Gå til innhold

Telio lanserer mobilabonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 grove feil i artikkelen:

 

1. AvtaleGiro betyr IKKE at regningen kommer rett i nettbanken. Det er e-Faktura som sender regningen rett i nettbanken. AvtaleGiro innebærer derimot at regningen blir trukket automatisk fra din bankkonto, uavhengig om man benytter nettbank eller ikke. E-faktura, derimot, trekkes ikke automatisk men må bekreftes av brukeren - i nettbank.

 

2. "På andre plass finner vi Hello..." Dette stemmer da ikke!? Når jeg klikker inn på www.telepriser.no ligger operatørene i følgende rekkefølge:

 

1. Telio

2. Noextras

3. One Call

4. Hello

 

Det er altså to andre operatører mellom Telio og Hello, så hvorfor i all verden tar artikkelforfatteren frem Hello?! Ellers, når det gjelder "gratis tilgang til GPRS/EDGE/UMTS" så er dette faktisk et poeng. Noextras tar nemlig betalt for å gjøre disse tjenestene tilgjengelig. Det gjør derimot ikke One Call eller Hello.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

1 tredje feil er at de IKKE fikk på pukkelen av forbrukerrådet - de fikk av forbrukerombudet.

 

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11011111&subid=0

 

Forbrukerrådet er et meklende og veiledende organ for krangler rundt forbrukerkjøpslov og lignende.

 

Forbrukerombudet er et utøvende organ som tar seg av saker rundt markedsføringsloven.

 

Da den vanlige bruker av amobil.no ikke helt veit forskjellen på disse to, bidrar dere her litt til å gjøre forvirringen enda større :).

Lenke til kommentar
2 grove feil i artikkelen:

 

1. AvtaleGiro betyr IKKE at regningen kommer rett i nettbanken. Det er e-Faktura som sender regningen rett i nettbanken. AvtaleGiro innebærer derimot at regningen blir trukket automatisk fra din bankkonto, uavhengig om man benytter nettbank eller ikke. E-faktura, derimot, trekkes ikke automatisk men må bekreftes av brukeren - i nettbank.

 

2. "På andre plass finner vi Hello..." Dette stemmer da ikke!? Når jeg klikker inn på www.telepriser.no ligger operatørene i følgende rekkefølge:

 

1. Telio

2. Noextras

3. One Call

4. Hello

 

Det er altså to andre operatører mellom Telio og Hello, så hvorfor i all verden tar artikkelforfatteren frem Hello?! Ellers, når det gjelder "gratis tilgang til GPRS/EDGE/UMTS" så er dette faktisk et poeng. Noextras tar nemlig betalt for å gjøre disse tjenestene tilgjengelig. Det gjør derimot ikke One Call eller Hello.

 

-snubbel

6120998[/snapback]

 

1. Det har du rett i, har nå rettet opp dette.

2. Artikkelen sammenlikner Telios abonnement med nr. 2 på listen over forhåndsbetalte abonnement. Har nå spesifisert dette.

Lenke til kommentar

"Hos Hello får du ingen samtaleminutter med nedsatte kostnader. Operatøren krever 69 øre i startavgift, og 55 øre per minutt, og er dermed en av landets billigste operatører når det gjelder minuttpriser. Hvis du snakker mer enn 30 minutter i måneden, er altså Hello langt billigere enn Telio."

 

Dette er vel heller strengt tatt ikke riktig? Om en gjennomsnittlig samtale varer 3 minutter, så koster 30 minutter (10 samtaler) 5.9 kroner hos telio, og 23.4 kroner hos telio. En differanse på 17.5 kroner, om man regner med at alle samtalene dine varer 3 minutter i gjennomsnitt (mine varer kortere, og da kommer Hello enda dårligere ut), så er hver samtal 92 øre billigere ((80-55)*3-10(dyrere oppstart)).

 

Mao må du ha mer enn 19 nye 3 minutter-samtaler før hello blir billigere. Eller 57 minutter til. Dermed må man snakke nesten En og en halv time i måneden før Hello i det hele tatt blir billigere, og enda litt til før det blir "langt billigere".

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette er ren svindel! "Gratis" GPRS, bare 10 kr per MB! Vel, nå vet jeg iallefall om en operaatør som er helt useriøs. Kunne aldri tenkt meg å bestille noe som helst av dem.

 

De burde skamme seg! :angry:

6122073[/snapback]

Hvor påstår egentlig Telio at det er gratis gprs?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...