Gå til innhold

Am2 eller FX-62 ? Til spilling ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei jeg menner hva får du mest ytelse av.

 

(393)Fx serie'n eller AM2 serie

 

Til spilling

6101205[/snapback]

 

må være et helt feilformulert spørsmål :hmm:

skjønner ikke hvordan dere kan finne noe mening i det spørsmålet.

 

FX er en prosessorserie for amd til spillentusiaster og andre krevende brukere.

 

AM2 er en ny socket som skal avløse socket 939.

 

du spør hva som er best av FX-prosessorene og AM2 plattformen?

Lenke til kommentar

Og det folk reagerer på med spørsmålet er at FX cpu'er vil komme på AM2 også, så det er litt feil...

 

Det du burde spørre er "burde jeg kjøpe en Socket 939 FX cpu nå, eller vente til AM2 kommer?" ;)

 

Jeg ville venta hvis du ikke har akutt behov. ikke for ytelsens skyld men oppgraderingsmulighetene

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Og det folk reagerer på med spørsmålet er at FX cpu'er vil komme på AM2 også, så det er litt feil...

 

Det du burde spørre er "burde jeg kjøpe en Socket 939 FX cpu nå, eller vente til AM2 kommer?" ;)

 

Jeg ville venta hvis du ikke har akutt behov. ikke for ytelsens skyld men oppgraderingsmulighetene

6101329[/snapback]

 

Jeg mistenker store lese- og skrivevansker og/eller liten peiling på pc.

Å bruke ca. 8000 på en prosessor er ikke å anbefale da.

Lenke til kommentar
Er ikke alle som er like intressert i å overklokke. Det finnes mange grunner til å kjøpe en FX CPU...nesten like mange som det er til å ikke kjøpe en

6101620[/snapback]

Jeg tviler på at de fleste som taler for er spesielt gode, sett i forhold til å kjøpe en som er hakket under.

Lenke til kommentar

Grunner for å kjøpe FX:

- Spesielle behov(ta WR i et eller annet bench program feks)

- Skal på død og liv ha det beste, koste hva det koste vil

- Ha store problemer med å kvitte seg med penger

 

Jeg gidder ikke liste opp grunner mot, det er rett og slett for mange.

Lenke til kommentar
vil si at cornoe er bedre am2

6104677[/snapback]

 

Tja.. Time will show. AMD har ihvertfall alltid klart å ta tilbake tronen fra Intel etter sistnevnte har kommet med noe nytt.

 

K6-2 kommer tar overtaket på Pentium serien, Pentium 2 kommer og tar tronen til intel. K6-3 kommer å klarer nesten å matche men Pentium 3 blir lansert og opprettholder tronen for intel. Amd lanserer så K7 og tar ytelse tronen. P3 Coppermine gir amd god konkurranse og Thunderbird ser dagens lys.

P4 kom og tok overtaket på Thunderbird. XP blir lansert og tar tilbake tronen. Northwood kommer og tar nok en gang fra amd sin trone. Amd lanserer K8 og resten kjenner vi. Jeg har liten tro på at Conroe kommer opp i høy nok fart til å skade AMD før K8 kommer i 65NM.

 

Men ser ikke bort ifra at Conroe kan ta tilbake tronen for intel men det spørs hvor lenge.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
vil si at cornoe er bedre am2

6104677[/snapback]

 

Tja.. Time will show. AMD har ihvertfall alltid klart å ta tilbake tronen fra Intel etter sistnevnte har kommet med noe nytt.

 

P4 kom og tok overtaket på Thunderbird. XP blir lansert og tar tilbake tronen. Northwood kommer og tar nok en gang fra amd sin trone. Amd lanserer K8 og resten kjenner vi. Jeg har liten tro på at Conroe kommer opp i høy nok fart til å skade AMD før K8 kommer i 65NM.

 

Men ser ikke bort ifra at Conroe kan ta tilbake tronen for intel men det spørs hvor lenge.

6105001[/snapback]

 

stemmer det.

tror heller ikke markedet svinger så veldig brått.

 

hadde 100% av kjøperne automatisk kjøpt det beste på benchmarkene ville ikke Intel ha solgt en CPU på 2 år nå. (litt satt på spissen)

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...