Gå til innhold

Oppsummering E3 konsoll så langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fulgt med på E3 litt mer en meg og kan gi en kort oppsummering av de viktigste punktene for de tre konsollene? Jeg har ikke tid til å lese alt som finnes. Fått med meg at noen mener at Sony skuffer.. Takker! PS! Ønsker en kort oppsummering, ikke en evig diskusjon mellom diverse fanboys.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Han der Lorentzen tror virkelig han har peiling, ser det ut til...

6077795[/snapback]

Er ikke alltid jeg er enig med han her på forumet, men det han skriver der er en ganske korrekt skildring av hvordan også jeg opplevde pressekonferansene på E3. :)

Skrevet (endret)

For å si det sånn Xbox 360 og store N ser ut til å komme best ut av det :)

Halo 3 trailern er sinnsykt fet!

(Jeg har IGN-Insider så jeg får masse oppdateringer om E3)

Endret av JaevL
Skrevet

Vet ikke hvor "fet" Halo 3 traileren var jeg.....Ca 30 sek med filming av ørkenen før Masterchief dukket opp og ladet om Assault Rifle'en sin og så sto på kanten og tittet på Covenant dropships og Ghosts/Banshees. Jeg synes ikke den var så "fet", men skal fortsatt ha spillet.

Skrevet
Pastoren uttaler seg.

6077753[/snapback]

Er egentlig enig i den VG artikkelen der til en viss grad selv om jeg ikke tør å påstå at PS3 handler kun om grafikk da dette er første gangen de stiller sterkest av konsollene. De har hele tiden måttet fightet nyere og bedre konsoller men takket være spillavtaler har Sony beholdt markedet.

Men Nintendo har sitt eget marked ja , jeg skal innrømme at jeg har Gamecube på hytta og Playstation hjemme og Gamecube er dødsartig og mer barnslig enn PS2 kan man si. Det er annen type underholdning så kommer an på hva folk vil ha egentlig. Selv må jeg vel ha begge, PS3 hjemme og Wii på hytta.

Skrevet
Er egentlig enig i den VG artikkelen der til en viss grad selv om jeg ikke tør å påstå at PS3 handler kun om grafikk da dette er første gangen de stiller sterkest av konsollene. De har hele tiden måttet fightet nyere og bedre konsoller men takket være spillavtaler har Sony beholdt markedet.

Men Nintendo har sitt eget marked ja , jeg skal innrømme at jeg har Gamecube på hytta og Playstation hjemme og Gamecube er dødsartig og mer barnslig enn PS2 kan man si. Det er annen type underholdning så kommer an på hva folk vil ha egentlig. Selv må jeg vel ha begge, PS3 hjemme og Wii på hytta.

6078614[/snapback]

Jeg gir deg stjerne i margen for ditt beste og mest reflekterte innlegg på forumet her noensinne. Hugz!

Skrevet
Pastoren uttaler seg.

6077753[/snapback]

6078614[/snapback]

Det er egentlig utrolig hvor støttende Avean kan virke overfor PS3. De stiller sterkt, men dette ødela vanvittig mye, skal jeg tro forumene jeg har forfulgt.

For en gangs skyld har faktisk Avean skrevet noe som ikke trekker PS3 opp og de andre ned i forhold.

Personlig vil ikke jeg ha noen PS3 fordi den vil bli 5000-6000 kroner dyr og den vil veie 5 kilo (masse, gamle xbox veier 4 kilo og den er DIGER).

Wii og Xbox er det beste slik som jeg ser det, fordi du får disse to for samme prisen som du får en PS3 for. Og Xbox har nesten like god grafikk og Wii ser så morsom ut at jeg nesten skjærer håndledda mine fordi jeg har så lyst til å spille den! Pluss Zelda, Halo 3, Forza, GTA IV, Gears of War, Wii Sports, Red Steel, og en bedre online funksjon.

Dette for min del er god nok grunn til å bruke mindre penger på flere konsoller men droppe MGS4 ( :( )

Wii er et must have! Billig og leken, den går etter å leke med kundene, og det treffer hjertet med et Robin Hood inspirert blinkskudd.

