Gå til innhold

Hva skjer når spill blir like virkelige som virkeligheten se


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hvert kan man sikkert få oppleve spill hvor man faktisk kan både se, føle, høre, lukte og smake.

 

Voldsspill blir vel litt begrenset...sikkert ikke så gøy å bli skutt i skallen, eller få amputert høyrefoten av et sverd.

 

Blir sikkert lover mot å lage slike spill uansett. Folk kan jo bli sinnsyke av slikt.

 

Da blir det vel helst spill slik som FIFA 8027 ellerno. Det er jo ikke hver dag man får spilt fotball mot verdenseliten.

Lenke til kommentar

I den grad en drøm kan føles virkelig, kan vel spill også føles virkelig. Enkelt sagt kan man jo dytte hjernen i riktig retning, så prossesserer den resten (les: suggesjon).

Bare se på drømmer, f.eks. - de er jo minner i en slags kontekst, det er jo heller ikke noe problem å hypnotisere folk til å tro at de er i et dataspill, vil jeg tro...

 

Men er det sunt? Jeg tror ikke det. Liker iaffal ikke tanken på å huske uvirkelige hendelser som om de skulle vært virkelige. Hva er det man kaller det igjen? Schizofreni? Mm-kay...

 

Se for dere folk som spiller Peter Molineux's villeste fantasi - bare i virkeligheten!

Kan bli ekstremt ekkelt, ekstremt pinlig - eller begge deler.

Lenke til kommentar

Et par kommentarer..

 

Hva Ratatosk snakker om behøver overhodet ikke å være utelukkende negativt. Noensinne hørt om terapi? Kanskje man har valget mellom å ta livet av seg etter en grufull hendelse som har brutt en ned fullstendig mentalt, eller gjenoppleve det som mindre ille og satt i en annen sammenheng, slik at man kan fungere som et normalt menneske igjen. Terapien ville fått et utrolig gjennombrudd med slike muligheter.

 

En annen kommentar: Våset om at ditt og datt aldri vil bli mulig, er typisk "jeg vet mer enn alle dere til sammen" tullprat. For ikke så lenge siden SA ALLE AT JORDEN VAR FLAT.

 

For, i historisk sammenheng, et par minutter siden, SA ALLE AT INGEN KUNNE REISE TIL MÅNEN.

 

Noen som skjønner poenget mitt?

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-07 09:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 18:56, skrev evil_snowman:



selv ikke om en milliard år vil det skje, så ikke tenk på det. sjansen er like stor som at solen ramler ned i hodene deres når dere sovner inatt.


______________________

 

Ja spøk ikke med sånt :smile:

se her:

http://tv.yahoo.com/news/wwn/20020918/1032...3236120009.html

 

diskuteres her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=56982&forum=58

 

PS: Så pass på att du ikke smelter, evil_snowman :lol: :lol: :lol:

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-10-07 11:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-07 11:49, skrev QTC:

Quote:


Den 2002-10-06 18:56, skrev evil_snowman:



selv ikke om en milliard år vil det skje, så ikke tenk på det. sjansen er like stor som at solen ramler ned i hodene deres når dere sovner inatt.


 

 

Ja spøk ikke med sånt :smile:

se her:

 

diskuteres her:

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-10-07 11:52 ]</font>

 

sola eksploderer om 6 år og tar universet med seg? maya indianerne og nostradamus spådde jorden ville gå under, husker jeg rett var datoen 2009 eller 2011 - men det samme er blitt sagt like lenge mennesket har levd sikkert. før var man redde for at himmelen skulle falle ned i hodet på en, nå er det at solen eksploderer og tar med seg universet også. jeg leste ett sted at solen vil holde seg stabil i 6 milliarder år til, men menneske er jo utryddet av store aliens lenge før den tid.

Lenke til kommentar

Det er enkelt å lage Über-realistiske spill, så snart man har teknologien.

 

Det med at _alt_ må programmeres ned til det minste støvkorn på hylla er bare tull.

 

Litt logikk, og vi skjønner at måten å gjøre det på er ikke heftig grafikkort, men heftig bluetooth til den rosa geleen du har i skallen.

 

Altså DU genererer grafikken med din egen hjerne. Grafikke blir så realistisk du kan tenge deg, når du åpner en dør, og maskinen sier On.Event.Open.Scary.Door: Do.Tenk "Skikkelig Skummelt Monster." Da Lager hjernen din et monster som er værre en ditt værste mareritt.

 

Det blir like realistisk som i en drøm, bare at man er våken!

