Gå til innhold

Spill-kjøp fra utlandet...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du bestilt fra gamer.uk.com ?

kjøpte CM 012 for £15 (!!!!)

Supertilbud vett...heeelt utrolig...

+ at frakta var gratis i hele europa! :grin:

 

Nytt sp.:

Hvor mye toll er det? Erre kun MVA på 24% ?

Eller er det andre avgifter også...?

(sikkert!)

 

_________________

Jørgen

aka |djorgen| @ Undernet

 

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2001-09-22 00:51 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2001-09-22 00:52 ]

Lenke til kommentar

Moms paa spill fra utlandet kan komme som en overraskelse paa noen.

For noen aar siden, da jeg spilte en den Nintendo 64 (Ja, jeg har syndet),

hadde jeg "dilla" paa Goldeneye. Da jeg fikk hoere at oppfoelgeren, Perfect Dark kom ut, bestilte jeg fra England til en 500 kr. Med tanken paa at dette var 200 kr. billigere enn i Norge, fikk jeg en overraskelse naar jeg fikk pakken.

Tollen var paa 250 kr. Da satt jeg der med et spill som kosta mer enn her til lands.

Naa sjekker jeg bestandig hvor mye toll og porto blir foer jeg bestiller.

Men er bosatt i Singapore naa, saa jeg bruker aa ta med spill hjem til Norge i kofferten. Passer bare paa at spillet er tatt ut av eska. Har blitt stoppa et par ganger, men har aldri betalt toll paa spillene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nei. det kan dere ikke mene.. Betale for å laste ned spill er bedre enn å få de på cd? Det er jo det å ha spill på orginal cd, med orginal eske og brukermanual som gjør at folk kjøper spill.

Eller laster man ned warez. Jeg har bestemt meg for at fra nå av skal jeg bare kjøpe BRA spill, som tar stor plass og som ikke blir lagt ut som warez. altså bioware/black isle produkter som bg2 og icewind dale, og blizzard sin Diablo serie. Dette er spill som fortjener å stå i en spill samling. Det meste annet er ikke vært 450-500 spenn!

F.eks: Max Payne var sinnsykt bra! Men ALTFOR KORT!!! Herregud! Jeg runda det på 2 dager. Veldig glad for at jeg brant det og ikke kjøpte det.

Samme med Pool of Radiance: Ruins of myth drannor.. Har jeg brent.. Hadde tenkt til å kjøpe det, men så fikk jeg det brent. Og det er jeg glad for. Det var jo ikke det jeg håpet på i det hele tatt! Ja. Dette er min mening ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten forespørsel:

 

>Jeg lurer på diverse om fortolling, mva etc....

>Hvordan ordner du det i praksis? Må du fylle ut skjema etc eller...?

>Er også interessert i å vite hvor du har handlet.

 

Jeg har for det meste handlet fra Chips&Bits, og da for det meste nostalgia, spill som aldri kom ut i Norge, og som få importører bestiller etc. De fyller ut automatisk et tollskjema når de sender til utlandet virker det som, for jeg fikk aldri noe brev fra posten. Det er en stund siden sist jeg bestilte noe, men jeg synes å huske at det kun var moms som ble lagt på. Kall meg gjerne presenil. :wink:

 

En gang bestilte jeg direkte fra en spillprodusent (Hajward Production eller noe) og da måtte jeg sende kvitteringen jeg fikk ved webkjøp til posten, samt få dem til å åpne forsendingen slik at de kunne fortolle det. Idiotiske greier, da det kostet en god del mere enn vanlig. Tror jeg betalte 120 kr for å få posten til å fortolle det. DYRT, altså anbefales ikke. Kjøp heller fra litt større webshoper.

 

Jeg vet ikke om dette besvarte dine spørsmål, Martin, men jeg håper det.

 

fH

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-18 14:48, zimen skrev:

nei. det kan dere ikke mene.. Betale for å laste ned spill er bedre enn å få de på cd? Det er jo det å ha spill på orginal cd, med orginal eske og brukermanual som gjør at folk kjøper spill.


 

Joda, jeg kjøper som regel kun fra Ram og Rom, men når det gjelder nostalgia-spill og spill som aldri blir importert til Norge, så hadde det vært kjekt å kunne lastet dem ned istedet. Slipper endel dill med posten, og moms. Jo billigere spill jeg får jo bedre er det. Manualer kan man jo også laste ned/skrive ut. Selv leser jeg aldri dem, så.. Okay, jeg har vel lest 2 manualer da.. :wink:

 

fH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...