Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Har et par spørsmål ang Wii. De sier man kan last ned gamle NES,SNES og Sega spill på den 1. Kommer dette til og koste noe ? ( eventuelt koste og gå på nett med den ) 2. Hva slags harddisk eller lignene har Wii ? Game Cube er kompatibel også 1. Må man benytte gamecube kontrollene ? eller kan man bruke en av de to forskjellige Wii kontrollene ? På fårhånd takk for alle svar
fUuGeL Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Mener å ha lest at en må bruke GameCube kontroller for å spille GC spill ja..
Excelsion Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 (endret) Det vil koste penger å laste ned spill ja. En bitte liten sum. Det koster ingenting å være på nett med den/spille spill. Wii har innebygget flashminne. Endret 15. mai 2006 av Excelsion
Mith Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Mener å ha lest at en må bruke GameCube kontroller for å spille GC spill ja.. Oppe på toppen av selve konsolen er det en luke der du kan plugge inn gc kontrollen. Om det blir nødvendig å bruke den vet jeg ikke, men det er i hvertfall støtte for det. Symbolske summer for gammle spill blir det nok ja. Så lenge jeg kan velge å vrake bryr det meg null om jeg må ut med et par dollar.
Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Det vil koste penger å laste ned spill ja.En bitte liten sum. Det koster ingenting å være på nett med den/spille spill. Wii har innebygget flashminne. 6106604[/snapback] Er det denne SD brikken ? , så man kan bytte brikker etter hva som er på den osv?
Zeph Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Er det kome noko uttalelse om omfanget av gamle spel som blir tilgjengeleg for Wii? Vil det være mogleg å legge spela du har lasta ned over på ein PC eller liknande dersom det blir for liten plass eller har du ein konto som med Steam der du har dei tilgjengeleg heile tida?
Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Nintendo sier at man skal kunne laste ned NES , SNES , Sega og Nintendo 64 spill via Wii sin egen Internett ( Nettleser = Opera ) Game Cube spill kan man spille på denne. For og si det sån den er 100% bakover kompatibel. Wii har tråløst nettverk så antar at den kan kobles opp på nettverk , ellers så kan man sikkert laste over filene som du sa til Wii konsollen via SD minne brikken ( denne må man sikkert kjøpe utenom , men ikke spesielt dyr ) Håper det hjalp
Excelsion Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det vil koste penger å laste ned spill ja.En bitte liten sum. Det koster ingenting å være på nett med den/spille spill. Wii har innebygget flashminne. 6106604[/snapback] Er det denne SD brikken ? , så man kan bytte brikker etter hva som er på den osv? 6106949[/snapback] Nei, man kan ikke bytte den brikken.
Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Hvor stor er denne SD brikken da? 6107166[/snapback] SD brikken kan man vel bytte siden det er en port til den , men jeg tror det er internt flash-minne med 512mb. SD brikker får man fra 8-32-64-128-256-512-1024-2048-4096mb variasjoner.
rulleguru Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ifølge Wikipedia har den innebygget 512mb flashminne samt en SD-slot.
Zeph Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Vil dei ikkje kunne risikere at folk laster ned spela frå nett, legg dei inn på eit minnekort og slenger dette i Wii?
Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 hmm lurte også litt på det :| Eneste som stopper meg i og gi maskinen 10/10 for førsteinntrykk er vel at den ikke støtter HD
Mala Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 512 MB er vel litt lite, men så er jo ikkje N64 spillene så allvorlig store heller at det gjør noe. NES/snes er jo ikkje vits å nevne ein gang :!:
Snorre Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 I tillegg til dette har også Wii to USB-porter. jeg mener å huske å ha lest at Iwata har sagt at man ska, kunne koble eksterne harddisker til Wii. Dersom dette stemmer, og det gjør det sikkert, vil man kunne ha mer enn nok av plass. Eksterne Hardisker får man jo opp i flerfoldige GBs og da skal det ikke mangle på plass. Og ettersom de har annonsert "Connect 24" dsom blant annet muliggjør at Wii laster ned tilleggsinnhold til spillene mens den er "avslått" ser mye ut til at dette må stemme ettersom et SD--kort umulig kan inneholde så alt for mye informasjon.
Zeph Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 I tillegg til dette har også Wii to USB-porter. jeg mener å huske å ha lest at Iwata har sagt at man ska, kunne koble eksterne harddisker til Wii. Dersom dette stemmer, og det gjør det sikkert, vil man kunne ha mer enn nok av plass. Eksterne Hardisker får man jo opp i flerfoldige GBs og da skal det ikke mangle på plass. 6107690[/snapback] Dette vil jo gjere saken ein heilt annan, ekstern harddisk hadde vært knall.
TOO TRILL Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 hmm lurte også litt på det :| Eneste som stopper meg i og gi maskinen 10/10 for førsteinntrykk er vel at den ikke støtter HD 6107290[/snapback] Det var jo kanskje litt va tankegangen til nintendo at det skulle være billig å spille på den, slippe HDTV til mange tusen kroner. Billig og godt gameplay =
siDDis Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 I tillegg til dette har også Wii to USB-porter. jeg mener å huske å ha lest at Iwata har sagt at man ska, kunne koble eksterne harddisker til Wii. Dersom dette stemmer, og det gjør det sikkert, vil man kunne ha mer enn nok av plass. Eksterne Hardisker får man jo opp i flerfoldige GBs og da skal det ikke mangle på plass. Og ettersom de har annonsert "Connect 24" dsom blant annet muliggjør at Wii laster ned tilleggsinnhold til spillene mens den er "avslått" ser mye ut til at dette må stemme ettersom et SD--kort umulig kan inneholde så alt for mye informasjon. 6107690[/snapback] Då mangler me bare nokon som fikser ein mediaavspelar så me kan sjå mpeg4 filmar
Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 hmm lurte også litt på det :| Eneste som stopper meg i og gi maskinen 10/10 for førsteinntrykk er vel at den ikke støtter HD 6107290[/snapback] Det var jo kanskje litt va tankegangen til nintendo at det skulle være billig å spille på den, slippe HDTV til mange tusen kroner. Billig og godt gameplay = 6107758[/snapback] Ja skjønner det men hadde vært en bonus bare det for grafikken sin skyld , selv om jeg garantert tror at mange titler kommer til og se bra ut på Wii
Yuri555 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Hvordan kobler man den til Nettet da ? Vet den har Tråløst nettverk , men må man ha det på en Router da for og få den eller er det vanlig nettverks kort i den ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå