Gå til innhold

Diskusjon rundt advarselslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det han egentlig ønsker er et forum som er ineffektivt og tungvint.

6095252[/snapback]

 

Fint om du ikke legger ord i munnen på meg, da jeg ikke er ute etter tungvindt og inneffektivt forum. Det jeg ikke ønsker er at det skal loggføres hva enkelte personer mener og tror om meg. Dette i tillegg til at jeg kan spores av hvilken som helst moderator er ikke ønskelig (Spesielt med tanke på at det stilles små krav til å bli moderator). Jeg vet at en rekke av moderatorene har venner på msn, og slikt kan plutselig informasjon om meg skifte eier. Og det er mange scenarioer på denne fronten. Poenget med et forum er at man kan være skjermet for hvem man er om man da ikke ønsker at andre skal vite dette.

 

Det som skremmer meg er at alle her syns det er helt topp at "hvem som helst" sitter med informasjon om deres personalia etc. En annen ting er at dere syns det er helt ok at det er opp til en moderator å ta avgjørelser og dele ut straff som de måtte ønske.

 

Jeg sier ikke at jeg ønsker anarki, men jeg sier at enkelte modereringsmuligheter kun skal ligge hos administratorene. Moderatorene skal kun redigere poster og flytte tråder.

 

En annen ting er at man da for et mer rettferdig forum, da alle brukere vil bli behandlet likt. Det kommer ikke som et sjokk at moderatorene slår ulikt ned på ting? I min tid så jeg advarsler som var utdelt, hvor jeg faktisk lurte på om moderatoren var ved sine fulle fem.

 

Dessuten stiller jeg meg spørsmålet om hva som skal til for å miste sin moderator status? Det er vel ingen som gjennom årene har blitt degradert til bruker uten eget ønske. Det bør også stilles krav til moderatorene at de bruker forumet jevnlig.

 

 

Personlig kan jeg ofre visse rettigheter jeg ikke har bruk for, for at forumet skal bli et triveligere og bedre moderert sted å være.

 

Det er her du har totalt missforstått det meste. Du bør lese litt mer grunnleggende psykoligi om du tror mennesker blir motivert av straff og irettesettelser.

Moderne ledelse er så langt fra forumets sjel og ånd som det går an. Og det skremmer meg at ingen av den kommende generasjon ser dette.

 

Jeg kan garantere at mange mange mange brukere mistes fordi det nettopp er mangel på vurderingsevner. Kan nevne at min aller første post på forumet ble stengt, da jeg ikke kunne lage en bedre overskrift. Og i min første uke ble jeg utestengt fra forumet, da mr gamer himself mente jeg linka til et ulovlig spill (noe jeg ikke gjorde). I tillegg har jeg vært som alle nå vet opp i 70% warn, med trussler om ditt og datt. Ble en del idioter med lange masker når jeg plutselig da var moderator :p

 

Uansett er det ikke relevant hva som har skjedd med meg. Men jeg håper at alle kan være enige om at man som menneske blir flinkere til å delta i et forum, når man blir møtt med forståelse, lærdom og ros, fremfor irettesettelse og straff.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg ønsker anarki, men jeg sier at enkelte modereringsmuligheter kun skal ligge hos administratorene. Moderatorene skal kun redigere poster og flytte tråder.

Med en slik ordning trenger forumet langt flere administratorer. Så da blir det bare til at enkelte "skifter navn".

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg ønsker anarki, men jeg sier at enkelte modereringsmuligheter kun skal ligge hos administratorene. Moderatorene skal kun redigere poster og flytte tråder.

Med en slik ordning trenger forumet langt flere administratorer. Så da blir det bare til at enkelte "skifter navn".

6097343[/snapback]

 

Men om det trengte flere administratorere kunne det da ikke opprettes en form for "viseadminer" som ble rekrutert fra modteamet etter at de hadde vist seg som fullverdige moderatorere i fek 1 år og at disse måtte underskrive div taushetserkleringer for å rykke opp .

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg ønsker anarki, men jeg sier at enkelte modereringsmuligheter kun skal ligge hos administratorene. Moderatorene skal kun redigere poster og flytte tråder.

Med en slik ordning trenger forumet langt flere administratorer. Så da blir det bare til at enkelte "skifter navn".

6097343[/snapback]

 

 

Ja man vil sikkert behøve noen få administratorer til.

Og man vil sikkert trenge 20-30 modertorer til.

 

Det er dog ikke poenget.

 

oivind_dahle

Så enig så enig og du er bare så mye flinkere enn meg til å sette de rette ordene på det  :thumbup:

6097346[/snapback]

Japp. Her på dette feltet tror jeg den eldre generasjonen er klokkeklare og enige.

 

Det som overrasker meg er den yngre generasjons holding til dette .)

Lenke til kommentar
Det som skremmer meg er at alle her syns det er helt topp at "hvem som helst" sitter med informasjon om deres personalia etc. En annen ting er at dere syns det er helt ok at det er opp til en moderator å ta avgjørelser og dele ut straff som de måtte ønske.

 

Det er her jeg stusser. Hva slags informasjon om personalia sitter en moderator spesifikt med? Og om du mener etc..hva mener du her?

Lenke til kommentar
Men om det trengte flere administratorere kunne det da ikke opprettes en form for "viseadminer" som ble rekrutert fra modteamet etter at de hadde vist seg som fullverdige moderatorere i fek 1 år og at disse måtte underskrive div taushetserkleringer for å rykke opp .

6097371[/snapback]

 

Det er fullt mulig. Den dag idag er det nå moderatorer som hverken har mulighet til å se advarselslogg, sjekke IP eller gi advarsler.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Uansett er det ikke relevant hva som har skjedd med meg. Men jeg håper at alle kan være enige om at man som menneske blir flinkere til å delta i et forum, når man blir møtt med forståelse, lærdom og ros, fremfor irettesettelse og straff.

6097284[/snapback]

 

Får kommentere dette og.

 

Hva får deg til å tro at en del av moderatorene rundt nå ikke driver med de 3 første? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gjør - jeg sender MANGE pms rundt til brukere med råd og tips om hvordan ting kan bli bedre.

 

Et eksempel kan være PRS-forumet - der jobbes det hardt med å skape et godt miljø, og de fleste andre deler av forumet har en positiv utvikling.

 

Så slik det var != slik det er nå, om du skjønner hva jeg mener.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Alastor,jeg skal ikke svare for andre,men jeg vet at ting som er blitt snakket om i feks PM og som iallefall jeg trodde var mellom meg og vedkommende plutselig listes opp av en helt annen . Om akkurat det jeg tenker på er skadelig info for noen eller ikke betyr mindre. Det bare viser at den "flyter" rundt .

Lenke til kommentar

Jeg forstår ærlig talt ikke problemet med at moderatorene skal ha tilgang til en oversikt over dine tidligere forseelser. Du får jo ikke advarsel for å pådra deg kjønnssykdommer for eksempel, og informasjonen i advarselssloggen er vel i aller minste, om noen, grad personlig og sensitiv informasjon.

 

Dahle, søke deg via IP? Det kan jo ikke hentes ut noen personlig informasjon ut fra IP, som du ikke har lagt ut selv.

 

Informasjon om IP-adresser som ligger hos ISP kan kun hentes ut på politiets eller rettens oppfordring/dom.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Du kan søke meg via ip (noe som er skremmende at "hvem som helst" kan gjøre)

 

Ikke hvem som helst kan gjøre dette. Ikke alle moderatorer har denne muligheten.

Du har tilgang til min personlige epost.

6097408[/snapback]

Nei, ikke om du ikke har lagt den ut offentlig i profilen din.

Om da ikke en moderatorrettighet har gått meg hus forbi.

Lenke til kommentar

Alastor igjen :)

 

Jeg tror en rekke moderatorer gjør en utmerket jobb. Som jeg har skrevet tidligere har jeg ingen horn i siden til noen av moderatorene. Mange gjør en flott jobb.

 

Dog vil ikke dagens system være rettferdig da ulike brukere vil bli behandlet ulikt av ulike moderatorer. Og det er ikke ønskelig

Lenke til kommentar
Jeg forstår ærlig talt ikke problemet med at moderatorene skal ha tilgang til en oversikt over dine tidligere forseelser. Du får jo ikke advarsel for å pådra deg kjønnssykdommer for eksempel, og informasjonen i advarselssloggen er vel i aller minste, om noen, grad personlig og sensitiv informasjon.

6097435[/snapback]

 

Sensitiv innformasjon (da utifra lovens definisjon) lagres ikke i loggene.

Lenke til kommentar
Alastor:

 

eks:

 

Du har en historikk om meg her på hw

Du kan søke meg via ip (noe som er skremmende at "hvem som helst" kan gjøre)

Du har tilgang til min personlige epost.

6097408[/snapback]

 

1. ja - og hva var egentlig så ille med det? Trodde jeg og dotten argumenterte godt for denne - pluss en del andre brukere.

 

2. IP er en funksjon jeg skal være enig i en vanlig moderator kanskje ikke har behov for. Eneste bruksområde jeg kan tenke meg er å finne ut om evt tidligere utestengte brukere skulle ha lagd ny bruker. Men det er ikke alltid særlig nyttig selv der.

 

3. Nei, det har jeg ikke. Jeg kan "sende epost" men kan ikke finne din egen epost - det kan jeg derimot på brukere som SELV har valgt å la eposten sin være synlig for andre brukere (dermed kan alle se eposten).

Lenke til kommentar
Alastor igjen :)

 

Jeg tror en rekke moderatorer gjør en utmerket jobb. Som jeg har skrevet tidligere har jeg ingen horn i siden til noen av moderatorene. Mange gjør en flott jobb. 

 

Dog vil ikke dagens system være rettferdig da ulike brukere vil bli behandlet ulikt av ulike moderatorer. Og det er ikke ønskelig

6097442[/snapback]

Hehe - jeg bare prøver å si at forumet er et godt sted å være for flest mulig slik det er nå. Og at forandring er bra, ting kan alltid bli bedre - men det er viktig å ha fokus på at ting skal være enkelt - for mye byråkrati er IKKE bra..(det veit jeg selv om jeg er ventreorientert politisk :p).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...