Xbox 360, kjærlighet til Halo, GTA og Xbox i seg selv, spesielt kontrollerne, som er store og fine å holde i (forventer masse av Wii likevel) er nok til å kjøpe denne maskinen

Da avslutter jeg med et høyt "Wiiiiiiiiiiiiiiiii"

Stonemeister

Skrevet

Er det ingen som har noen innslag til den nye patetiske eksterne HD-DVD spilleren til 360 som du kobler til via USB, den roper hastelaunch lang veg, blir vel noen lapper for og kjøpe den, da er me oppi 5000kr kansje, nemmen det kosta vist ps3 og, men den har INNEBYGD bluray spiller...

en ting eg savnet ved konferansen til sony var muligheiten til og bruke ps3 som server, slik at du kan koble deg til til HDD'en hvor du er i verden.

Det kunne vorte ein spennande funksjon.

Skrevet
Kort oppsummering:

Den eneste av de 3 nye konsollene som byr på mer enn FEDT grafikk er Wii...

6078979[/snapback]

Nåja, det var å overdrive litt. Er jo mange andre muligheter som X360 og PS3 har som ikke vi har.
Skrevet (endret)
Er det ingen som har noen innslag til den nye patetiske eksterne HD-DVD spilleren til 360 som du kobler til via USB, den roper hastelaunch lang veg, blir vel noen lapper for og kjøpe den, da er me oppi 5000kr kansje, nemmen det kosta vist ps3 og, men den har INNEBYGD bluray spiller...

en ting eg savnet ved konferansen til sony var muligheiten til og bruke ps3 som server, slik at du kan koble deg til til HDD'en hvor du er i verden.

6078967[/snapback]

Er det noen annen grunn enn Microsoft til at HD-DVD spillern er patetisk, hastelaunch kan jeg ikke skjønne, har vært annonsert i hundre år?

Og jeg som ikke skal ha noen hd eller blueray før jeg vet bedre hvordan fremtiden blir, synes det er greit å ikke bli prakka på en spiller.

La forbrukeren bestemme hva han trenger, det er noe jeg føler MS har greid med 360! Jeg trenger ikke WiFi, så jeg kjøper det ikke, jeg trenger ikke hd-dvd så jeg kjøper det ikke = en løsning jeg liker!

Endret av nacho
Skrevet

6078967[/snapback]

Tja. Vi har da hørt om denne eksterne HD-DVDen for lenge siden.

Jeg synes det er bra at den er ekstern. Jeg har ikke behov for noen HD-DVD/blu-ray spiller enda. Derfor er det fint å kunne velge bort denne, og faktisk spare noen tusenlapper.

Men dette er bare meg da.

Når jeg først skal legge ut 6000,- for en konsoll, noe jeg skal med PS3, er jo self blu-ray et pluss. Men for meg kunne de godt droppet denne og gitt meg konsollen billigere.

Skrevet
Kort oppsummering:

Den eneste av de 3 nye konsollene som byr på mer enn FEDT grafikk er Wii...

6078979[/snapback]

Nåja, det var å overdrive litt. Er jo mange andre muligheter som X360 og PS3 har som ikke vi har.

6079025[/snapback]

tja, hvilke virkelige NYvinninger har PS3/360 som har med gaming å gjøre? De største forskjellene på PS2 og PS3 blir jo grafikken, samme med X1 og X360 egentlig...

Skrevet
Virker jaffal som om 360 og PS3 sikter etter grafikk, og kun det... Er vel derfor jeg ser fram til Wii

6079083[/snapback]

Nåvel, xbox live arcade handler ikke om grafikk, og det er en stor bolk av satsingen til microsoft. PS3 har blue ray som heller ikke kan sies å handle om grafikk, så selv om Wii virker veldig spennende så vil jeg ikke si at Nintendo er alene om nyskapningen. Grafikk er uansett alt for utskjelt synes jeg. Ser ikke helt hvorfor det skal være så forferdelig at ting ser realistisk ut.

Skrevet (endret)
Vet ikke hvor "fet" Halo 3 traileren var jeg.....Ca 30 sek med filming av ørkenen før Masterchief dukket opp og ladet om Assault Rifle'en sin og så sto på kanten og tittet på Covenant dropships og Ghosts/Banshees. Jeg synes ikke den var så "fet", men skal fortsatt ha spillet.

6078566[/snapback]

Det var en armada ;)

Og jo den trailern var dritt fet selvom det var litt kjedelig MGS stil over den så var den helt konge beste trailer på E3 så langt! :cool:

Endret av JaevL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...