Gå til innhold

Mobile skjermkortsammenligning. Oppdatert:08.10.06


Anbefalte innlegg

hallo.

 

eg har ikke så mye peiling på pcer i det hele tatt, men eg trenger bedre skjermkort til min bærbare pc (komplett notebook s262) forde eg vil spille scarface på denne pcen.

 

det eg lurer på er om stasjonær pcer og bærbare bruker samme kort, eller om det er noe forskjell på størrelse osv.?

 

noen som kan foreslå noen alternativ for skjermkort som ikke er altfor dyre?

(må være bedre enn: Radeon x800 or NVIDIA GeForce FX 6800)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Vet ikke helt hva CS:S krever av maskinen, men etter hva jeg har hørt er det ganske lite. 7900gs-kortet vil kanskje få 200 fps, mens X1400-kortet får 100 fps. Men du vil ikke merke dette, da skjermen (igjen, etter hva jeg har hørt) ikke klarer å vise mer enn 60 fps.

 

Et definisjonsspørsmål altså. Er du interessert i tallene, så ja, 7900gs vil knuse X1400. Men er det det du ser som gjelder, så vil begge kortene vise det samme på skjermen din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lurer på om jeg skal kjøpe meg ny bærbar data i sommer. Men er det/kommer det ett nytt grafikkort med støtte for DirectX 10? Har også lest at det skal komme ett grafikkort med prosessor el lignende, stemmer dette?

7914375[/snapback]

Hardware.no hadde en nyhet angående dette for noen dager siden, hvor de sier at det innen slutten av andre kvartal kommer kort fra nVidia.

 

Hva er best av  ATI Mobility Radeon X1700 og  NVIDIA GeForce Go 7700

8016397[/snapback]

I følge Notebookcheck sin sammenligningsside:

X1700

# 3DMark01: 19900 points

# 3DMark03: 7200 points

# 3DMark05: 4200 points

# 3DMark06: 2330 points (har selv fått 1999 poeng med spesifikasjoner som er i profilen min)

 

Go 7700

# 3DMark03: 10100 points

# 3DMark05: 4200 points

# 3DMark06: 2700 points

 

Det kommer ann på annen maskinvare også. Derfor er ikke resultatene sammenlignbare.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vet ikke helt hva CS:S krever av maskinen, men etter hva jeg har hørt er det ganske lite. 7900gs-kortet vil kanskje få 200 fps, mens X1400-kortet får 100 fps. Men du vil ikke merke dette, da skjermen (igjen, etter hva jeg har hørt) ikke klarer å vise mer enn 60 fps.

 

Et definisjonsspørsmål altså. Er du interessert i tallene, så ja, 7900gs vil knuse X1400. Men er det det du ser som gjelder, så vil begge kortene vise det samme på skjermen din.

 

 

men man må huske på att når det blir mye folk rundt deg samtidig på et map, og det kastes bomber, det er vann der etc etc så vil x1400 kortet knele og 7900 kortet (regner med det ikke er langt fra sannheten) fremdeles ha brukbar fps. det er DET som er viktig.

 

har selv x1900xt 512mb og 2gb ram, og jeg vet hvor mye fps varierer, alt fra 200 til 40fps på det værste

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
men man må huske på att når det blir mye folk rundt deg samtidig på et map, og det kastes bomber, det er vann der etc etc så vil x1400 kortet knele og 7900 kortet (regner med det ikke er langt fra sannheten) fremdeles ha brukbar fps. det er DET som er viktig.

 

har selv x1900xt 512mb og 2gb ram, og jeg vet hvor mye fps varierer, alt fra 200 til 40fps på det værste

 

Helt sant, Jeg har selv 7900gt(256mb) men har ikke hatt problemer med spill som bf2 da. Men ser at tallene som tester gir ut kan lyve. Men HW har en god illustrasjon ofte i sine tester.Den med antall prosent under/over 25 og 40 fps.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skal ha meg en ny bærbar vie jobben til faren min, nærmere en FJS Xi1554.

På siden til jobben er den satt opp med et x1900, ikke et x1800 som er på nettet.

Kommer det en ny versjon med x1900, eller er det skrivefeil fra jobben sin side?

 

evt, hvordan yter x1900 i forhold til 7900gs osv?

Lenke til kommentar
Ja oppdater! Oppdater! Oppdater!

Dette var en bra oversikt, men begynner å bli litt slitt nå...

8556036[/snapback]

Bare fortell hva som må oppdateres :)

 

Men jeg tror ikke så mange kort mangler. Skal se på saken etter 8-serien (og muligens ATIs nye kort) har kommet ut. Om jeg enda venter en stund så kortene blir testet og benchmark-et kan jeg putte de på en korrekt plass. Tror det er det jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...