Gå til innhold

Musklene mine "pulserer" av seg selv :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inn i mellom er det sånn at muskler på kroppen min, som jeg vanligvis, så vidt jeg vet, aldri bruker, starter å pulsere. De liksom dunker ut og inn, akkurat som hjerte, uten at jeg verken klarer, eller prøver å bevege på de. Det er som oftest i armene det skjer, og akkurat nå har jeg det "bak" armhulen, på siden av kroppen. Det gjør ikke vondt, men føles bare litt rart. :hmm: En kamerat påstår det hender han og, kan det ha noe å gjøre med at jeg for litt siden startet med styrketrening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg får leamus sikker 2-3 ganger i uka, så det er ikke uvanlig.

EDIT: Solberg, det skal gå an i teorien.

Endret av Rune_F
Skrevet
Leamus, eller fascikulasjoner, er kortvarige, rytmiske sammentrekninger av en muskel. Vanligst oppstår dette i små muskler i ansiktet, særlig rundt øyet, men kan oppstå i alle musklene i kroppen. Sammentrekningene kan vare i flere timer av gangen, og er synlig utenpå huden.

Leamus er vanlig, og er ikke skadelig eller symptomatisk for noe skadelig i seg selv. I små muskler kan det skyldes en ubalanse mellom væske og mineraler, og inntak av magnesium, kalk eller kalsium kan motvirke langvarig leamus. I større muskler kan leamus oppstå etter uvant eller intensiv trening.

Skrevet (endret)
En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ...

6121792[/snapback]

Nei, det er et såkalt svamplegeme. Det fylles kun med blod når en får ereksjon - det er ingen muskler i arbeid.

Endret av aadnk
Skrevet
En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ...

6121792[/snapback]

Nei, det er et såkalt svamplegeme. Det fylles kun med blod når en får ereksjon - det er ingen muskler i arbeid.

6121874[/snapback]

Hva med tungen da?

Skrevet

Noen som vet om koffein eller taurin kan ha noen innvirkning? Det virker som om jeg får det oftere etter jeg har drukket red bull

Skrevet
Hva med tungen da?

Tungen er vel en muskel, den mest fleksible muskelen vi har. Også den som er vanskligst å kontrollere. Om man kan få leamus i tungen vet jeg ikke, men det går an å få krampe i tungen ihvertfall, snakker om erfaring.

Skrevet

Prøv å strekk den ut og hold den dønn i ro, tviler på at du klarer det.

Så kan du prøve med armen. :)

Tungen har ikke noe bein, så dermed er det vanskelig å holde den i ro.

Var kanskje litt klumsete forklart det der.

Skrevet (endret)

ZiroN, du har fått svar på det allerede :)

Vil bar tilføye dette:

I større muskler kan leamus oppstå etter uvant eller intensiv trening.

Dette er såkalt krampe også. I opptreningsperioder er dette vanlig da du utsetter kroppen for aktivitet med høy intensitet etter at kroppen har hatt en forholdsvis lang pause. Har skjedd om nettene noen ganger i leggmuskelaturen. Det gjør vondt, og da er det bare å stå opp for å strekke ut! Kan si dette er værre enn å få en kald bøtte over hodet mens man sover, man står opp fort i alle fall :)

Endret av onyX
Skrevet

Jeg fikk leamus i biceps ganske ofte etter at jeg begynte å trene relativt aktivt styrketrening. Føltes helt sykt rart. Ble nesten litt nervøs første gangen. :p

Skrevet

6121792[/snapback]

Jaha, du er en blåhval, ja? Det er vel det eneste pattedyret som har muskler i penis, men til gjengjeld er det ganske mange hundre kilo som løftes.

Tungen er vel en muskel

6123676[/snapback]

To muskler, for å være nøyaktig. Det er derfor det er trygt å "splitte" tunga, slik man kan gjøre hos en piercer.

Skrevet

6121792[/snapback]

Jaha, du er en blåhval, ja? Det er vel det eneste pattedyret som har muskler i penis, men til gjengjeld er det ganske mange hundre kilo som løftes.

Hadde du fulgt med hadde du sett at jeg innrømte min feil litt lenger oppe :p

Men for all del, jeg legger meg flat. Jeg blandet pikk og tunge :p Jeg gjør ofte det skjønner du...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...