Gå til innhold

Logitech med nye ratt til PC og Xbox 360 (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om dette settet kommer med en x,y og en z akse?

Slik at man skal kunne bruke gass og brems samtidigt f.eks.

 

Andre logitech ratt jeg har prøvd, som MOMO har jo ikke muligheten for dette såvidt jeg vet.

6605776[/snapback]

 

Skulle likt å visst det selv.

Du kan jo bruke clutch og gass samtidlig.

Men kan du bruke bremsen også?

 

Er vel ingen som vet noe om det enda?

6606571[/snapback]

 

Ja, clutchen må jo ha en egen akse. Men det jeg er redd for da er att dem da sammenkobler gass og brems i en egen akse slik att man ikke kan bruke dem separat.

 

Noe som er litt kjipt.

Man kan jo f.eks bruke "venstre-fots" bremsing i RBR for å kunne holde turbo-trykket oppe mens man deakselerer inn i en sving.

Det samme kan man gjøre i Live for Speed også.

Hadde vært kjekt, for det åpner for en raskere kjøre måte.

6606636[/snapback]

 

Du kan velge separate akser på alle Logitech-ratt jeg har vært borte i. Dette rattet vil, slik jeg forstår det, bli på samme måte (velge om du vil ha separat eller felles akse for gass/brems), men med en separat akse for clutch. Grunnen til at man ikke ganske enkelt har tre fullstendig separate akser er hensynet til eldre spill, som ikke nødvendigvis har støtte for mer enn én akse.

Lenke til kommentar
Hvorfor operer nesten alle nettbutikkene med 8/1-07 som dato for varen?? Trodde det var snakk om oktober jeg...

6671011[/snapback]

 

Release er i oktober. Rattene er på vei fra Kina sjøveien. Kanskje de dukker opp i september... :dribble:

 

Hvorfor operer nesten alle nettbutikkene med 8/1-07 som dato for varen?? Trodde det var snakk om oktober jeg...

6671011[/snapback]

 

Tipper de får rattene fra samme leverandør som har oppgitt feil dato/tyrkleif (vet vel ikke dato enda heller - en representant fra Logitech vet heller ikke nøyaktig)

 

Virker jo ikke som dette mamoz er så galt? Ikke hørt om det før, og ser det er en del blanda reaksjoner. Men det er jo på pc deler da. Uansett er det fristende å bestille, men lurer på når komplett får det. Det er på en måte tryggest.

6617160[/snapback]

Psdata har ihvertfall lagt høstnyhetene fra Logitech i systemet sitt, men ikke ut på web enda. Kommer på nettbutikken i løpet av noen dager.

 

Men det jeg er redd for da er att dem da sammenkobler gass og brems i en egen akse slik att man ikke kan bruke dem separat.

 

Noe som er litt kjipt.

Man kan jo f.eks bruke "venstre-fots" bremsing i RBR for å kunne holde turbo-trykket oppe mens man deakselerer inn i en sving.

Det samme kan man gjøre i Live for Speed også.

Hadde vært kjekt, for det åpner for en raskere kjøre måte.

6606636[/snapback]

 

Gass og brems er helt garantert på separate akser. Ikke noe å ofre en bekymrende tanke engang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Desverre skal den axial feedback teknologien være underlegen normal force feedback. Husker jeg leste om det når rattet ble presentert på e3 (eller når det var). Vet ikke hvorfor de presser det fram, og ettersom microsofthjulet har force feedback er det ikke teknologien det er noe galt med...

 

edit: en review som ikke sier at AF er dårlig, men et spennende alternativ, hva nå enn det betyr

 

edit2: jepsipepsi "Axial Feedback provides vibration throughout the entire wheel", tatt fra reviewen til team xbox. Vi må nok vente på MS sitt FF hjul for den virkelig gode følelsen. Ifølge artikkellen skal rattet alikevell etterligne FF, uten at jeg helt skjønte hvordan...

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...