Gå til innhold

Musklene mine "pulserer" av seg selv :S


Anbefalte innlegg

Inn i mellom er det sånn at muskler på kroppen min, som jeg vanligvis, så vidt jeg vet, aldri bruker, starter å pulsere. De liksom dunker ut og inn, akkurat som hjerte, uten at jeg verken klarer, eller prøver å bevege på de. Det er som oftest i armene det skjer, og akkurat nå har jeg det "bak" armhulen, på siden av kroppen. Det gjør ikke vondt, men føles bare litt rart. :hmm: En kamerat påstår det hender han og, kan det ha noe å gjøre med at jeg for litt siden startet med styrketrening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leamus, eller fascikulasjoner, er kortvarige, rytmiske sammentrekninger av en muskel. Vanligst oppstår dette i små muskler i ansiktet, særlig rundt øyet, men kan oppstå i alle musklene i kroppen. Sammentrekningene kan vare i flere timer av gangen, og er synlig utenpå huden.

 

Leamus er vanlig, og er ikke skadelig eller symptomatisk for noe skadelig i seg selv. I små muskler kan det skyldes en ubalanse mellom væske og mineraler, og inntak av magnesium, kalk eller kalsium kan motvirke langvarig leamus. I større muskler kan leamus oppstå etter uvant eller intensiv trening.

Lenke til kommentar
En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ...

6121792[/snapback]

Nei, det er et såkalt svamplegeme. Det fylles kun med blod når en får ereksjon - det er ingen muskler i arbeid.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ...

6121792[/snapback]

Nei, det er et såkalt svamplegeme. Det fylles kun med blod når en får ereksjon - det er ingen muskler i arbeid.

6121874[/snapback]

Hva med tungen da?

Lenke til kommentar

ZiroN, du har fått svar på det allerede :)

Vil bar tilføye dette:

I større muskler kan leamus oppstå etter uvant eller intensiv trening.

Dette er såkalt krampe også. I opptreningsperioder er dette vanlig da du utsetter kroppen for aktivitet med høy intensitet etter at kroppen har hatt en forholdsvis lang pause. Har skjedd om nettene noen ganger i leggmuskelaturen. Det gjør vondt, og da er det bare å stå opp for å strekke ut! Kan si dette er værre enn å få en kald bøtte over hodet mens man sover, man står opp fort i alle fall :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ...

6121792[/snapback]

Jaha, du er en blåhval, ja? Det er vel det eneste pattedyret som har muskler i penis, men til gjengjeld er det ganske mange hundre kilo som løftes.

 

Tungen er vel en muskel

6123676[/snapback]

To muskler, for å være nøyaktig. Det er derfor det er trygt å "splitte" tunga, slik man kan gjøre hos en piercer.

Lenke til kommentar
En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ...

6121792[/snapback]

Jaha, du er en blåhval, ja? Det er vel det eneste pattedyret som har muskler i penis, men til gjengjeld er det ganske mange hundre kilo som løftes.

 

Hadde du fulgt med hadde du sett at jeg innrømte min feil litt lenger oppe :p

Men for all del, jeg legger meg flat. Jeg blandet pikk og tunge :p Jeg gjør ofte det skjønner du...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...