språk telefonen din har ut fra den product code tingen du skal skrive inn.

8361182[/snapback]

 

Nå spør jeg dumt ,men du vet oss damer. Hvilken produktkode ting? tror ikke jeg har skrevet inn noe kode tidligere.

Lenke til kommentar
Det valget for språk har ikke noe å gjøre med hvilket språk det er på telefonen din. Du skal velge samme språk som din windows har. Om du har norsk windows velger du norsk, om du har engelsk velger du engelsk.

Programmet finner automatisk ut hvilket språk telefonen din har ut fra den product code tingen du skal skrive inn.

8361182[/snapback]

 

Nå spør jeg dumt ,men du vet oss damer. Hvilken produktkode ting? tror ikke jeg har skrevet inn noe kode tidligere.

8361274[/snapback]

 

Prøvde å gjøre slikd du sa, men akk nei, fikk bare samme version som jeg har i fra før. Irriterende som f....

Lenke til kommentar

Siden jeg linket til guider deg trinn for trinn gjennom å installere nsu og oppdattere firmware. Trinn 1 er å skrive inn product code for telefonen for å sjekke om det er kommet ny firmware til den. Klikk på linken i den tidligere posten min, så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Det er ikke meninga at du skal kunne oppgradere den fra Nokias side. Finnes uoffsielle metoder...

8361070[/snapback]

Det er feil. Nyeste vanlig n80 firmware gir ie funksjonalitet.... og nyeste firmware skal faktisk være for både vanlig og ie

8361115[/snapback]

aha beklager. Da jeg oppgraderte sist så måtte jeg stresse med Phoenix osv.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...