 

The MAtrix har jo ett sånt interface. Og det fungerer jo utmerket.

Hjernen hjelper altså til å lage spillet.

Lenke til kommentar

Programmeringsmetodene er vel _neppe_ de samme når (og om) vi får spill med den grad av realisme som det er snakk om her.

 

Kanskje man bruker scanning i stedenfor *skrive-manuellt-all-kildekode-metoden*? Tenk dere at man setter et menneske inn i en sylinder. Kroppen blir scannet ned til den minste kvark, og blir så lagt inn som kildekode.

 

Bare spekulasjoner selvfølgelig, men det kan jo bli mulig :smile:

Lenke til kommentar

1. Ja, jeg har sett Existenz - ikke så verst

 

2. Jeg er ikke enig i påstanden om at utviklerene må ta seg av hver minste detalj. Det er jo det vi har A.I. for! La den kunstige intelligensen, med et forhåndsprogrammert sett regler, ta seg av bittesmå detaljer, så mange og så forskjellige at til og med utviklerne vil mest sannsynlig aldri se alt selv, og kun de færreste spillere vil. Og når spillet går online, kan man glemme å se alt, for A.I.´en vil fortsette å skape nye raser, objekter, vær, terreng o.s.v. basert på relativt uvitende feedback fra spillerne, såsom hvor mange spillere som befinner seg forskjellige steder, hvorvidt det synes nødvendig å spre dem litt og trekke dem til nye områder o.s.v.

 

A.I. kan gjøre slikt, tenk dere et MMORPG som utvikler seg selv, som lever og ånder, for å si det slik. Det er absolutt en himla stor mulighet for at det vil skje innen 10-15 år vil jeg si. Vi ser allerede signaler som hinter i den retningen.

 

Ta f.eks. Asheron´s Call 2. Der lager designerne nye ting, vær o.s.v. etter at spillet kommer ut og går online. Men de bruker et genialt system som gjør at de med relativt enkel kode kan skape helt nye hendelser, og enkelt oppgdatere og utvide spillet. Det er bare starten, jeg synes personlig MMORPG spillene raser av sted i et så høyt tempo utviklingsmessig at det er litt skremmende.

 

Star Wars Galaxies vil ikke ha friheten f.eks. Anarchy Online har, da det må følge "manus" fordi det er basert på en film serie, men det ser likevel ut til å bli helt griselekkert -og- innovativt. Nye måter å drepe monstre på, utallige profesjoner o.s.v.

 

Så kommer Final Fantasy online, EVE (second genesis) pluss en drøss andre. En ting er helt sikkert: MMORPG´s er den typen spill som vil øke mest i populæritet i de neste årene, det er jeg skråsikker på. Det er så fantastisk mange muligheter der i forhold til et SP spill med MP del, eller rent MP spill som f.eks. UT. MMORPG´s er enorme og innbyr til å utforske, stifte bekjentskap og få venner, leve et annet liv kan man si.

 

Basert på den stadig økende populariteten på MMORPG´s, og den parallelt (omtrent) økende kvaliteten, vil jeg tro at kvaliteten både grafisk og spillemessig vil ha gått forbi hva de fleste i det hele tatt tenker seg per i dag, om bare noen år. Det går som sagt så fort allerede nå at det er litt skremmende. Det blir mer og mer å sette seg inn i, og til slutt må man bare velge en rolle og bruke kanskje et år på å sette seg godt inn i den rollen, og iløpet av den tiden har spillet utviklet seg enda mer og man har blitt en naturlig del av det.

 

Så for meg virker det som MMORPG´s muligens vil passere de neste milepælene når det gjelder høy kunstig intelligens og realistisk grafikk, lys, skygge, og fysisk modellering.

 

 

Jepp :grin: Jeg, kjeder meg? Pfføy.. updater et spill og det går så forbasket tregt.

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-08 03:09 ]

Lenke til kommentar

Rart det der med hjernen og hva som er virkeligheten. Leste en gang om et forsøk hvor man utstyrte en person med en type briller slik at han så alt opp ned. Dette medførte jo selvsagt at det ble nesten håpløst for vedkommende å bevege seg. Likevel, etterhvert ble hjernen tilvent dette slik at denne tilstanden ble det naturlige, eller virkelige for den,..og personen fungerte normalt med opp ned-syn. Da brillene ble tatt bort og alt liksom skulle bli "normalt" igjen, var det denne tilstanden som ble oppfattet som opp ned, helt til hjernen tilpasset seg igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...